Είχαν περάσει σχεδόν έξι μήνες απ’ όταν η νεαρή Σβετλάνα Τελετς με καταγωγή από την Ουκρανία είχε αποφοιτήσει από το πανεπιστήμιο Odessa Art University. Όλο εκείνο το χρονικό διάστημα, δεν έπαψε στιγμή να νιώθει πως κάποιος την παρακολουθεί και πως είναι συνεχώς δίπλα της. Μια άγνωστη παρουσία, τη συντρόφευε σε κάθε της κίνηση, επί έξι ολόκληρους μήνες, ώσπου μια μέρα, μπροστά σε έναν λευκό καμβά, ένιωσε κάτι πρωτόγνωρο κι εντελώς ανεξήγητο.

Εκείνη τη μέρα λοιπόν, που στάθηκε μπροστά από τον καμβά της για να ζωγραφίσει, ήταν λες και κάποια μαγική δύναμη της έπιασε το χέρι και την πίεσε να ζωγραφίσει στο λευκό φόντο, το πορτραίτο μιας μαυροφορεμένης γυναίκας στη βροχή. Ο πίνακας, ολοκληρώθηκε μέσα σε πέντε ώρες, όταν στην ιστορία της τέχνης πίνακες θέλουν ακόμα και μήνες για να ολοκληρωθούν, έτσι ώστε να φτάσουν σε αρτιότητα. Ο πίνακας, που η νεαρή Σβετλάνα ολοκλήρωσε σαν υπνωτισμένη, απεικόνιζε την οντότητα εκείνη που την παρακολουθούσε. Στα χαρακτηριστικά της, έβρισκες ένα πρόσωπο σαν από πορσελάνη, πολύ μακρύ και στενό, ενώ τα μαύρα ρούχα που φορούσε η φιγούρα, είχαν κάτι το ανατριχιαστικό.

 

The Rain Woman Cursed Painting Art Board Print | stickhealthcare.co.uk

 

Η φιγούρα της «Γυναίκας της βροχής» δεν ήταν αυτή έσπειρε τον τρόμο, αλλά η μετέπειτα φήμη που ακολούθησε τον πίνακα κι εξηγούσε γιατί, όποιος κι αν γινόταν ιδιοκτήτης του, αναγκαζόταν να τον επιστρέψει πίσω. Ο πρώτος ιδιοκτήτης, ήταν μια επιχειρηματίας, (σε ορισμένες πηγές ονομάζεται Larisa) που αγόρασε τον πίνακα από μια Art Gallery και τον τοποθέτησε στο υπνοδωμάτιό της. Μετά από δυο εβδομάδες κάλεσε τη Σβετλάνα αργά το βράδυ να της πει ότι θέλει να επιστρέψει τον πίνακα. Ισχυρίστηκε πως ένιωθε έντονα την παρουσία κάποιου να την παρακολουθεί κι όταν κοίταζε μέσα στην ντουλάπα και σε σημεία που υπήρχε η δυνατότητα κάποιος να κρυφτεί, είχε την αίσθηση πως κάποιος παραμόνευε. Δεν μπορούσε να κοιμηθεί, είχε αναστατωθεί κι ήθελε απεγνωσμένα να ξεφορτωθεί το έργο τέχνης.

Ο επόμενος πελάτης που απέκτησε τον πίνακα, ονόματι Ευγένιος, τον επέστρεψε κι εκείνος άμεσα. Φοβισμένος, παραπονέθηκε πως ονειρευόταν τη γυναίκα στον πίνακα και δεν ήταν μόνο ότι τη συναντούσε στον ύπνο του, αλλά ένιωθε να τον παρακολουθεί σε όλες του τις κινήσεις, επί εικοσιτετράωρου βάσεως. «Φοβάμαι να κοιμηθώ, νομίζω πως τρελαίνομαι» είχε εκμυστηρευτεί στην καλλιτέχνη κι αρνήθηκε να τον κρατήσει. Δεν ήθελε ούτε καν να του επιστρέψει τα λεφτά, δεν ήθελε να έχει καμία σχέση με τον συγκεκριμένο πίνακα, αλλά ούτε και με την τρομακτική αγορά που τον έκανε να χάσει την ηρεμία του.

Ο τρίτος πελάτης, αν κι είχε ακούσει για τις μαρτυρίες από τους προηγούμενους, είπε πως δεν τον ενοχλούσε και δε φοβόταν έναν τόσο δα πίνακα. Έτσι, η «γυναίκα της βροχής» βρήκε νέα στέγη, η οποία ήταν, επίσης, μια παραμονή μικρής διάρκειας. Συγκεκριμένα, όλα ξεκίνησαν όταν ο ιδιοκτήτης παρατήρησε ότι τα μάτια της, ήταν εντελώς λευκά. Τότε ήταν που ξεκίνησαν ανεξήγητοι πονοκέφαλοι που υπέφερε βάναυσα και δεν μπορούσε να λειτουργήσει στα πιο απλά και καθημερινά, όπως το να φάει, να πάει στη δουλειά του, να κοιμηθεί. Τότε χρειάστηκε να επιστρέψει τον πίνακα κι ο ίδιος, επανήλθε στην καλή υγεία του. Ως δια μαγείας, οι ημικρανίες τερματίστηκαν, τα όνειρα και η παρουσία της έπαψαν να τον στοιχειώνουν και σταδιακά, ξέχασε τη σκοτεινή αυτή φιγούρα.

Η «γυναίκα της βροχής» έμεινε σε ένα σαλόνι επίπλων στη Βίννιτσα, σε μια προσπάθεια να πουληθεί, χωρίς ιδιαίτερη τύχη. Πελάτες του καταστήματος ισχυρίζονταν ότι ονειρεύονταν τη γυναίκα της εικόνας μετά την επίσκεψή τους στο κατάστημα και ότι, κατά κάποιο τρόπο, τη γνωρίζουν, αλλά δεν ήταν σε θέση να καταλάβουν από πού.

Μετά από 11 χρόνια, ο πίνακας βρήκε το δικό του σπίτι στο πρόσωπο ενός Ρώσου μουσικού, του Sergei Skacho, οποίος τον έψαξε ακριβώς για την τρομακτική φήμη που είχε. Το πρώτο συναίσθημα που τον κατέκλυσε βλέποντάς τον, ήταν πως αυτός ο πίνακας του ανήκει. Έτσι, βρέθηκε να διακοσμεί σύντομα το γραφείο του. Ο νέος ιδιοκτήτης, επιβεβαιώνει, πως δεν τον ενοχλεί ό,τι και να λένε για το νέο του απόκτημα και κρίνει πως δεν πρόκειται να τον επιστρέψει. Είναι κατά δικός του και δηλώνει ευτυχής που τον έχει.

Το πιο εντυπωσιακό στη φήμη αυτή, είναι ότι ενώ τη γνωρίζουν πολλοί κι έχουν αφιερώσει ντοκιμαντέρ, άρθρα και ταινίες στην υπόθεση, δεν υπάρχει πουθενά καμία πηγή που να διασταυρώνει με ονόματα και αποδείξεις την ιστορία που φέρει ο πίνακας. Όπως και να ‘χει, όμως, ένας τρόμος σε πιάνει να ξέρεις πως βρίσκεται κάπου στον κόσμο μια φιγούρα που μπορούσε να σε στοιχειώσει, ακόμα κι αν πρόκειται για παιχνίδι του μυαλού. Μέχρι σήμερα, η «γυναίκα της βροχής» αποτελεί ένα άλυτο μυστήριο πολλών εκατομμυρίων δολαρίων.

Συντάκτης: Αλεξάνδρα Τσότσου
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου