Με τη νέα επαγγελματική προοπτική που έχουν ανοίξει τα social media -ένα περισσότερο με το instagram- όλοι έχουμε σκεφτεί ν’ ασχοληθούμε λίγο ή πολύ παραπάνω μ’ αυτά. Σαφώς, για να έχεις ένα δυνατό προφίλ, σημαντικό είναι πόσους ακόλουθους θα καταφέρεις να μαζέψεις και πώς θα προσελκύσεις περισσότερο κόσμο στο profile σου, αφού είναι προαπαιτούμενο για το γνωστό influencing.
Είναι λοιπόν κάτι σαν κοινό μυστικό το πώς μπορεί να φτάσει κανείς στο μέγιστο τους ακολούθους του, ή ποιος είναι ο μαγικός αριθμός έτσι ώστε να ενδιαφερθούν εταιρίες για να αξιοποιήσουν το προφίλ. Ας δούμε μια λίστα με κάποιες λύσεις που θα μπορούσαμε να δώσουμε, ώστε ν’ αυξήσουμε τα νούμερα και τους ακόλουθους στο profile μας.
1. Τα trends
Κατά καιρούς βγαίνουν κάποια trends στο διαδίκτυο, με ό,τι θεματολογία μπορεί να σκεφτεί κανείς. Αυτά τα trends δίνουν της ευκαιρία στον καθένα να δώσει τη δική του εκδοχή για το πώς μπορεί να φτιαχτεί μια ενότητα ή πώς μπορεί ο χρήστης να προσφέρει τη δική του πινελιά για να το βελτιώσει. Συν του ότι 9/10 τα trends ειναι και viral. Άρα, οι πιθανότητες να μην έχει προβολή μια συμμετοχή στα trends μειώνεται κατά πολύ.
2. Προσωπικά βιώματα
Τα προσωπικά βιώματα είναι η γκρι ζώνη του διαδικτύου. Είναι κάτι που προσελκύει κόσμο, αλλά όχι απαραίτητα με καλό σκοπό κι αγνές προθέσεις. Όλοι μας μπορεί να έχουμε ίδια βιώματα και να μην το ξέρουμε, άρα να θελήσουμε να συμπάσχουμε, να δώσουμε τις δικές μας ιδέες για το πώς τα αντιμετωπίσαμε ή πώς μπορούμε να τ’ αντιμετωπίσουμε. Κι αυτή είναι η ρομαντική πλευρά του μοιράσματος- ένας τρόπος να πάμε παρακάτω και να φτιάξουμε έναν κόσμο καλύτερο.
3. Τάσεις εποχής
Οι τάσεις είναι μια ενότητα που μπορεί να κρατήσει περισσότερο από τα trends κι είναι πιο ανοιχτή. Έχουν να κάνουν περισσότερο με τον τρόπο σκέψης του δημιουργού, συνδυαστικά με το τι πουλάει. Είναι συχνά εποχιακές και ακόμα συχνότερα περιέχουν vlog ή q & a. Οι τάσεις της εποχής μπορούν να κρατήσουν από το πιο μικρό διάστημα που μπορεί να σκεφτεί κανείς, μέχρι μήνες, ακόμα και χρόνο. Αυτό τις διαφοροποιεί από τα trends. Άρα, είναι σίγουρα κάτι που πρέπει να επιδιώξεις.
4. Life style
Το life style είναι η αιώνια μαύρη τρύπα των χρηστών των σόσιαλ. Είναι η κλειδαρότρυπα στον τρόπο ζωής ενός ατόμου, από την ώρα που θα ξυπνήσει, μέχρι την ώρα που θα πέσει για ύπνο. Είναι φτιαγμένο από ρουτίνες με μια μικρή δόση ωραιοποίησης. Αναλόγως των διαφημιστών που σε ενδιαφέρει να προσεγγίσεις, προβάλεις και το αντίστοιχο κομμάτι της ζωής σου: έναν υγιεινό τρόπο ζωής, μόδα, ταξίδια, μαγειρική.
5. Η δουλειά
Με το να μοιραζόμαστε στοιχεία του επαγγέλματός μας, ή βάζοντας μέσα στη δουλειά μας τους ακολούθους μας, εκτός από το να αυξήσουμε τα κέρδη της επιχείρησής μας, μπορούμε να προσελκύσουμε άτομα του ίδιου ενδιαφέροντος ή επαγγέλματος, ανταλλάσσοντας έτσι υλικό, γνώσεις και μαθαίνοντας πολλές φορές και κάτι καινούριο.
6. Ψυχολογία
Μετά τον ιό, έχουμε αφιερώσει πιο πολλή ενέργεια και χρόνο στην ψυχική υγεία. Η αυτοβελτίωση, ο διαλογισμός, η αυτοκριτική είναι τομείς που δεν περνάμε στα ψιλά γράμματα. Όταν λοιπόν, αρχίζουμε και μαθαίνουμε από την αρχή κάποια πράγματα ή δίνουμε ερμηνείες σε ερωτήματα που είχαμε, ή βελτιώνουμε τις απαντήσεις μας, τότε μπορούμε να λύσουμε θέματα με πιο εύκολο τρόπο και κάπως έτσι να καταλήξουμε στη life couching πλευρά των σόσιαλ.
7. Κριτικές/ σάτιρα
Για άτομα που είναι δοσμένα στη διασκέδαση ή γνωρίζουν πολύ καλά την πόλη τους, είναι σίγουρα χρήσιμο να δίνουν περισσότερες πληροφορίες για το πού μπορεί κάποιος να πάει, ανάλογα τον τρόπο διασκέδασης που επιθυμεί. Από την άλλη η κριτική μπορεί να μην αφορά μια αξιολόγηση ενός μέρους ή ενός φαγητού, αλλά κοινωνικά φαινόμενα και πράγματα που συμβαίνουν στον κόσμο (αν κι εκεί να ξέρεις πως παίζεις με τη φωτιά). Με το χιούμορ σύμμαχο και το σταντ απ μέσω οθόνης, μπορεί ο αριθμός των ακολούθων να ανέβει απότομα, όμως κι απότομα να πέσει στο πρώτο λάθος.
Μέσω των εφαρμογών μπορούμε να βρούμε πλέον τα πάντα. Αρκεί ν’ ακολουθήσουμε τα άτομα που έχουν αυτό που μας ενδιαφέρει. Μ’ αυτό τον τρόπο μπορούμε να παραδειγματιστούμε κι εμείς και να φτιάξουμε κάτι δικό μας, πάνω στα θέματα που αρέσουν σ’ εμάς. Και πού ξέρετε; Υπάρχουν πολλά άτομα εκεί έξω που μπορούν να ταυτιστούν με τον δικό μας τρόπο σκέψης και τον δικό μας τρόπο ζωής.
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου