Αν κάτι έλειπε από την ελληνική prime time ζώνη ήταν μια σειρά μυθοπλασίας αστυνομικού περιεχομένου με μια αίσθηση νουάρ. Μέχρι που η χθεσινή πρεμιέρα του Σκαραβαίου στον Άλφα, σε σκηνοθεσία Σταύρου Στάγκου και σενάριο της Ευτυχίας Γιαννάκη, μας έδωσε αυτό ακριβώς που χρειαζόμαστε. Τη σεναριακή ομάδα πλαισιώνουν ακόμη ο Αντώνης Λιακόπουλος και η Ελεάνα Βραχάλη, με πρωταγωνιστή τον υπερταλαντούχο Γιάννη Τσορτέκη στον ρόλο του Μάρκου Αλεξίου που κινείται με το ψευδώνυμο «Σκαραβαίος».
Από το πρώτο ακόμη πλάνο με τη μοναδική Ράνια Οικονομίδου να παίζει με κάποιες κούκλες στο κελί της στον ρόλο της μητέρας του Μάρκου, λίγο πριν την αποφυλάκισή της χωρίς ωστόσο να έχει ακόμη ξεδιπλωθεί αυτή η ιστορία, φαίνεται πως υπάρχει μια ιδιαίτερη αισθητική αποτυπωμένη από τα πλάνα, τη σκηνοθεσία, τη φωτογραφία μέχρι και το φοβερό μοντάζ.
Ο Γιάννης Τσορτέκης ως επικεφαλής αστυνομικός του τμήματος εγκλημάτων κατά ζωής, μαζί με τον σκύλο του τον Τραχανά, απέσπασε ήδη διθυραμβικές κριτικές από το κοινό που τον αγαπά. Λύνει τις υποθέσεις του χωρίς απώλειες, φτάνει μέχρι τέλους, είναι αρκετά οξύθυμος αλλά κι ιδιοφυής γνωρίζοντας ότι η λύση σε κάθε έγκλημα υπάρχει πάντα στις λεπτομέρειες. Δουλεύει χωρίς ωράρια, διατηρεί καλές προσωπικές σχέσεις με τους συναδέλφους του και πολλές γνωριμίες με ανθρώπους, οι οποίοι θα λειτουργήσουν σαν πληροφοριοδότες του. Χωρισμένος και πατέρας μιας κόρης που λατρεύει. Φαίνεται πως έχει και τα φωτεινά αλλά και τα σκοτεινά του σημεία, ιδίως σε ό,τι αφορά το παρελθόν του με την οικογένεια και τη μητέρα του. Πτυχές που σίγουρα θα ξεδιπλωθούν στα επόμενα επεισόδια.
Ένας ακόμη ρόλος που ξεχώρισε ήταν αυτός του Γιώργου Πυρπασόπουλου, ο Μάκης Πριόβολος. Ο ανακριτής είναι καθηλωμένος σε αμαξίδιο εξαιτίας ενός ατυχήματος και κάνει μόνο δουλειές γραφείου, είναι στωικός και ταυτόχρονα σαρκαστικός ειδικά σε σκηνές με τη Βάσω Καβαλιέρατου, την αρκετά ομιλητική καθαρίστρια Ελευθερία. Είναι καλός ανακριτής κι εξίσου τυπικός στο επάγγελμά του.
Η Νικολέτα Καρρά ως Μαργαρίτα, ετεροθαλής αδερφή του Σκαραβαίου κι Ιατροδικαστής, όπως και η Μαρία Παπαφωτίου στον ρόλο της Μάρθας, της πιο στενής συνεργάτιδας του Μάρκου, εξυμνήθηκαν για τη χημεία τους με τον Γιάννη Τσορτέκη και για την υποκριτική ωριμότητά τους. Όλοι οι γυναικείοι ρόλοι, βέβαια, μαζί και με της Αλεξάνδρας Ταβουλάρη ως Κατερίνα, ψυχολόγος εγκληματολόγος, είναι σύγχρονοι, περιεκτικοί, δυναμικοί κι εντυπωσιακοί, συμπληρώνοντας τέλεια και τους β’ αντρικού όπως του Μανώλη Μαυροματάκη, και του Κωνσταντίνου Λίαρου.
Το πρώτο επεισόδιο ασχολείται με ένα θέμα αρκετά επίκαιρο, μοα γυναικοκτονία μιας τελωνειακού, συνδεδεμένη παράλληλα με την απαγωγή μιας δημοσιογράφου. Η Κωνσταντίνα Μιχαήλ δίνει ρέστα σε έναν ρόλο ο οποίος στο κοινό θύμισε την Αγγελική Νικολούλη αποδίδοντας μέσα από το βλέμμα, τις εκφράσεις ακόμη και τη στάση του σώματός της εξαιρετικά τον φόβο, τον πανικό και όλη την ταραχή που μπορεί να νιώσει κάποιος σε μια τέτοια έντονη και φρικιαστική συνθήκη απαγωγής, μετρώντας αντίστροφα προς τον θάνατο., αλλά και ο Ιάσωνας Παπαματθαίου ως ένας ψυχικά ασταθής γυναικοκτόνος αλλά και απαγωγέας της Δημοσιογράφου Τσαλίκη (Κωνσταντίνα Μιχαήλ) την πλαισιώνει εκπληκτικά. Σε μια σκηνή που η αγωνία ήταν διάχυτη, η σκηνοθεσία και οι ερμηνείες στάθηκαν εξαιρετικές μέχρι να φτάσει η στιγμή της κορύφωσης.
Μια σειρά σύγχρονη, με κοινωνική χροιά, νουάρ ατμόσφαιρα, έντονη δράση, η οποία απορροφά χωρίς να αφήνει περιθώρια κούρασης του κοινού και φυσικά ένα εξαιρετικό καστ, τόσο σε επίπεδο βασικών ηθοποιών, όσο και σε guest ρόλων σε κάθε νέο επεισόδιο. Ο Σκαραβαίος ήταν η αστυνομική σειρά που έλειπε κι ένας λόγος να αγαπήσουμε τις Κυριακές ακόμη περισσότερο.
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου