Είναι ίσως είδος προς εξαφάνιση ο άνθρωπος που δε χρησιμοποιεί το ίντερνετ σήμερα. Είτε για να δουλέψει, είτε για να ενημερωθεί, να γκομενίσει, ν χαζολογήσει, να δει καμιά ταινία. Δεν είμαστε όμως τόσο εξοικειωμένοι με τα στατιστικά του. Γιατί πώς μετράς ένα εργαλείο που το χρησιμοποιούν όλοι; Έτσι, πάντα θα μας εκπλήσσει ο κόσμος του διαδικτύου που αναλύεται μέσα από αριθμούς.
Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι, ασχολούνται διαρκώς με τα Social Media, εργάζονται επάνω σ’ αυτά και με τη βοήθειά τους αναπτύσσουν εταιρείες κι οργανισμούς και δυναμώνουν ισχυρά brands. Κάθε εξήντα δευτερόλεπτα συμβαίνει μια καινοτομία στο ίντερνετ σύμφωνα με την έρευνα της Loris Lewis η οποία πρόσφατα δημοσιεύθηκε στο All Access.
Επίσης, κάθε λεπτό, αποστέλλονται περίπου 210 εκατ. emails κι ανταλλάσσονται περίπου 70 εκατ. μηνύματα μέσω Facebook & Whats App. Ναι, είναι αλήθεια, η αναλογία αυτών των αριθμών είναι πραγματικά εντυπωσιακή, αφού οι άνθρωποι πλέον ως μέσο επικοινωνίας χρησιμοποιούν τα Social Media, παρά τη δια ζώσης επικοινωνία. Με βάση την εποχή που ζούμε αυτό είναι απόλυτα δικαιολογημένο, καθώς ακόμη και τα περισσότερα εταιρικά meetings, γίνονται πίσω απ’ την οθόνη ενός υπολογιστή.
Στη δημοφιλή πλατφόρμα του YouTube, κάθε λεπτό αναρτάται περιεχόμενο που αν το συμψηφίζαμε σε ένα, θα είχαμε διάρκεια πεντακοσίων ωρών κι άνω, ενώ στο Instagram αναρτώνται περίπου 695.000 stories μέσα σε εξήντα δευτερόλεπτα. Κι αυτό είναι απόλυτα δικαιολογημένο, διότι η ανάγκη για διαρκή επικοινωνία των ανθρώπων με τους υπόλοιπους, γίνεται μέσω του YouTube όπου κι αναρτάται περιεχόμενο, που στόχο έχει πολλές φορές να παρακινήσει άλλους ανθρώπους ν’ ακολουθήσουν ένα ρεύμα ή μία τάση.
Στο Linkedin, που αφορά σε πλατφόρμα ζήτησης και προσφοράς εργασίας, πραγματοποιούνται κάθε μήνα 1 δις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των χρηστών. Έτσι αναρτώνται καθημερινά αγγελίες για θέσεις εργασίας και δημιουργείται σχέση μελλοντικού υποψηφίου και μελλοντικού εργοδότη, απ’ την ταυτόχρονη αναζήτηση και σύνδεση μεταξύ τους. 55 χώρες συμμετέχουν στην πλατφόρμα αυτή ενώ 79% των χρηστών δηλώνουν πως η αξιοποίησή της τούς απέφερε καρπούς.
Το Netflix, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αύξησε κατά πολύ τα κέρδη του, και πλέον αναμφισβήτητα αποτελεί την πιο επιτυχημένη πλατφόρμα αναπαραγωγής περιεχομένου όλων των εποχών. Η διαρκής ανάγκη για προβολή αγαπημένων σειρών κι εθιστικών εκπομπών, που πολλές φορές καταλήγουν σε απρόσμενα αποτελέσματα, με πρόσφατη την προβολή της δημοφιλούς σειράς «Squid Game» έχει διαμορφώσει με τη σειρά τους και κάποιους αριθμούς. Περίπου 208 million ήταν οι συνδρομητές του NETFLIX για το 2021. Στριμάρει σε 190 χώρες και για τον λόγο αυτό κατέχει το 14,9% της κυκλοφοριακής διαδικτυακής κίνησης. Σαν να λέμε, άμα δεν τσουλάει το ίντερνετ, ίσως και να φταίει ότι έχει πρεμιέρα το la casa.
Καθόλου αμελητέο και το Twitter, το οποίο δημιουργήθηκε ως εφαρμογή ανταλλαγής απόψεων. Πλέον το Twitter αποτελεί τη μεγαλύτερη ειδησεογραφική πηγή γεγονότων, ενώ έχει κι ένα προφίλ κοινωνικών γνωριμιών μ’ αποτέλεσμα, άνθρωποι που δε γνωρίζονται μεταξύ τους, ν’ ανταλλάζουν απόψεις με εικόνες, φωτογραφίες, βίντεο και φωνητικές λειτουργίες. Kαθημερινά συνδέονται στην πλατφόρμα 180 εκατ. χρήστες. Είναι η 6η σε κατάταξη εφαρμογή παγκοσμίως, ανάμεσα σε όλες έχουν βγει ποτέ στην αγορά! Περίπου 350.000 άτομα/ λεπτό αναρτούν περιεχόμενο στην εφαρμογή του Twitter, μεταξύ άλλων αναρτήσεις με βίντεο και φωτογραφίες. Γι’ αυτό και η δημοφιλής πλατφόρμα, γνωρίζει μεγάλη άνοδο τα τελευταία χρόνια και στη χώρα μας. Δεν είναι τυχαία η εφαρμογή που έχει το μότο «ό,τι συμβαίνει τώρα». Από την άλλη, το πιο εύθυμο και εφηβικό tik tok μετράει ανά λεπτό 694.000 προβολές βίντεο και καθημερινά κερδίζει έδαφος.
Είναι μόνο μερικοί απ’ τους αριθμούς που βρίσκει κανείς για το ίντερνετ, μαζί με 4,3 εκατομμύρια google searches, 26.οοο downloads σε εφαρμογές και 510.000 σχόλια να ποστράρονται στο fb κάθε λεπτό. Το ίντερνετ υπάρχει δυναμικά στα σπίτια μας και δεν είναι λίγες οι φορές, που αυτοί οι αριθμοί, εκτός από δραματικοί, είναι κι επικίνδυνοι. Μια απλή περιήγηση, ένα σχόλιο κι ένα like είναι αρκετά για να γεμίσουν το ψυχαγωγικό κενό μας. Μερικές φορές όμως, δημιουργεί ταυτόχρονα κι 1 νέο.
Θέλουμε και τη δική σου άποψη!
Στείλε το άρθρο σου στο info@pillowfights.gr και μπες στη μεγαλύτερη αρθρογραφική ομάδα!
Μάθε περισσότερα ΕΔΩ!
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου