Προεκλογική περίοδο έχουμε, υποσχέσεις πάνε και έρχονται, η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης ετοιμάστηκε μέσα σ’ αυτήν την έντονη περίοδο και μέσα σε όλα η κακοκαιρία έρχεται να τα ισοπεδώσει όλα. Ξέρουμε ότι ο Σεπτέμβρης είναι ο μήνας της Θεσσαλονίκης καθώς για μία εβδομάδα όλα τα φώτα στρέφονται στη Δ.Ε.Θ., η αγορά πλημμυρίζει από κόσμο, δε βρίσκεις κατάλυμα ούτε για αστείο και φυσικά οι επισκέψεις πολιτικών προσώπων στρέφουν την προσοχή όλου του κόσμου στην πόλη.
Κάποιοι θεώρησαν ιδανική αυτή την περίοδο, για να στήσουν μια «γιορτή» με αφορμή τις υπογραφές που θα έμπαιναν με την εταιρεία που θα αναλάμβανε τη συντήρηση και τη λειτουργία του πολύπαθου Μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτού του περιβόητου Μετρό που περιμένει σχεδόν 100 χρόνια, για να γίνει πραγματικότητα -και που τα τελευταία τριάντα σχεδόν χρόνια είναι ένας λόγος, για να πέσει δούλεμα σε κάθε έναν που δηλώνει ότι αγαπά τη Θεσσαλονίκη. Για κάθε φωτάκι που ανάβει σε κάποιο σταθμό και για κάθε καλώδιο που συνδέεται θα πρέπει να γίνεται ένας χαμός και ένα τζέρτζελο -μόνο που αυτό το τζέρτζελο κρατάει χρόνια…
Τελευταίο πλάνο έλεγε ότι το Δεκέμβρη του 2023 θα λειτουργούσε επιτέλους η βασική γραμμή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τον τερματικό σταθμό του πάρκου της Νέας Ελβετίας. Και όπως συμβαίνει εδώ και πάρα πολύ καιρό, ακόμα παραμένει αμφίβολο. Για να φτάσουμε τώρα στην εβδομάδα της Δ.Ε.Θ. Περιμέναμε να πέσουν οι υπογραφές να δούμε πάλι κόσμο και πολιτικούς να χαμογελάνε ότι κατάφεραν να κάνουν κάτι για το Μέτρο και για τη Θεσσαλονίκη μέσα σ’ έναν ακόμα κυκεώνα υποσχέσεων. Αλλά για ακόμα μία φορά ήρθε η αναβολή. Οι υπογραφές αναμένονται να πέσουν στα τέλη Σεπτεμβρίου και αυτό ανακοινώθηκε δύο μέρες πριν την έναρξη της Έκθεσης. Αναβλήθηκαν οι συμφωνίες, αναβλήθηκε και το γλέντι.
Επειδή όμως το 2023 συνέβησαν πολλά δυστυχήματα και φυσικές καταστροφές που εξόργισαν την κοινή γνώμη, το Μετρό ξαναμπήκε σε φάση αναμονής. Μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη άλλαξαν τα πλάνα της κυβέρνησης και τώρα ξέρουμε ότι δε θα μπούμε στο Μετρό ως επιβάτες τα Χριστούγεννα που μας έρχονται. Θα τελειώσει μεν το έργο στη βασική γραμμή αλλά θα ακολουθήσει μία περίοδος δοκιμών και δοκιμαστικών διαδρομών, η οποία όμως δεν έχει διευκρινιστεί μέχρι ποιο μήνα του 2024 θα διαρκέσει.
Βέβαια από τη μία καλώς και αργεί. Μιλάμε για το πρώτο μέσο μεταφοράς σε ράγες της χώρας που δε θα έχει οδηγούς αλλά θα ελέγχονται όλοι οι συρμοί από έναν κεντρικό πίνακα ελέγχου. Δεδομένης της δυσπιστίας του κόσμου απέναντι στα μέσα μεταφοράς, επιλέξανε να γίνουν ακόμα περισσότεροι έλεγχοι, για να μπορέσει εκείνος να εμπιστευτεί τα μέσα αυτά. Οι υποτιθέμενοι «πανηγυρισμοί» στην 87η Δ.Ε.Θ. έχουν μετατραπεί τώρα σε ψίθυροι που μιλάνε για λειτουργία του Μετρό για το κοινό τον Σεπτέμβριο του 2024. Δηλαδή στην 88η Δ.Ε.Θ. Το μόνο κουραστικό είναι τα μεγάλα λόγια και οι πανηγυρισμοί σε κάθε ανακοίνωση λοιπόν -γιατί απ’ αυτά χορτάσαμε. Και από καταστροφές επίσης. Για αυτό αν είναι να γίνει κάτι, ας ανακοινωθεί την ώρα που πρέπει και όχι βδομάδες πριν, ξεσηκώνοντας τον κόσμο. Σε κάθε Δ.Ε.Θ. το δούλεμα πάει σύννεφο. Μήπως ήρθε ο καιρός να σταματήσει όλο αυτό και να μιλήσουμε χωρίς «θα» και υποσχέσεις; Γιατί όπως έλεγαν και οι παλιοί, το «θα» το σπείραμε και δε φύτρωσε.