Λίγο πριν βγει στο αέρα το τελευταίο επεισόδιο του τελευταίου κύκλου του «Έτερος Εγώ», ο Σωτήρης Τσαφούλιας είχε ήδη στα σκαριά το επόμενό του εγχείρημα. Οι «17 Κλωστές» είναι ένα βιβλίο του Πάνου Δημάκη, του «Γερακιού» από το The Chase, ο οποίος κάνοντας μια δυνατή έρευνα μάς μετέφερε μέσα από τις σελίδες του την αληθινή ιστορία του πρώτου κατά συρροή δολ@φόνου που καταγράφηκε στη Νεότερη ελληνική Ιστορία.
Ο Τσαφούλιας ανακάτεψε τα πρόσωπα από τον κόσμο του Καθηγητή Λαΐνη και μετέφερε ένα μεγάλο μέρος του καστ σχεδόν έναν αιώνα πίσω, στα μαγευτικά Κύθηρα την περίοδο 1906-1909. Αθηνά Τσιλύρα, Φώτης Θωμαΐδης, Ντένια Στασινοπούλου, Μάνος Βακούσης, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Θοδωρής Κατσαφάδος, Μαρίνα Ψάλτη, Κώστας Φλωκατούλας, Κώστας Φιλίππογλου κι ένα σωρό νέα και παλιά ονόματα της υποκριτικής τέχνης έρχονται να πλαισιώσουν τον πρωταγωνιστή, Πάνο Βλάχο, ίσως στον καλύτερο ρόλο της ζωής του. Το σενάριο επιμελήθηκαν η Μιρέλλα Παπαοικονόμου και η Κάτια Κισσονέργη, ενώ τη μουσική επιμέλεια έχει αναλάβει ο Μίνως Μάτσας.
Η ιστορία του Καστελάνη –του ήρωα της σειράς– έγινε γνωστή από το ομώνυμο βιβλίο: πρόκειται για έναν φιλήσυχο νεαρό που μάθαινε την τέχνη του τσαγκάρη κι έπαιζε λύρα. Οι συγκυρίες τον ανάγκασαν να εκδιωχθεί από τον τόπο του και μετά από μια έκρηξη οργής σκότwσε μέσα σε μια εκκλησία 15 άτομα. Ήταν η πρώτη μαζική δολ@φονία στην Ελλάδα, που καταγράφηκε στον ημερήσιο Τύπο. Δεν έχει νόημα να πούμε άλλα πράγματα για την ιστορία, καθώς μπορεί να αποκαλύψουμε spoiler. Θα μείνουμε, όμως, στο πρώτο επεισόδιο που μας κατέκτησε από το πρώτο δευτερόλεπτο.
Τι είδαμε λοιπόν στην αρχή της ιστορίας; Είδαμε την εναλλαγή του φωτός και του σκοταδιού, τη ζωή του φιλήσυχου Αντώνη στο χωριό του και τη ζωή τρία χρόνια μετά στα μπουντρούμια των φυλακών. Είδαμε σκιές και σύννεφα ανακατεμένα με τις ιαχές και τα ουρλιαχτά των ανθρώπων που ζητάνε απεγνωσμένα βοήθεια. Η μεταφορά του σκηνικού στη ζωή του νησιού στις αρχές του 20ου αιώνα έγινε με μεγάλη μαεστρία και λεπτομέρεια που αξίζει να παρατηρήσεις. Από τα κουστούμια των ηθοποιών, μέχρι τα σκηνικά και τις άγριες γωνιές του νησιού, ήταν όλα άψογα.
Ο πρωταγωνιστής ήταν εξαιρετικός σε κάθε σκηνή αλλά ειδικότερα σοκαριστικός στις σκηνές της φυλακής. Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο Πάνος Βλάχος έκανε μαθήματα λύρας και ιππασίας, πήγαινε σε ένα τσαγκαράδικο για να εξοικειωθεί με την ορολογία και τον κόσμο των τεχνιτών αυτών, ενώ έχασε πάνω από 10 κιλά μυϊκής μάζας για τις σκηνές που εξελίσσονται στις φυλακές. Μένει να δούμε και στα επόμενα επεισόδια πώς ο ήρωας που μετενσαρκώνει, θα βρει τη δικαίωση που αναζητά.
Εκτός όμως από τους εξαιρετικούς ηθοποιούς και τα μαγευτικά τοπία στο Τσιρίγο, ανυπομονούμε και για το πώς θα εξελιχτεί η ιστορία ενός ανθρώπου που αδικήθηκε από την κοινωνία και τη μοίρα, χωρίς να έχει κακία μέσα του, φτάνοντας στο πιο ακραίο σημείο, να βλάψει ανθρώπους, αναζητώντας εκδίκηση για την κακία των άλλων. Τελικά, μήπως όλοι οι άνθρωποι έχουν μέσα τους το καλό και το κακό; Είναι όλοι εν δυνάμει δ@λοφόνοι; Οι «17 Κλωστές» έρχονται να μας απαντήσουν στο ποιος φταίει τελικά που βγαίνει ο κακός εαυτός κάποιου στην επιφάνεια κι αν αξίζει «να σε θυμούνται όλοι…», όπως αναφέρει ο τίτλος του πρώτου επεισοδίου.
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου