Χαμός και πανικός με πλήθος τρανσφοβικών σχολίων από χθες στο τουίτερ τα οποία κατακεραυνώνουν την εταιρία με προϊόντα ανδρικής περιποίησης τριχωτού Braun, για τη διαφήμισή της στην οποία εμφανίζεται ένας τρανς άνδρας που ξυρίζεται χωρίς πουκάμισο με εμφανή σημάδια μαστεκτομής στον θώρακα. Οι φρικαρισμένοι επικριτές υποστηρίζουν ότι η διαφήμιση παραβιάζει τα standard διαφημιστικά πρότυπα, καθώς “ωραιοποιεί την αισθητική χειρουργική” και “διαφημίζεται η αφαίρεση ενός υγιούς μαστού”. Εδώ που τα λέμε, αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινής, οι επιθέσεις στοχεύουν να δυσφημίσουν αυτή τη σπάνια περίπτωση ορατότητας των τρανς στα μέσα ενημέρωσης.

Στη διαφήμιση για τα υβριδικά ξυραφάκια trimmers Series X της Braun δείχνει έναν τρανς άνδρα χωρίς μπλούζα με ουλές μαστεκτομής. Αυτό και τίποτα άλλο. Η Maya Forstater, βέβαια, η οποία τελεί εκτελεστική διευθύντρια της τρανσφοβικής “ακτιβιστικής” ομάδας Sex Matters, δήλωσε στην Telegraph ότι η διαφήμιση αντιβαίνει στην Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA): “Η προώθηση της αφαίρεσης υγιούς ιστού του μαστού δεν είναι μόνο σοκαριστικά ανήθικη, αλλά κι αντίθετη με τις οδηγίες των διαφημιστικών προτύπων που δεν ωραιοποιούν ή ευτελίζουν την αισθητική χειρουργική”, δήλωσε.

Στο σημείο αυτό είναι φοβερά σημαντικό να τονισθεί πως, οι χειρουργικές επεμβάσεις διόρθωσης φύλου για ενήλικες θεωρούνται ασφαλείς, αποτελεσματικές κι απαραίτητες για τα διαφυλικά άτομα, σύμφωνα με τις περισσότερες μεγάλες ιατρικές ενώσεις των ΗΠΑ. Δηλαδή, οι χειρουργικές επεμβάσεις δεν είναι “αισθητικές”, αλλά οι επαγγελματίες της ιατρικής τις θεωρούν σωτήριες για τη ζωή.

 

 

Αξίζει επίσης να τονιστεί ότι -ενώ οι επικριτές των τρανς στις ΗΠΑ έχουν προωθήσει την απαγόρευση των επεμβάσεων διόρθωσης φύλου σε ανηλίκους (παρόλο που τέτοιες επεμβάσεις δε γίνονται σχεδόν ποτέ σε ανηλίκους)- ο άνδρας στο διαφημιστικό είναι ενήλικας. Ως εκ τούτου, διαμαρτύρονται στην πραγματικότητα για το γεγονός ότι στο διαφημιστικό σποτ εμφανίζεται ένας ενήλικας τρανς άνδρας, επειδή «τέτοιοι» ενήλικες, θα πρέπει να θεωρούνται “μη υγιείς” και να κρύβονται μακριά από τη δημόσια θέα.

 

 

Την ίδια στιγμή, υπολογίζεται ότι το 1,6% των ενηλίκων στις ΗΠΑ είναι τρανσέξουαλ κι αυτό σε αριθμούς, φτάνει περίπου τα 5,4 εκατομμύρια άτομα. Δεν είναι σαφές, ωστόσο, τι ποσοστό των τρανς ατόμων ταυτοποιούνται ως τρανς άνδρες, αλλά ο αριθμός θα μπορούσε να φτάσει τα εκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας μια σημαντική δυνητική αγορά τρανς ανδρών που μπορεί να χρησιμοποιούν ξυραφάκια για την προσωπική τους περιποίηση. Άρα, μάλλον έξυπνη η κίνηση της εταιρίας, πέραν από συμπεριληπτική.

Άνθρωποι που δηλώνουν κατά των τρανς κατηγόρησαν την αλυσίδα ότι υποστηρίζει τον “ακρωτηριασμό” και ότι “σφάζει υγιή σώματα”. Από την άλλη πλευρά, σε μια πιο φωτεινή διάσταση, τόσο η Costa Coffee (που έχει προβεί σε αντίστοιχη διαφημιστική κίνηση) όσο και η Braun είχαν υποστηρικτές που χειροκροτούσαν το μάρκετινγκ χωρίς αποκλεισμούς και των δύο εμπορικών σημάτων. Το αστειότερο όμως όλων της υπόθεσης, είναι ότι η εν λόγω φωτογραφία βρίσκεται στο σάιτ της εταιρίας εδώ και δύο χρόνια, όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Braun, μαζί με πολλές-πολλές άλλες φωτογραφίες ανθρώπων να ξυρίζονται. Τον λες και “άλλη δουλειά δεν είχαμε” λοιπόν αυτόν τον χαμό που έγινε.

Στην τελική, ένα ξύρισμα είναι.