Σημείωση: Η θέση του pillowfights είναι ξεκάθαρη και δεν αφορά σε καμία των περιπτώσεων την πίστη, τη βαθιά πίστη των ανθρώπων που ενστερνίζονται τον Χριστιανισμό αλλά και κάθε θρησκεία. Είναι κατά της εκφοράς λόγου μίσους, από όπου κι αν προέρχεται.

 

Η Ελένη Φουρέϊρα βγήκε στη σκηνή του Mad Awards κι εκτός από το ότι μας έδωσε ένα θέαμα φωτιά, έβαλε και φωτιά στα μπατζάκια της εκκλησίας με τους στίχους του νέου της τραγουδιού. “Καίει όταν με κοιτάει σίγουρα θέλει γιατρό […] με είδε και είπε το Πάτερ Ημών”, αυτοί είναι επίμαχοι στίχοι του άσματος, οι οποίοι τόσο πολύ ενόχλησαν όπου κι ο Αρχιμανδρίτης, Αθανάσιος Μισσός, βγήκε μέσω του site “ekklisiaonline” να σχολιάσει με απαράμιλλο μένος τους στίχους αλλά και την ίδια την Ελένη. 

Τα λεγόμενά του περιελάμβαναν φράσεις όπως “από την Ελένη του κάλλους και του φωτός, στην Ελένη του αλβανοπόπ”, “όταν θέλει να προκαλεί με τα Θεία, τότε ας χρησιμοποιήσει τους θεούς της πατρίδας της” και “αντί να της γράψουν κανένα τραγούδι της προκοπής ή να κάνει καμία πιο όμορφη κίνηση στα χορευτικά της έχει κι άποψη”. Ενός λεπτού σιγή για την εκκλησία του Θεού, που βγαίνει απροκάλυπτα στα μέσα και εκφράζει τέτοιες εθνικιστικές και ρατσιστικές απόψεις και μας γυρίζει πίσω σε τακτικές λογοκρισίας και μεσαίωνα. Ο λόγος του, τουλάχιστον, χυδαίος, προσβλητικός και μη αντιπροσωπευτικός ενός ανθρώπου του Θεού που πρεσβεύει τον λόγο Του και τις χριστιανικές αξίες.

Σα να μη μας έφτανε το κήρυγμα μίσους όμως, βγήκε κι ο αρχισυντάκτης του εν λόγω site στην εκπομπή της Κατερίνας Καινούριου να μας ενημερώσει -γιατί δεν κοιμόμασταν τα βράδια- ότι θεωρεί το συγκεκριμένο στίχο φαιδρό και μη άξιο σχολιασμού, παρ’ όλα αυτά βγήκε στα κανάλια να τον σχολιάσει και δεν παρέλειψε να επευφημήσει με περιττό ζήλο τα λόγια του αρχιμανδρίτη λέγοντας «όταν σου λέει ότι κάποιος θίγεται, σου λέει άσε τον Θεό μας ήσυχο κι ασχολήσου με τον δικό σου». Μα εμείς νομίζαμε πως ο Θεός είναι ο ίδιος ανά τον κόσμο, δε μας είχαν πει ότι σε κάθε χώρα είναι άλλος κι έχουμε το δικαίωμα να επικαλούμαστε μόνο τους θεούς της χώρας καταγωγής μας. Αν ήταν Ελληνίδα αυτή που τραγουδούσε, θα είχαμε λύσει το πρόβλημα δηλαδή; 

Το τραγούδι θέλει απλώς να μας πει πως όποιος είδε την Ελένη είπε το Πάτερ Ημών, δηλαδή έκανε μια προσευχή. Θέλετε γιατί την είδε και κολάστηκε; Θέλετε γιατί προσευχήθηκε για την ψυχή της που θα πάει στην κόλαση με αυτά που φοράει και δεν ντρέπεται και λιγάκι; Θέλετε γιατί οι φανς της την ονομάζουν “Παναγιά Φουρέιρα” και λογικά πρέπει κι αυτοί να καούν στην πυρά μαζί της; Όπως και να έχει, να είναι καλά ο άνθρωπος, γιατί φαίνεται πως είναι ευλαβικός. Αλλά ας μιλήσουμε και λιγάκι σοβαρά τώρα κι ας μας εξηγήσει κάποιος πώς ο συγκεκριμένος στίχος θίγει ακριβώς τα Θεία και τη θρησκεία. Με ποιον ακριβώς τρόπο προσβάλλει τους χριστιανούς; Κι επίσης, οι χριστιανοί θίγονται περισσότερο από το στίχο στα τραγούδια της Φουρέϊρα και της κάθε Φουρέϊρα, απ’ ό,τι από την εκκλησία, η οποία αρχικά βγαίνει και κάνει τέτοιου είδους σχόλια προς έναν άνθρωπο αλλά κι η οποία είναι κατά τα άλλα «αμέτοχη» σε όλα τα άλλα δεινά που αντιμετωπίζει η χώρα;

Χθες δυο τρένα σταμάτησαν και πάλι στα 100 μέτρα το ένα στην ίδια γραμμή με το άλλο. Προχθές πέθανε μια τουρίστρια από έλλειψη ασθενοφόρων, πριν 2 μήνες πέθανε μια γυναίκα στην καρότσα ενός βαν, γυναίκες δολοφονούνται καθημερινά, πρόσφυγες θαλασσοπνίγονται στη Μεσόγειο, τρένα συγκρούονται και χάνονται αθώες ψυχές γιατί δεν υπάρχει κράτος, δεν υπάρχει πρόνοια, δεν υπάρχει συνείδηση, δεν υπάρχει ενημέρωση, δεν υπάρχει παιδεία. Η εκκλησία όμως δεν τοποθετήθηκε για κανένα από τα παραπάνω, επέλεξε να μην ασκήσει κριτική γι’ αυτούς που κυβερνούν αυτήν τη χώρα ή για τους δικούς της ανθρώπους που εμπλέκονται σε σκάνδαλα και ρουσφέτια. Μάλλον το μεγαλύτερο πρόβλημα της ορθοδοξίας αυτή τη στιγμή -για τον κλήρο- είναι η Φουρέϊρα, οι στίχοι που τραγουδάει και ο τρόπος που ντύνεται. Μάλλον η Φουρέϊρα φταίει που η κοινωνία ζει μέσα στο φόβο, το μίσος και την παράνοια. Και το τονίζω ό,τι συζητάμε αυτή τη στιγμή δεν έχει καμία απολύτως σχέση με την πίστη και τη βαθιά ανάγκη για πνευματικότητα. 

Και δεν αντιλέγουμε, κύριοι εκπρόσωποι της εκκλησίας, δημοκρατία έχουμε, ο καθένας μπορεί να βγαίνει να λέει τη γνώμη του, να εξηγεί τι τον θίγει, τι δεν τον θίγει, αλλά αυτό ισχύει για όλους τους ανθρώπους και δεν είναι μόνο προνόμιο του κλήρου ή των χριστιανών. Επίσης, ο τρόπος τοποθέτησης της εκκλησίας, σίγουρα δεν είναι αντιπροσωπευτικός ενός θρησκεύματος που διδάσκει την οικουμενική αγάπη, το σεβασμό και την αλληλεγγύη στο συνάνθρωπο καθώς και την κατάργηση των διακρίσεων.

Τέλος, να ευχαριστήσουμε την Ελένη για το υπερθέαμα και τη διασκέδαση που μας προσφέρει σε κάθε εμφάνισή της. Ό,τι μουσική κι αν ακούμε, την ακούμε γιατί όλοι έχουμε ανάγκη από λίγο τραγούδι, λίγο χορό και χαμόγελο σε αυτή τη ζωή και σε αυτήν τη χώρα, που τα χαρμόσυνα νέα είναι είδος προς εξαφάνιση. Αν είναι να καταργήσουμε και το «Άντε ν’ αρρωστήσει ο Άγιος Πέτρος, να τη βγάλουμε και φέτος», γι’ αυτό λοιπόν «Καίει όταν με κοιτάει, σίγουρα θέλει γιατρό. Έχει κόλλημα μαζί μου, θέλει να τον παντρευτώ. Έχει σημάδια από το κραγιόν, άδεια μπουκάλια από το παρελθόν, θέλει σε όλα να είναι παρών, με είδε και είπε το Πάτερ Ημών»!

 

Πηγή φωτογραφίας

Συντάκτης: Μαρία Κουτσουρά
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου