Η φετινή τηλεοπτική σεζόν είχε αρκετές προσδοκίες για μεγάλες επιτυχίες, ρίχνοντας το βάρος της στη μυθοπλασία. Ωστόσο, τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα περιμέναμε, και δύο σειρές που ξεχώρισαν με το hype τους η «Μάγισσα» στον ΑΝΤ1 και το «Ταμπού» στο Mega δε φάνηκαν να κερδίζουν το στοίχημα. Η πορεία τους προς την κορυφή της τηλεθέασης αποδείχθηκε πιο δύσκολη απ’ ό,τι φαίνονταν τα πράγματα στην αρχή, με τα δύο προγράμματα να αποτυγχάνουν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες του κοινού και να υποχωρούν σε χαμηλότερες θέσεις.
Ας ξεκινήσουμε με τη «Μάγισσα», που μέχρι πρότινος είχε το βλέμμα όλης της τηλεοπτικής κοινότητας στραμμένο πάνω της, ως το μεγάλο χαρτί του ΑΝΤ1 για το prime time. Η σειρά αυτή, που συνδύαζε την ελληνική μυθολογία με δραματικές εξελίξεις και εντυπωσιακές σκηνές, φαινόταν να έχει όλα τα φόντα για να ενθουσιάσει. Ωστόσο, τα νούμερα της τηλεθέασης δεν ήταν ακριβώς αυτό που περίμεναν οι ιθύνοντες του καναλιού. Έτσι, ήρθε η απόφαση να μειωθεί η συχνότητα προβολής της, με τη «Μάγισσα» να προβάλλεται πλέον μόνο μία φορά την εβδομάδα, κάθε Δευτέρα στις 22:30. Η εξέλιξη αυτή, αν και αναμενόμενη για πολλούς, δεν παύει να είναι απογοητευτική για μια σειρά που αρχικά είχε προγραμματιστεί για 60 επεισόδια. Στην πραγματικότητα, η σειρά θα ολοκληρωθεί με λιγότερα επεισόδια, αλλά με την υποχρέωση να φτάσει τουλάχιστον τα 44, λόγω των περιορισμών του ΕΚΚΟΜΕΔ, που σχετίζονται με την επιδότηση της σειράς.
Και το «Ταμπού» στο Mega, παρά την πολύ ισχυρή παρουσία του Αντρέα Γεωργίου, πήρε τον ίδιο δρόμο. Από το ξεκίνημά του, το «Ταμπού» θεωρούνταν μία από τις πιο αναμενόμενες σειρές της χρονιάς, βασισμένο σε σφιχτό σενάριο και ισχυρούς χαρακτήρες. Ωστόσο, η σειρά που κάποτε είχε προγραμματιστεί για το prime time του καναλιού, έπεσε γρήγορα από την κορυφή, με αποτέλεσμα να μεταδίδεται πλέον μόνο ένα επεισόδιο την εβδομάδα, μετά τα μεσάνυχτα της Πέμπτης. Αυτή η κίνηση δείχνει πως το κοινό δεν την αγκάλιασε με την ίδια ένταση που περίμεναν οι υπεύθυνοι του Mega, και το «Ταμπού» αναγκάστηκε να φύγει από την τηλεοπτική μάχη για την τηλεθέαση.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η εξέλιξη των δύο σειρών αντικατοπτρίζει την τάση των τελευταίων χρόνων στην ελληνική τηλεόραση: οι προσδοκίες για τη μυθοπλασία είναι ψηλές, αλλά το κοινό έχει γίνει πιο απαιτητικό και επιλεκτικό. Ακόμη και οι πιο σφιχτοδεμένοι χαρακτήρες, οι εντυπωσιακές παραγωγές και οι μεγάλες προσπάθειες για να φέρουν την τηλεόραση σε νέο επίπεδο, δεν είναι πάντα αρκετές για να κερδίσουν την προσοχή των θεατών. Πλέον, η τηλεθέαση κρίνεται όχι μόνο από την αρχική λάμψη του προγράμματος, αλλά και από την ικανότητα της σειράς να παραμείνει στα τοπ της κατά τη διάρκεια της σεζόν, μπροστά από έναν θεατή που βαριέται πανεύκολα και δε θα διστάσει να κλείσει την τηλεόραση.
Έπειτα, όσο περισσότερο επενδύει το κοινό σε νέες σειρές, τόσο πιο απαιτητικό γίνεται στην αξιολόγηση τους. Η πρώτη εντύπωση μπορεί να φέρει ένα όμορφο πυροτέχνημα, αλλά η ποιότητα και η συνέχεια είναι εκείνες που τελικά καθορίζουν την πορεία και τη μόνιμη θέση της κάθε σειράς στο βάθρο. Οι αλλαγές προγραμματισμού των δύο αυτών σειρών είναι μια ξεκάθαρη ένδειξη ότι τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως φαίνονται στην αρχή, και ότι η τηλεοπτική αγορά θα παραμείνει διαχρονικά μια άγρια αρένα, που όπως σε ανεβάζει, έτσι απότομα σε κατεβάζει.