Η περίοδος του Μεσαίωνα αποτελεί σημαντική τροφή για σκέψη σε ευρύτερο επίπεδο. Από ερωτικής άποψης μας ταξιδεύει. Απ’ τη μια σε ιπποτικούς έρωτες και σε ιστορίες αγάπης που άφησαν ιστορία, σε ζευγάρια που πάλεψαν για να ζήσουν τον έρωτά τους και τελικά νικήθηκαν. Από την άλλη μας μπλέκει μέσα στο κυνήγι των μαγισσών, των γυναικών που κάηκαν στην πυρά γιατί αποτελούσαν πειρασμό, σε μια χρονική περίοδο άκρως πουριτανική και θρησκόληπτη. Έπειτα, μαε βουτάει στον σκοταδισμό του με τις ζώνες αγνότητας, και κάθε είδους τιμωρία αν τολμούσες να αφήσεις ελεύθερη τη σ3ξουαλική σου φύση, να έχεις ερωτικές επαφές, να ικανοποιείς το σώμα σου και να γεμίζεις με λαγνεία το σώμα του συντρόφου σου.

Κι ενώ η Εκκλησία ήταν αυτή που απαγόρευε την ερωτική πράξη, ταυτόχρονα και παραδόξως υπήρξε και το μέρος στο οποίο φαίνεται πως κατέφευγαν τα ερωτευμένα (και παράνομα) ζευγάρια για να βρεθούν, γιατί την εποχή εκείνη οι εκκλησίες ήταν τα μοναδικά μέρη που ήταν ήσυχα, κλειστά κι ασφαλή. Παράτολμο για όσους το επιχείρησαν μιας κι αν σ’ έπιαναν, το λιγότερο που μπορούσε να σού συμβεί ήταν να υποχρεωθείς σε νηστεία, το χειρότερο να εκτελεστείς δημόσια με κάποια φρiκτή μέθοδο βaσaνισμού.

Αναφορικά με τις απαγορεύσεις εν γένει, απαγορευόταν να βρεθείς ερωτικά με το ταίρι σου Τρίτη, Πέμπτη και Κυριακή, καθώς τις δύο πρώτες μέρες έπρεπε να προετοιμαστείς για τη Θεία Κοινωνία ενώ η Κυριακή ήταν η μέρα του Κυρίου. Επίσης, δεν μπορούσες να κάνεις σ3ξ κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής, σ’ όλες τις γιορτές των Αγίων, 35 μέρες πριν από τα Χριστούγεννα κι όλη την Πεντηκοστή. Ένα εξάμηνο συνολικά, δηλαδή. Όταν, όμως, επιτρεπόταν, έπρεπε να γίνεται υπό όρους. Μπορούσες να κάνεις μόνο ιεραποστολικό γιατί αυτό ήταν λιγότερο «αμαρτωλό» και δεν είχε σκοπό τον σοδομισμό αλλά την τεκνοποίηση. Έπρεπε επομένως να είσαι καλά διαβασμένος γιατί αν δεν ήσουν –καθώς κυκλοφορούσαν αναλυτικά βιβλία για το τι επιτρεπόταν να κάνεις και τι όχι- τότε μαύρο φίδι που σ’ έφαγε. Η τιμωρία που σού επιβαλλόταν ήταν ανάλογη, τόσο με το παράπτωμά σου όσο και με τα κεφάκια αυτού που την επέβαλε. Έτσι, αν κάποιος aυνaνιζόταν, για παράδειγμα, τότε έπρεπε να απέχει απ’ το κρέας το λιγότερο για 4 μέρες ενώ η ποινή μπορεί να έφτανε μέχρι και τις 40 μέρες. Αν το έκανες συχνά, μπορεί να χρειαζόταν να μαστιγωθείς. Τα $ex toys υπήρχαν αλλά ήταν φτιαγμένα με ευφάνταστο κι ιδιαίτερο τρόπο κι η χρήση τους γινόταν κρυφά, ώστε να μην προκληθεί η οργή κι η τιμωρία της εκκλησίας.

Όσον αφορά τα επίσημα ζευγάρια, υπήρχαν νόμοι που θεωρούσαν τη σ3ξουαλική ολοκλήρωση αναπόσπαστο μέρος του γάμου κι αν κάποιος δεν μπορούσε ή δεν ήθελε να τεκνοποιήσει, το ταίρι του θα μπορούσε να ζητήσει διαζύγιο ή τη δίκη του στο δικαστήριο μιας κι ήταν «σωματικά ανίκανος». Απ’ την άλλη το σ3ξ επιτρεπόταν μόνο στα πλαίσια αυτού και με σκοπό την παραγωγή απογόνων καθώς οποιαδήποτε άλλη πράξη που είχε σκοπό την άσκοπη 3κσπ3ρμάτιση θεωρούνταν σ0δ0μισμός. Η 3κσπ3ρμάτωση στο στόμα της συντρόφου, μάλιστα, ήταν το χειρότερο απ’ όλα τα παραπτώματα, καθώς μετά θα έπρεπε να μετανοείς μέχρι το τέλος της ζωής σου.

Η π0ρνεία ήταν επίσης μια αμαρτωλή πράξη, αλλά στις πόλεις την ανέχονταν ως αναγκαίο κακό, καθώς αποτελούσε τη διέξοδο για αρκετούς άνδρες, εκτόνωσης σ3ξουαλικών ενστίκτων. Έτσι, λειτουργούσαν κάποιοι οίκοi αν0χής και με βάση τον νόμο οι ιδιοκτήτες και οι iερόδ0υλες είχαν συγκεκριμένες υποχρεώσεις ο ένας προς τον άλλον. Οι οίκοi αυτοί, βρισκόταν συνήθως σε λουτρά ή καταστήματα χειροτεχνίας όπου οι γυναίκες δούλευαν ως μαθητευόμενες. Η ομοφυλοφιλία, από την άλλη, σαν όρος αναφερόταν μόνο στους άντρες γιατί αν κι υπάρχουν απεικονίσεις τρυφερών στιγμών μεταξύ γυναικών, αυτές περιορίζονταν σε φιλιά και σε αγκαλιές, καθώς θεωρούνταν ως ολοκληρωμένη πράξη σ3ξ μόνο η διείσδuσn. Οι ομοφυλόφιλοι, λοιπόν, κι οι γυναίκες που διέπρατταν μ0ιχεία ή ήταν μπλεγμένοι στην π0ρνεία, υπέστησαν τις χειρότερες τιμωρίες- μάλιστα ορισμένες από αυτές κατηγορήθηκαν ως μάγισσες καθώς πιστευόταν ότι έκαναν σ3ξ με τον διάβ0λ0 και χρησιμοποιούσαν τα μωρά που γεννούσαν για μαύρη μαγεία.

Ας δούμε μερικά από τα χειρότερα βασaνιστήρια και ποινές που επιβάλλονταν.

1. Το λίκνο του Ιούδα:

Κυρίως για τους ομοφυλόφιλους και τις μ0ιχές. Μια ξύλινη πυραμίδα στην οποία το θύμa καθόταν γuμνό. Έδεναν τα πόδια του τεντωμένα, και στη συνέχεια μ’ έναν ειδικό μηχανισμό, ο βaσaνιστής γύριζε το θύμα αργά γύρω-γύρω. Από το βάρος του ο βασανιζόμενος σκιζόταν επάνω στη μύτη της πυραμίδας.

 

2. Το αχλάδι της αγωνίας:

Βaσaνιστήριο- προειδοποίηση, που δεν επέφερε το θaνaτο. Κυρίως για τους ομοφυλόφιλους και τις γυναίκες που απέβαλαν στη γέννα. Ένα χάλκινο όργανο σε σχήμα μεγάλου αχλαδιού δια της βί@ς έμπαινε απ’ τον βασανιστή στον πρwκτό για τους ομοφυλόφιλους και στον κόλπο για τις γυναίκες και με τη βοήθεια μιας βίδας που γυρνούσε ο βασανιστής, το αχλάδι άνοιγε και στη συνέχεια έσκιζε το θύμα.

 

3. Ο Ισπανικός γάιδαρος:

Βασανιστήριο μόνο για μοιχές κι ομοφυλόφιλους. Ένα ξύλινο όργανο μακρόστενο, σαν τη ράχη του γαϊδάρου. Στην κορυφή ήταν αιχμηρό. Τα θύματα κάθονταν γuμνά επάνω ενώ στα πόδια τους είχαν τοποθετήσει επιπλέον βάρος. Ο βασανιστής μετέφερε απ’ τη μια άκρη στην άλλη το θύμα μέχρι να ομολογήσει το έγκλημά του.

 

4. Ο τιμωρός του μαστού:

Βασανιστήριο για κάθε γυναίκα που θεωρούνταν ερωμένη του σaτaνά ή είχε παράνομο δεσμό, ή δεν ήταν παρθένα την πρώτη νύχτα του γάμου. Ο τιμωρός ήταν μεταλλικό αντικείμενο με δόντια που έκλεινε γύρω απ’ τον μαστό. Εάν το θύμa δεν πέθαινε, τότε έμενε για πάντα σημαδεμένο.

 

Αδιανόητες, απάνθρωπες πράξεις, οι οποίες ήταν κατά της ανθρώπινης αξιοπρέπειας κι είχαν καταβολές από άρρωστα μυαλά, τα οποία δεν ήταν σε θέση να αποδεχθούν πως η ηδονή και η σ3ξουαλικότητα είναι επακόλουθο της ανθρώπινης φύσης. Πόσοι άνθρωποι, άραγε, στερήθηκαν αυτό τους το δικαίωμα στην απόλαυση, πόσοι ξέχασαν πώς είναι ή δεν έζησαν ποτέ ένα από τα πιο όμορφα πράγματα που μπορούν να σε ολοκληρώσουν ως άνθρωπο όταν γίνονται με συναίνεση και σεβασμό. Πόσος πόνος, για να στραφούμε ενάντια στην απόλαυση, την ελευθερία, τη λαχτάρα.

Συντάκτης: Έλενα Τσιολάκη
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου