Στον κλάδο της φιλοξενίας, οι περισσότερες επιχειρήσεις εργάζονται σκληρά για να διατηρήσουν την καλή τους φήμη. Ωστόσο, ένα ξενοδοχείο στο Άμστερνταμ ποντάρει… στο ακριβώς αντίθετο.
Την ημέρα, το Hans Brinker στο Άμστερνταμ μοιάζει με ένα συνηθισμένο budget hostel της πόλης, προορισμένο για νεαρούς επισκέπτες που θέλουν να παρτάρουν και να περνούν ελάχιστο χρόνο στα δωμάτιά τους. Τη νύχτα όμως, από τη φωτεινή πινακίδα HOTEL σβήνει το Ο και το Τ, αφήνοντας τη λέξη HEL, που στα ολλανδικά σημαίνει Κόλαση – μια ευθεία προειδοποίηση κατά της διαμονής εκεί, η οποία όμως λειτουργεί θαυμάσια ως δόλωμα.
View this post on Instagram
Από την κριτική στο Re-Branding
Στην αρχή, δεν ήταν αστείο ούτε διαφημιστικό τρικ, αναφέρει το Far Out Magazine. Οι επισκέπτες του ξενοδοχείου στις κριτικές τους αναφέρονταν σε σκουριασμένα κρεβάτια, κακή υγιεινή, κοριούς, περιορισμένους χώρους, άβολα στρώματα, αγενές προσωπικό και απώλεια προσωπικών αντικειμένων – μια εφιαλτική διαμονή, με λίγα λόγια.
Αντίθετα με την κλασική προσέγγιση βελτίωσης της εικόνας, το Hans Brinker είδε ένα κενό στην αγορά και αποφάσισε να επιστρατεύσει έμπνευση και κυνισμό, κάνοντας ένα ολόκληρο re-branding βασισμένο σε αυτές τις κακές κριτικές. Ανέδειξε όλες τις αρνητικές πτυχές της διαμονής, μετατρέποντάς τες σε εμπορικό πλεονέκτημα. Ο τότε ιστότοπός του έκανε λόγο για μια «σκοτεινή τσιμεντένια αυλή», γκραφίτι, «πόρτες που κλειδώνουν» και επίπεδα άνεσης «συγκρίσιμα με φυλακή ελάχιστης ασφαλείας». Παράλληλα, παρουσίαζε ένα οικολογικό προφίλ, επισημαίνοντας ότι οι νιπτήρες μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως ντους, ότι διαθέτει σκάλες αντί για ανελκυστήρες και ότι οι πετσέτες του μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως κουρτίνες.
«Μείνετε για την ιστορία»
Υιοθετώντας τον τίτλο «Το χειρότερο ξενοδοχείο στον κόσμο», το Hans Brinker αποτελεί μια πολύ low budget επιλογή διαμονής στο Άμστερνταμ, αλλά η διαμονή σε αυτό έχει κι ένα τίμημα που δεν είναι οικονομικό. «Ελάτε για το κρεβάτι, μείνετε για την ιστορία», καυχιέται ο νέος του ιστότοπος κάτω από την εικόνα ενός αλπακά (το οποίο πρωταγωνιστεί και στο ακόλουθο διαφημιστικό βίντεο), προβάλλοντας την εμπειρία της διαμονής και όλους τους τρόπους με τους οποίους οι επισκέπτες του θα φύγουν με μια απίστευτη ιστορία στις αποσκευές τους. Με αυτόν τον τρόπο, η επιχείρηση είναι απόλυτα διασφαλισμένη απέναντι σε πιθανά παράπονα: αν κάποιος μείνει εκεί και δεν του αρέσει η εμπειρία, τότε φταίει ο ίδιος που επέλεξε «το χειρότερο ξενοδοχείο στον κόσμο».
Προτάσεις που ξεπερνούν τη φαντασία
Οι εκπλήξεις δε σταματούν εκεί. Το Hans Brinker συμβουλεύει ξεκάθαρα τους υποψήφιους πελάτες να αναζητήσουν άλλο κατάλυμα. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, προτείνουν εναλλακτικές επιλογές που θα ήταν καλύτερες από τη διαμονή στο Hans Brinker. Αυτές περιλαμβάνουν έναν υπνόσακο στην άκρη του αυτοκινητόδρομου ή ένα εγκαταλελειμμένο φρεάτιο ορυχείου. Σύμφωνα με τους ίδιους, το μόνο πράγμα που είναι χειρότερο από τη διαμονή στο Hans Brinker είναι να περάσει κανείς τη νύχτα κουλουριασμένος σε έναν άδειο τάφο. Πόσο πιο σαφές να το κάνουν;
Το Hans Brinker Hostel κατάφερε να μετατρέψει την κακή φήμη σε μια διαφημιστική επιτυχία, δημιουργώντας μια μοναδική εμπειρία για τους πελάτες του και κάνοντάς τους να φεύγουν με ιστορίες που θα θυμούνται για πάντα.
Πληροφορίες από CNN