Σε μια εποχή όπου η πολιτική, τα social media και ο κινηματογράφος εξακολουθούν να προωθούν τον υπερβολικά μυώδη, σκληρό, αθλητικό και ξένο από τα συναισθήματά του άνδρα, μια νέα γενιά ανδρικών ειδώλων έχει αρχίσει να κερδίζει έδαφος. Τα «Noodle Boys», όπως χαρακτηρίζονται χαριτολογώντας από τα μέσα, εκπροσωπούν μια διαφορετική, πιο λεπτεπίλεπτη προσέγγιση του ανδρισμού στην αμερικανική ποπ κουλτούρα, ωστόσο στην ουσία τους, πρόκειται απλά για αμήχανα, ευαίσθητα, γοητευτικά αγόρια, κι είμαστε εδώ για να αναλύσουμε την ιδιοσυγκρασία τους.
Ποια είναι τα Noodle Boys;
Με μπροστάρη τον Τιμοτέ Σαλαμέ, τα Noodle Boys περιλαμβάνουν αγόρια όπως ο Ντομινίκ Σέσα, ο Μαρκ Άιντελσταϊν και ο Φιν Γούλφχαρντ. Αυτοί οι ηθοποιοί απέχουν παρασάγγας από τα γιγαντιαία κορμιά των ηρώων της Marvel ή των σταρ της δεκαετίας του 2000, όπως ο Χιου Τζάκμαν. Με σώματα λεπτά και νεραιδένια, πρόσωπα που ακτινοβολούν νεανικότητα και γωνίες που μοιάζουν να έχουν σμιλευτεί από φίλτρα περιγράμματος, αυτοί οι άνδρες έρχονται ως αντίβαρο στον παραδοσιακό «τούμπανο» σταρ και δείχνουν μια άλλη οπτική της ανδρικής ομορφιάς με πιο λεπτή απόχρωση.
Ο Τιμοτέ Σαλαμέ, με το ατημέλητο μαλλί που μοιάζει με «παραμαγειρεμένα φουσίλι», ενσάρκωσε πρώτος αυτή την αισθητική στο Call Me by Your Name. Από τότε, η καριέρα του έχει εκτοξευτεί, όχι μόνο χάρη στο ταλέντο του αλλά και λόγω του τρόπου που αντιπροσωπεύει μια πιο ευάλωτη και λιγότερο επιθετική εκδοχή του ανδρισμού.
Μια πολιτιστική αλλαγή
Η άνοδος αυτών των νέων ανδρών μπορεί να ερμηνευθεί και ως αντίδραση σε αυτό που αποκαλούμε «μάτσο ανδρισμό». Εικόνες όπως ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζούνιορ που σηκώνει βάρη χωρίς μπλούζα στα 70 του ή οι προπονήσεις των σταρ του UFC αντικατοπτρίζουν ένα ανδρικό πρότυπο που βασίζεται στη φυσική δύναμη και την επιβολή. Αντίθετα, οι Noodle Boys φέρνουν στο προσκήνιο την ευαισθησία και την κομψότητα. Η παρουσία τους, λοιπόν, δε στηρίζεται στη σωματοδομή. Προβάλλουν έναν πιο ήρεμο, μελαγχολικό ανδρισμό που πηγάζει από την προσωπικότητα και τη συμπεριφορά τους, σε λιγότερο σκληρή, πιο ρομαντική ανδρική εικόνα.
Από τη μόδα στον κινηματογράφο
Τα Noodle Boys έχουν γίνει επίσης πρεσβευτές της υψηλής μόδας. Ο Σέσα και ο Γούλφχαρντ πρωταγωνίστησαν σε καμπάνιες του Saint Laurent, αποδεικνύοντας ότι η λεπτεπίλεπτη αισθητική τους είναι ιδανική για τολμηρές, avant-garde εικόνες. Ταυτόχρονα, οι θαυμαστές τους, κυρίως γυναίκες κάτω των 30 ετών, γεμίζουν τα social media με αφοσιωμένα fan pages και fan art.
Το φαινόμενο αυτό, βέβαια, δεν είναι καινούργιο. Στη δεκαετία του ’90, η έμφαση από τον Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ και τον Σιλβέστερ Σταλόνε μετατοπίστηκε σε σταρ όπως ο Κιάνου Ριβς και ο Ρίβερ Φοίνιξ, που έφεραν μια πιο ευάλωτη και ρομαντική πλευρά. Σήμερα, όμως, η ανάγκη για διαφορετικότητα είναι πιο έντονη, καθώς η υπερ-ανδρική εικόνα έχει κυριαρχήσει επί χρόνια στην ποπ κουλτούρα.
Η άνοδος των Noodle Boys δε σημαίνει ότι το πρότυπο του μυώδους άνδρα εξαφανίζεται. Ωστόσο, ανοίγει τον δρόμο για μια νέα αντίληψη του τι σημαίνει να είσαι άνδρας στον 21ο αιώνα – μια αντίληψη που δεν περιορίζεται στη φυσική δύναμη, αλλά αγκαλιάζει τη συναισθηματική ευαισθησία, την καλλιτεχνική έκφραση και τη διακριτική γοητεία.
Σε έναν κόσμο που αλλάζει συνεχώς, ίσως η επιτυχία των Noodle Boys να δείχνει ότι είμαστε επιτέλους έτοιμοι να αποδεχθούμε περισσότερες εκδοχές της αρρενωπότητας, δίνοντας χώρο σε ανδρικές φιγούρες που μπορούν να είναι εξίσου ευάλωτες και γοητευτικές.