Κατά καιρούς έχουμε παρακολουθήσει πολλές πετυχημένες σειρές, είτε ελληνικές, είτε ξένες. Με άλλες κολλήσαμε πολύ, με άλλες πάλι όχι. Ποιο όμως ήταν ανέκαθεν το μυστικό για μια καλή σειρά, ώστε να είναι «πιασάρικη»; Μα φυσικά οι ίντριγκες, το πάθος, οι παράνομοι έρωτες και γενικά οτιδήποτε θα μπορούσε να μας αφήσει καθηλωμένους για ώρες μπροστά από τις τηλεοράσεις ή τα λάπτοπ μας! Σήμερα όμως, θα ήθελα ν’ ασχοληθούμε με τις όχι και τόσο ιδανικές σχέσεις που παρακολουθήσαμε μέσα από σειρές- ζευγάρια που πολλές φορές βάζαμε και στοίχημα αν θα είναι μαζί στο τέλος ή όχι. Μέσα από το εκάστοτε σενάριο, βλέπαμε να αποκαλύπτεται το πόσο ανθυγιεινή -για τους ίδιους αλλά και τους γύρω τους- ήταν η σχέση τους, κι ας μαλώναμε εμείς με την τηλεόραση για το μέλλον τους! Πάμε όμως να τα πάρουμε ένα-ένα μαζί και να δούμε αν οι απόψεις μας διίστανται ή θα συναντηθούμε κάπου στη μέση.
Ρος και Ρέιτσελ, «Friends»
Αρχή θα κάνω με μια λατρεμένη μου σειρά, «Τα φιλαράκια». Η Ρέιτσελ και ο Ρος είναι ένα από τα αγαπημένα ζευγάρια της σειράς, μην πω και όλων γενικά των τηλεοπτικών σειρών. Ξεκινά από την πρώτη κιόλας σεζόν ένα ειδύλλιο μεταξύ τους. Ο Ρος είναι τσιμπημένος με τη Ρέιτσελ από το σχολείο, χωρίς φυσικά να έχει ανταπόκριση. Πέρασαν λοιπόν από σαράντα κύματα για να καταλήξουν μαζί. Όταν όμως εν τέλει αυτό έγινε, τα πράγματα δεν πήγαν τόσο καλά, όσο θα περιμέναμε και η μεταξύ τους ερωτική σχέση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί έως και πολύ κακή, αφού πάνω που τα έβρισκαν και η ψυχούλα μας ηρεμούσε για λίγο, τα χαλούσανε ξανά. Κι αυτό έγινε όχι μια, όχι δύο αλλά αρκετές φορές ώστε να κουράσει και τους γύρω τους αλλά κυρίως τους ίδιους. Κι ενώ η αφόρητη ζήλια του Ρος φαίνεται αρχικά να είναι η αιτία που δεν τα βρίσκουν, τελικά τα εμπόδια ήταν πολύ περισσότερα: σχέσεις, γάμοι και το περιστατικό όπου ο Ρος κοιμήθηκε με άλλη κοπέλα μετά από λίγες ώρες, αφού πίστευε πώς είχαν χωρίσει με τη Ρέιτσελ, όπως και το ατυχές ειδύλλιο με τον Τζόι και την Ρέιτσελ. Break or not, δε θα έπρεπε να είναι μαζί.
Kάρι και Μπίγκ, «Sex and the City»
Η σχέση τους είχε πιο πολλά «κάτω», παρά «πάνω» . Όταν ξεκίνησαν να βγαίνουν, η Κάρι κατάλαβε ότι ο Μπιγκ την πήγαινε συνήθως σε, όχι και τόσο γνωστά, εστιατόρια. Μήπως για να μην τους δουν μαζί, ή να μη συναντήσουν κανέναν γνωστό; Ή μήπως επειδή ήταν παντρεμένος και δεν το είπε ποτέ! Επίσης, βλέπουμε ότι ο ίδιος, το είχε συνήθειο να φεύγει με μεγάλη ευκολία από τη σχέση τους –μέχρι και στο εξωτερικό- αφήνοντας τήν Κάρι στα «κρύα του λουτρού» που λέμε! Με πλήρη άρνηση για δέσμευση του ενός και προσκόλληση του άλλου, αυτό δεν ήταν σχέση, αυτό ήταν βασανιστήριο και μάλιστα αργό!
Ανναλίς και Νέιτ, «How to get away with murder»
Εκείνη δικηγόρος, δυναμική κι αδίστακτη. Εκείνος αστυνομικός, ελκυστικός και φυσικά πολύ ερωτευμένος μαζί της, που είναι όμως παντρεμένος. Η Ανναλίς –όσο δυναμική και να είναι– έχει την τάση να βρίσκεται συνεχώς σε μπελάδες. Εκείνος φυσικά είναι πάντα εκεί για να τη σώσει. Σε όλο αυτό, δεν υπάρχει φυσικά χώρος για κανονική και σοβαρή σχέση, μιλάμε μόνο για σ3ξ και μια υπόσχεση, ότι «πάντα θα σε προστατεύω, αν το κάνεις κι εσύ». Η συμφωνία αυτή φυσικά και δεν κρατά. Την έφεραν πισώπλατα ο ένας στον άλλον, μέχρι που ο Νέιτ μπαίνει στη φυλακή εξαιτίας της! Αυτό δεν το λες αγάπη, βασικά δεν το λες καν σχέση.
Άρια κι Έζρα, «Pretty Little Liars»
Η Άρια είναι μαθήτρια στο Λύκειο Ρόουζγουντ, όταν ξεκινά μια σχέση με τον καθηγητή της, Έζρα. Αυτό από μόνο του καθιστά τη σχέση, παράνομη. Η γνωριμία τους φυσικά γίνεται σε ένα μπαρ, πριν τα σχολεία ανοίξουν, όμως και πάλι, ακόμα κι όταν το μαθαίνουν δεν πτοούνται και συνεχίζουν να βγαίνουν κανονικά. Φυσικά, το όλο θέμα μαθήτρια-καθηγητής δεν είναι το μόνο πρόβλημα στη μη υγιή τους σχέση. Βλέπετε, ο Έζρα αποφάσισε να γράψει ένα βιβλίο βασισμένο στην εξαφάνιση της Άλισον, έτσι κατασκοπεύει την Άρια ώστε να μαθαίνει «εκ των έσω» πληροφορίες! «Αγάπη» λοιπόν δεν το λες, «μένω μαζί σου για προσωπικό συμφέρον», το λες.
Ρόμπιν και Τεντ, «How I met your mother»
Ο Τεντ κυνήγησε τη Ρόμπιν από το πρώτο κιόλας λεπτό και η πολιορκία κράτησε για χρόνια. Έκανε τα πάντα για να είναι μαζί της, μέχρι που ζήτησε άδεια από τα παιδιά του! Από πλευράς της, η Ρόμπιν δεν έδειχνε να ενδιαφέρεται και πολύ– τουλάχιστον αρχικά. Κι ενώ όλα έδειχναν πως αυτοί οι δύο δε θα μπορούσαν ποτέ να είναι μαζί, ο επιμένων πάντα νικά, έτσι δε λένε; Με τι κόστος όμως, είναι το θέμα, και με πόσα χρόνια να έχουν χαθέί στο μεταξύ.
Βερόνικα κι Άρτσι, «Riverdale»
Συμμαθητές στο Λύκειο. Ο Άρτσι –όπως κι όλοι– θαμπώνεται με τη νέα είσοδο στο σχολείο του, τη Βερόνικα! Οι δύο τους σε σχέση είναι φοβερά κακοί ο ένας για τον άλλο και βγάζουν τα χειρότερα χαρακτηριστικά τους. Τρανή απόδειξη το ότι ο Άρτσι παρατά τα όνειρά του και τις δυνατότητες που φαίνεται ότι έχει, όταν μπλέκεται συναισθηματικά με τη Βερόνικα. Επίσης, ως έφηβοι, δε μιλάνε ποτέ για όλα όσα αισθάνονται και φαίνεται πως δεν έχουν ούτε την ελάχιστη κατανόηση ο ένας για τον άλλο. Τέλος η σχέση της ίδιας με τον πατέρα της βάζει σε μπελάδες πολλές φορές τον Άρτσι ο οποίος τυφλωμένος από τον έρωτα γι’ αυτήν ξεπερνάει κατά πολύ τα όριά του.
Πέγκυ και Μάνθος, «Κωνσταντίνου κι Ελένης»
Ας περάσουμε όμως και στα ελληνικά δεδομένα. Αρχή, κάνω με το αγαπημένο σε όλους μας «Κωνσταντίνου και Ελένης» κα φυσικά την Πέγκυ και τον Μάνθο. Η γκαρσόνα β’ -όπως την αποκαλεί και ο Κατακουζηνός– σερβίρει σε μπαρ με την κολλητή της Ελένη, ενώ τη βλέπουμε να προσπαθεί να μας πείσει για το ταλέντο της ως ηθοποιός. Ο Μάνθος, πάμπλουτος, γιος βιομηχάνου, με μια Πόρσε που δε σταματά να μας υπενθυμίζει ότι έχει στην κατοχή του. Εκείνη τον ερωτεύεται γιατί έχει Πόρσε ενώ εκείνος θέλει να τη βάλει στη λίστα με τις κατακτήσεις του. Στο τέλος ερωτεύονται, όμως η όλη φάση με τον Μάνθο να της λέει ψέματα και να την απατά πολλές φορές και μπροστά στα μάτια της, ε, πάει πολύ! Δε συμφωνείτε;
Χαρά και Περίανδρος, «Καφέ της Χαράς»
Συνεχίζω με το «Καφέ της Χαράς». Η Χαρά, μια πρωτευουσιάνα που αποφασίζει να απομονωθεί με την κόρη της στο «παλιομοδίτικο» Κολοκοτρωνίτσι, όπου δήμαρχος είναι ο Περίανδρος Πώποτας, υπέρμαχος της «Τάξεως και της ηθικής»! Οι κόντρες τους δεν έχουν τελειωμό, ακόμα κι όταν ερωτεύονται. Δύο άνθρωποι που είναι η μέρα με τη νύχτα και που κανένας δεν πιστεύει πως η σχέση τους θα στεριώσει. Η Χαρά πάει κόντρα στον χαρακτήρα της και δέχεται όσα της επιβάλει ο Περίανδρος, ενώ και ο ίδιος «χαλαρώνει» τα χαλινάρια και γίνεται πιο μαλακός, όσον αφορά τις ιδεολογίες του! Υπάρχει ένας άγραφος νόμος, όμως, που λέει ότι σε μια σχέση πρέπει να δεχόμαστε τον άλλο όπως είναι. Ε, ακριβώς αυτό δε γίνεται στην περίπτωσή τους. Γιατί το κουράζουν τόσο λοιπόν;
Μαρίζα και Θάνος, «Θα βρεις τον δάσκαλό σου»
Κλασικός έρωτας καθηγητή (Θάνος) με μαθήτρια (Μαρίζα). Αυτό είναι από μόνο του λάθος και πολύ βλαβερό. Κι ενώ βλέπουμε τη Μαρίζα να κάνει τα πάντα για να είναι μαζί με τον Θάνο, σε βαθμό να ρίχνει την γκόμενά του στον μπαμπά της, ως τον απόλυτο χειρισμό, υπάρχει κι ο κύριος Ποντίκης που δε λέει να καταλάβει πως δεν ταιριάζουν καν ως χαρακτήρες. Καβγάδες, ψέματα που περιπλέκουν την κατάστασή τους, δημιουργώντας ένα περιβάλλον πολύ βλαβερό, για τη Μαρίζα που είναι ακόμα μαθήτρια λυκείου, αλλά και τον Θάνο, που έρχεται σε κόντρα με την ηθική και τις αξίες του.
Μαρίνα και Κωνσταντίνος, «Δύο Ξένοι»
Τέλος, κλείνω με κάτι πιο παλιό! Για πείτε λοιπόν, τα αντίθετα, τελικά, έλκονται; Ίσως! Όταν όμως βλέπεις πως το πράγμα δεν τσουλάει, θα μείνεις σε μια σχέση μόνο επειδή το λέει ένας νόμος της φυσικής; Όλη η σειρά βασίστηκε στο πόσο βλαβερό είναι για τον καθένα να βρίσκεται σε μια σχέση που δεν του αξίζει και πόσο μπορεί να ταλαιπωρηθεί μέσα από αυτή. Βλέπουμε λοιπόν τον Μαρκορά, έναν κλειστόμυαλο δήθεν κουλτουριάρη να ερωτεύεται τη Μαρίνα Κουντουράτου, μια πιο «έξω καρδιά» κι ανώριμη γυναίκα. Βγάζει μάτι το πάθος και από τις δύο πλευρές, όπως επίσης βγάζει μάτι, ότι ο Μαρκοράς δεν υπολογίζει τόσο τη Μαρίνα, αφού τη θεωρεί υποδεέστερη του. Μα πώς μπορεί να χτιστεί μια υγιής σχέση όταν δεν υπάρχει θαυμασμός και σεβασμός. Γίνεται;
Τίποτα στη ζωή δεν είναι απλό- σκεφτείτε, λοιπόν, όταν μιλάμε για σχέσεις τι γίνεται! Όμως, ακόμα και τότε, θα πρέπει να έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας πως το σημαντικό είναι να μας κάνουν ευτυχισμένους. Γιατί αν νιώθεις κουρασμένος και ταλαιπωρημένος σε μια σχέση, τότε είσαι σε λάθος μέρος. Και μην μπερδεύεστε: ό,τι συμβαίνει τηλεοπτικά είναι εμπνευσμένο από την πραγματική μας ζωή.
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου