Δεν είναι λίγες οι φορές που σαν θεατές ταυτιζόμαστε με τους ήρωες σε κινηματογράφο και τηλεόραση, με τις ζωές και κυρίως με τα ερωτικά τους πάθη και μπερδέματα. Είναι όμως μόνο οι πρωταγωνιστές που μας προκαλούν την αίσθηση της ταύτισης ή και οι «δεύτεροι ρόλοι» που μόνο δεύτεροι δεν είναι για μας; Ας δούμε μερικούς από αυτούς τους «δεύτερους» τηλεοπτικούς έρωτες που μας έκαναν και μας κάνουν να «κολλάμε» μπροστά στις οθόνες μας και τους θυμόμαστε ακόμη και χρόνια μετά.

 

1. Γιώργης και Πελαγία (Της αγάπης μαχαιριά) 

Δυο οικογένειες, μια βεντέτα, πάθη και έρωτες ανάμεσά τους. Οι βασικοί πρωταγωνιστές, Σήφης και Μαρία, δεν μπορούν να ζήσουν τον έρωτά τους λόγω μιας παλιάς και μακροχρόνιας έχθρας μεταξύ των Λεβεντογιάννηδων και των Σταματάκηδων, των οικογενειών τους αντίστοιχα. Έλα όμως που εμείς καθόμασταν καθηλωμένοι για να παρακολουθήσουμε έναν άλλο εξίσου απαγορευμένο έρωτα, αυτόν της Πελαγίας και του Γιώργη. Έναν έρωτας που δυστυχώς δεν πρόλαβε να έχει το τέλος που θα θέλαμε, αφού ο Γιώργης έφυγε πριν να συναντήσει το παιδί του, καρπό του έρωτά του με την Πελαγία τη μια και μοναδική φορά που ο έρωτάς τους ολοκληρώθηκε. Προλάβαμε, ωστόσο, να γίνουμε μέρος της απαγορευμένης αγάπης τους και του έρωτα που μοιράστηκαν και θεατές έντονων σκηνών και μεταξύ τους διαλόγων.

 

2. Αλέξης και Σοφία (Καμικάζι αγάπη μου) 

Τον έλεγαν Αλέξη, την έλεγαν Σοφία. Κατά τα λεγόμενά του, εκείνος κρατούσε μια κιθάρα κι εκείνη μια καρδιά. Αν και ενσάρκωναν ρόλους όχι αποκλειστικά πρωταγωνιστικούς, η Σοφία Αλιμπέρτη και ο Σταμάτης Γαρδέλης είναι αναμφισβήτητα το ζευγάρι που μας έκανε να θυμόμαστε τις βιντεοκασέτες με νοσταλγία και μια αθωότητα που συνόδευε την εποχή τους και που μας χαρίζει ανεμελιά και χαλαρότητα κάθε φορά που τις βλέπουμε. Ο Αλέξης ερωτεύεται την κόρη του αφεντικού και το «Καμικάζι αγάπη μου» αποκτά σασπένς για το εάν ο πρώτος θα καταφέρει να μαγέψει με τη μουσική του τη δεύτερη. Η μουσική τούς ενώνει και εκτός από την αγαπημένη ατάκα «Κούλα, πολύ κ@@@@ ο Κυριάκος» και τη διαμάχη τους για το ποιος από τους δύο ραδιοφωνικούς σταθμούς θα επικρατήσει, ένα είναι το σύνθημα που ενώνει τους βασικούς πρωταγωνιστές αλλά και τον Αλέξη με τη Σοφία.

 

3. Χρήστος και Ελβίρα (Έρωτας με διαφορά) 

Αυτή γυναίκα καριέρας, αυτός «το παιδί του λαού». Αυτή δε θέλει με τίποτα παιδιά, αυτός με ευχαρίστηση θα έκανε μαζί της μια ντουζίνα. Ο έρωτάς του αγγίζει τα όρια της τρέλας και η εμμονή του μαζί της προσδίδει στον «Έρωτα με διαφορά» μια κωμικότητα και μια αναμονή για το ποια θα είναι η κατάληξή τους. Θα καταφέρει άραγε ο Χρήστος να γίνει αληθινό ζευγάρι με την Ελβίρα ή εκείνη τον χρησιμοποιεί για να εκδικηθεί τον άντρα της; Αναρωτιόμαστε εμείς και περιμένουμε να δούμε πού θα καταλήξει ο απαγορευμένος και κάπως αλλόκοτος έρωτάς τους.

 

 

4. Μάνθος και Πέγκυ (Κωνσταντίνου και Ελένης) 

Ή μήπως καλύτερα Μάνθος και Φιόνα ή Τατιάνα ή και τα δύο; Έτσι κι αλλιώς «το χαϊδευτικό του Τατιάνα Φιόνα δεν είναι; Ναι, Τατιάνα Τατιανούλα, Φιόνα, Φιονούλα». Εμείς ακόμα να θυμηθούμε όλες τις αγαπητικές, αλλά εκείνος τις θυμόταν μια χαρά. Η Πέγκυ πιστή και …ευκολόπιστη ήλπιζε να είναι η «μοναδική του αγάπη». Εμείς πάλι αναρωτιόμασταν πότε θα ανακάλυπτε την αλήθεια και πότε θα έπαυε να πιστεύει τα άπειρα ψέματά του. Μπορεί να μην αγωνιούσαμε για το αν θα είναι μαζί αλλά σίγουρα ρίξαμε άφθονο γέλιο και χαρήκαμε όταν στο τέλος εκείνη τον τυράννησε προτού αφεθεί για πάντα στον έρωτά του.

 

5. Μανωλάκης και Βάλια (Το καφέ της Χαράς) 

Ο Πώποτας -ή μάλλον ο Ουδεπώποτας- και η Χαρά έζησαν στους δύο πρώτους κύκλους του «Καφέ της Χαράς» έναν έρωτα με τα όλα του. Μπόλικες διαμάχες, αρκετά σκαμπανεβάσματα, μόνιασμα και κλάμα αλλά τελικά εκείνη έφυγε σε μια προσπάθεια να βάλει τέλος στον παράλογο έρωτά τους. Το θέμα είναι ότι και ο έρωτας των παιδιών τους, αν και παιδικός, φαινόταν να εξελίσσεται σε κάτι πολύ δυνατό. Ο τρίτος κύκλος περιστρέφεται γύρω από τον αρχικό αλλόκοτο έρωτα των γονιών τους αλλά και το δικό τους ειδύλλιο που από φιλία, φλερτ και πλατωνικό έρωτα φαίνεται να εξελίσσεται σε μια πραγματική, απαγορευμένη και πολλά υποσχόμενη σχέση. Θα καταφέρει ο Μανωλάκης να παραδεχτεί τα συναισθήματά του στο υπόλοιπο χωριό και να αφήσει πια την τωρινή αρραβωνιαστικιά του για την κόρη της «Πρωτευουσιάνας»;

 

6. Κωνσταντής και Δρόσω (Άγριες Μέλισσες) 

Αποκορύφωμα των ειδυλλίων που δεν είναι μεταξύ των πρώτων ρόλων είναι αυτό του Κωνσταντή και της Δρόσως στις «Άγριες Μέλισσες». Ο κατά κόσμον Γιάννης Κουκουράκης και η Δανάη Μιχαλάκη ζουν τελικά τον έρωτά τους, αυτόν που περιμέναμε αρκετά ως θεατές να δούμε να ολοκληρώνεται, παρά τις όποιες δοκιμασίες και τα αξεπέραστα εμπόδια. Το «κακό παιδί» και η «επιπόλαιη κοπελίτσα» του πρώτου κύκλου βιώνουν μια αληθινή αγάπη και αποδέχονται ο ένας τον άλλο ακριβώς όπως είναι. Το παράδοξο είναι ότι εκείνος είναι αποφασισμένος να παραμείνει μαζί της ακόμη κι ας ξέρει ότι το παρελθόν της στην Τρούμπα και το παιδί που έχει κάνει με τον γαμπρό της και αδελφό του χρόνια πριν. Ο έρωτάς της τον μεταμορφώνει και τον γεμίζει με δύναμη για να υπερβεί τα εμπόδια των Σταμίρηδων και των Σεβαστών. Κι εκείνη όμως ξέρει ότι ο άνθρωπος που αγαπά μόνο άγιος δεν είναι. Αλλά ο έρωτας είναι τυφλός. Στην περίπτωση αυτή βέβαια είναι ένας έρωτας με τα όλα του, με χωρισμούς και επανασυνδέσεις, εμπόδια και βάσανα, πάθος και πείσμα. Και πώς να μην είναι άλλωστε με τέτοιους πρωταγωνιστές;

 

Αν δεν υπήρχαν όμως οι έρωτες αυτοί ποιος ο λόγος να καθηλωνόμαστε μπροστά στις οθόνες μας; Και μπορεί όλα αυτά να είναι στη φαντασία των σεναριογράφων αλλά κι εμείς δεν χάνουμε ευκαιρία να σχολιάσουμε και να φωνάξουμε ειδικά όταν τα εμπόδια των ηρώων δε στέκονται ικανά να τους χωρίσουν. Τα εμπόδια αυτά είναι άλλωστε που τους δένουν ακόμη περισσότερο κι εμάς μας κάνουν ν’ αναρωτιόμαστε ποια θα είναι η συνέχεια. Πάντως πρέπει να το παραδεχτούμε πως, εννιά φορές στις δέκα, έχει δίκιο η Βίσση: «Λατρεμένο το Απαγορευμένο»!

Συντάκτης: Εύη Λεγάτου
Επιμέλεια κειμένου: Βασιλική Γ.