Το φθινόπωρο του 1995 στη μικρή οθόνη και συγκεκριμένα στο κανάλι του ΑΝΤ1, προβλήθηκε για μια τηλεοπτική σεζόν η δραματική σειρά «Η πρόβα του νυφικού», βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Ντόρας Γιαννακοπούλου σε σκηνοθεσία Κώστα Κουτσομύτη. Ανάμεσα στα μεγάλα ονόματα που πρωταγωνιστούσαν σε αυτή τη σειρά έκαναν την εμφάνισή τους και κάποιοι νέοι ηθοποιοί όπως ο Νίκος Ψαρράς, στον ρόλο του Αλέξανδρου. Και μέσα από εκείνο το τηλεοπτικό του «ταξίδι» γνώρισε το ευρύ κοινό έναν εξαιρετικά ταλαντούχο ηθοποιό.
Γεννημένος το 1971 στον Σοχό Θεσσαλονίκης, αποφοίτησε με άριστα από τη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ κι αργότερα κατέβηκε στην Αθήνα, για να κυνηγήσει το όνειρό του. Έπαιξε κάποιους μικρούς ρόλους στο θέατρο και στην τηλεόραση όπως στο «Ταύρος με Τοξότη», ενώ η μεγάλη στιγμή ήρθε στη «Πρόβα Νυφικού». Όμως το ταξίδι του δε σταμάτησε εκεί. Από τη μικρή κωμόπολη των μερικών χιλιάδων κατοίκων όπου γεννήθηκε, βρέθηκε το 1999 στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού για σπουδές. Έξι χρόνια μετά γύρισε γεμάτος εμπειρίες στην Ελλάδα και το 2005 θα τον απολαύσουμε ως Κωνσταντίνο Καραμάνο στην τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου της Μάρας Μεϊμαρίδη «Ο Μάγισσες της Σμύρνης» δίπλα στη Μαρία Τσομπανάκη και τον Αντώνη Φραγκάκη σε σκηνοθεσία και πάλι Κώστα Κουτσομύτη.
Μετά ακολούθησαν και άλλοι ρόλοι όπως στο «Amore Mio», «Αν μ’ αγαπάς», «Έχω ένα μυστικό», καθώς και συμμετοχές σε επεισόδια σε σειρές όπως «Το Κόκκινο Δωμάτιο», «Ου φονεύσεις», «10η Εντολή» και στον 4ο κύκλο της αειθαλούς σειράς «Μην αρχίζεις τη Μουρμούρα».
Όλα αυτά τα χρόνια δεν έλειψε σχεδόν ούτε μια στιγμή από το θεατρικό σανίδι. «Κόκκινα Φανάρια» σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου, «Η μεγάλη χίμαιρα» σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου, «Ορέστεια», «Άμλετ», «Λυσιστράτη», ενώ το 2019 τον απολαύσαμε στην παράσταση «Himmelweg» –ένα έργο στην κυριολεξία «γροθιά στο στομάχι» – σε σκηνοθεσία της συζύγου Ελένης Καρακούλη. Φέτος βρίσκεται και πάλι μπροστά από τη σκηνοθετική καρέκλα της γυναίκας του – για την οποία πάντα μιλάει με τρυφερότητα και λατρεία– στο διαχρονικό έργο του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν «Σκηνές από έναν γάμο» με συμπρωταγωνίστρια τη Μαρίνα Ασλάνογλου.
Να μιλήσουμε όμως και για τις τελευταίες μεγάλες επιτυχημένες συμμετοχές του σε τηλεοπτικές σειρές, βγαλμένες από μια άλλη εποχή. Το 2020 έκανε μία δυναμική είσοδο στις «Άγριες Μέλισσες» ως ο «ξεχασμένος» σύζυγος Σταμάτης Μαυρουδής της Βιολέτας, πλάθοντας έναν ρόλο που στο τέλος λατρέψαμε. Ίσως, γιατί σε πολλά σημεία «ξεπατίκωσε» σε κινήσεις τον δικό του παππού, το Νίκο, όπως σχολίασαν συντοπίτες του. Για να πάμε την επόμενη χρονιά στη μίνι σειρά της ΕΡΤ «Αγάπη Παράνομη» – μια τηλεοπτική μεταφορά του αριστουργήματος του Κωνσταντίνου Θεοτόκη σε σκηνοθεσία Νίκου Κουτελιδάκη – όπου πρωταγωνίστησε δίπλα στην Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.
Εκεί ερμήνευσε με μεγάλη επιτυχία τον Στάθη Θεριανό, μια πατριαρχική φιγούρα έρμαιο των σ3ξουαλικών του παρορμήσεων. Το 2022 θα πρωταγωνιστήσει στο «Βραχιόλι της Φωτιάς», όπου θα παίξει τον πατριάρχη μιας εβραϊκής οικογένειας που θα χαθεί σχεδόν ολόκληρη στο Auswitz. «Δε θα πρέπει να μας τρομάζει η Ιστορία. Η Ιστορία έχει συμβεί, το παρελθόν δεν αλλάζει. Μπορούμε να το δούμε, να το κρίνουμε και να φροντίσουμε για το πώς είμαστε σήμερα ώστε τα παιδιά μας αύριο να έχουν ένα καλύτερο μέλλον» είχε πει ο ίδιος σε ρεπορτάζ του Στούντιο 4 για τη σειρά. Εκεί ίσως να σκεφτήκαμε ότι έδωσε τα ρέστα του και έκανε την ερμηνεία της ζωής του. Αλλά ήρθε τελικά η σειρά της «Μάγισσας».
Και κάπως έτσι φτάσαμε στο σήμερα και στον Κανέλλο Λάσκαρη, τον φίλο κι αδερφό που όλοι θα θέλαμε. Αυτό οφείλεται κυρίως στην ερμηνεία του Νίκου Ψαρρά. Στη σειρά «Μάγισσα» η Ιστορία αυτή τη φορά σταματάει στο 1817 στη Μάνη. Εκεί, ανάμεσα σε συγκρούσεις, πλεκτάνες και μάχες άνευ όρων, στον πύργο των Λασκαραίων υπάρχει ένας άνθρωπος δίκαιος, που στηρίζει την οικογένεια με κάθε μέσο και δύναμη κι είναι πάντα η φωνή της λογικής. Αυτόν το ρόλο του Κανέλλου ερμηνεύει με καλλιτεχνική μαεστρία ο Ψαρράς. Ξέρουμε σαν τηλεθεατές ότι πίσω από κάθε λύση κρύβεται αυτός και θα θέλαμε έναν τέτοιο άνθρωπο στη ζωή μας, ακόμα κι αν πρέπει να ακούμε από το στόμα του αλήθειες που πονάνε.
Αν ρωτήσεις τον Νίκο Ψαρρά, αν είναι επιτυχημένος στη δουλειά του, θα σου πει ότι κανένας ηθοποιός που πατά με τα πόδια του στη γη, δε νιώθει πετυχημένος. Αν τον ρωτήσεις για τη ζωή του, θα σου μιλήσει για την Ελένη του και τον γιο τους, Πάνο, ο οποίος είναι ο πρωταγωνιστής της δικής τους κοινής ζωής. Αν τον ρωτήσεις για αναμνήσεις, θα σου μιλήσει για την οικογένειά του και τα χρόνια που έζησε και μεγάλωσε στον Σοχό. Αν τον ρωτήσεις για το θεατρικό σανίδι, θα σου πει για τις αντιρρήσεις του πατέρα του, του κυρίου Θανάση, όταν έμαθε για τις εξετάσεις στη δραματική σχολή. «Θα μας κοροϊδεύει το χωριό…» έλεγε, αλλά τελικά ίσως αυτός να ήταν πιο περήφανος για τον γιο του από όλους. Αν τον ρωτήσεις για τον Κανέλλο Λάσκαρη, θα σου πει ότι είναι ένας ρεμπεσκές πολυτιμότερος κι από διαμάντι. Μένει να δούμε τι έχει ακόμα να μας δείξει ο Νίκος στο μέλλον.
Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: Ant1
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου