Θυμάμαι την εποχή που πρωτοεμφανίστηκε στην αγορά το πρώτο βιβλίο «Οι 50 αποχρώσεις του γκρι». Best seller απ’ την πρώτη στιγμή, με τους αναγνώστες να περιμένουν διακαώς το επόμενο βιβλίο της τριλογίας. Κι αργότερα, να σέρνουν τις σχέσεις τους στα σινεμά για την πρώτη ομώνυμη ταινία που έλαβε σάρκα κι οστά, ακολουθώντας έναν πρωτοφανή παροξυσμό για την ελληνική αγορά. Και δεν ήταν απλώς το έντονο σεξουαλικό στοιχείο που έκανε τον κόσμο να γεμίζει τις αίθουσες, ούτε το διαχρονικό ερωτικό χολιγουντιανό σενάριο με τον άντρα που τα έχει όλα και το κλασικό κορίτσι της διπλανής πόρτας. Ήταν η απενοχοποίηση της σεξουαλικής διαστροφής κι η μεταφορά της σε βιβλία κι οθόνες.

Ζούμε σε μια εποχή που το σεξ έχει οριακά καταφέρει να μη θεωρείται ταμπού κι απαιτεί πια να ‘ναι στο επίκεντρο όλων. Κι αφού η πρώτη άμυνα έπεσε, σειρά είχε η παραδοχή των σεξουαλικών διαστροφών. Αυτή η παρέκκλιση απ’ το συνηθισμένο σεξ, αυτό το κομμάτι που έκανε εραστές να κρύβουν τις προτιμήσεις τους και να ντρέπονται για τα φετίχ τους. Μια παραφιλία, όπως χαρακτηρίζεται αλλιώς, όπου το πρόσωπο για να διενεργηθεί σεξουαλικά και να φτάσει στην κορύφωση προβαίνει σε πράξεις ή φαντασιώσεις, παρορμήσεις, συμπεριφορές που είναι ασυνήθιστες απ’ τη μάζα.

Οι ιστοσελίδες ακατάλληλου περιεχομένου ολοένα και περισσότερο βρίσκουν ανταπόκριση και ζήτηση απ’ τον χρήστη σε αντίστοιχο οπτικοακουστικό υλικό. BDSM, επιδειξιομανία, σεξουαλική έκφραση με πόνο, εξευτελισμό και ταπείνωση, ηδονοβλεψία, εναλλαγή ρόλων με αμφίεση, εναλλαγή συντρόφων ανάμεσα σε ζευγάρια, ερωτική διέγερση μέσω ασφυξίας, πνιγμός και πολλά άλλα γεμίζουν αυτή την πικάντικη λίστα.

Αυτό που έκανε περισσότερο τον γυναικείο πληθυσμό να ανταποκριθεί στις «50 αποχρώσεις του γκρι», έχει να κάνει με το πώς ήταν κι είναι δομημένη η κοινωνία μας. Με τον άνδρα να εκφράζει ολοένα και περισσότερο με μεγάλη ευκολία τις διαστροφές του, η γυναίκα έτεινε να τις δέχεται και να μην εκφράζει τις δικές της, φοβούμενη αντιδράσεις και χαρακτηρισμούς. Έτσι, ρίχνοντας σιγά-σιγά το τείχος της ανισότητας και του σεξισμού, η γυναίκα πλέον διεκδικεί τις σεξουαλικές της προτιμήσεις και παράλληλα αρνείται όσες δεν τις είναι αρεστές. Ουσιαστικά, αυτό το βιβλίο έφερε ταύτιση και παράλληλα μια έξοδο απελευθέρωσης, ένα πάτημα στη διαφορετικότητα. Μια παρερμηνεία ωστόσο κι απ’ τα δύο φύλα, μη γνωρίζοντας τι είναι το bdsm, φτάνοντας σε λάθος αποτελέσματα από τη χρήση του. Τι γίνεται, όμως, όταν μέσα σε μια σχέση, ο κάθε εραστής έχει διαφορετικές σεξουαλικές διαστροφές από τον άλλον;

Το σεξ ξεκινάει με μια επισφράγιση της ένωσης ενός ζευγαριού. Σε αυτό το στάδιο δε διαφαίνονται παρεκκλίσεις απ’ το κανονικό ή αυτό που, τέλος πάντως, έχουμε θεσπίσει ως κοινωνία κανονικό. Αργότερα, όταν υπάρξει το αίσθημα της ασφάλειας και της μονιμότητας, εμφανίζονται στο παιχνίδι οι διαφορετικές προτιμήσεις. Αν το ζευγάρι έχει τις ίδιες, τότε προφανώς μιλάμε για τζακπότ. Αν, όμως, εκείνες διαφέρουν, κάπου εκεί ξεκινάνε τα προβλήματα.

Συνήθως ο ένας προσπαθεί να πείσει τον άλλον να τις δοκιμάσει. Το αν θα το πετύχει εξαρτάται απ’ το κατά πόσο εύκολα δίνει κάποιος τη συγκατάθεση να δεχθεί στο σώμα του κάτι που δεν τον εκφράζει ή που έστω δε γνωρίζει αν τον εκφράζει. Τις περισσότερες φορές, κάποιος απ’ τους δυο θα κάνει ένα βήμα πίσω, θα υποχωρήσει και θα δοκιμάσει, περισσότερο όμως για να μη χάσει τον άνθρωπό του παρά γιατί πραγματικά έχει διάθεση για πειραματισμούς. Θα έρθει, όμως, αργά ή γρήγορα η στιγμή που αυτό θα κουράσει.

Μην ξεχνάμε ότι το σεξ πέρα απ’ την ένωση εμπεριέχει και την ικανοποίηση και την ερωτική διέγερση. Ο ένας πάντα θα μένει ανικανοποίητος προσφέροντας στον άλλον την πραγματοποίηση της φαντασίωσης του, που όμως δεν τη συμμερίζεται, ενώ παράλληλα αυτός που οδηγεί τη φαντασίωση, κάποια στιγμή θα ξενερώσει είτε απ’ τις συνεχείς αρνήσεις είτε γιατί ακόμη κι αν εκπληρωθεί το χαριστικό και σχεδόν «με το ζόρι» της υπόθεσης δε θα τον αφήνει να το απολαύσει και σίγουρα δε θα μοιάζει όπως το περίμενε. Έτσι, η διάσπαση δε θα αργήσει να έρθει απ’ τη στιγμή που δε θα υπάρχει η επιθυμητή ικανοποίηση.

Ολοένα και περισσότερες ομάδες όπου εκφράζουν διαφορετικές σεξουαλικές προτιμήσεις δημιουργούνται με σκοπό να γνωριστούν οι άνθρωποι που μοιράζονται τα ίδια σεξουαλικά ενδιαφέροντα κι έτσι να βρουν την ανταπόκριση και την ικανοποίηση που προσδοκούν. Swinger clubs, Bdsm arenas, «σωληνάδικα» που λέει κι ένας μου γνωστός για τις σκηνές striptease κι ηδονοβλεψίας, υπηρεσίες κατ’ οίκον για όλα τα σεξουαλικά γούστα με την καταβολή ανάλογου χρηματικού ποσού, όλα με σκοπό την πραγματοποίηση οποιαδήποτε σεξουαλικής φαντασίωσης.

Το τι κάνει ο καθένας στο κρεβάτι του –κι όπου αλλού– είναι αυτονόητο πως δε μας αφορά και δε θα έπρεπε να μας αφορά. Τους μόνους που αφορά είναι τους άμεσους εμπλεκόμενους. Αν μεταξύ τους μπορούν να ταιριάξουν τα γούστα και τις φαντασιώσεις τους, θα έχουν και καρπούς ικανοποίησης. Αν όχι, τότε αργά ή γρήγορα, ανάλογα και με τα υπόλοιπα στοιχεία της σχέσης που είναι δυνατά κι ικανά να την κρατήσουν τη σχέση, θα μπει ένα φινάλε.

Και για να λέμε και την αλήθεια, καλύτερα να βάζουμε τέλος σε κάτι που δε μας αρέσει και δε μας εκφράζει παρά να το διατηρούμε με ενέσεις μερικής ικανοποίησης.

Ή όλα ή τίποτα μαζί σου!

 

Συντάκτης: Γιώργος Μαντάς
Επιμέλεια κειμένου: Πωλίνα Πανέρη