Καλοκαίρι στο χωριό και τα πανηγύρια έχουν την τιμητική τους. Κι όπως λέει και το τραγούδι «στη Ρούμελη και στο Mοριά όλοι χορεύουν την Ιτιά». Από την ώρα του sound check «test, test, test, ναι, ναι, ναι,» ο πανηγυρικός ήχος αρχίζει να ξεσηκώνει και να δημιουργεί κλίμα διονυσιακό κι εκστατικό. Από τα παλιά χρόνια, δεν υπήρχε καλύτερος χωροχρόνος από το πανηγύρι για ζευγαρώματα, συνοικέσια, νόμιμους και παράνομους έρωτες, φλερτ με το βλέμμα, νάζια, χαρά και τσαχπινιά.
Ας ξεχωρίσουμε μερικά ερωτικά πανηγυριώτικα που σίγουρα πυροδοτούν βλέμματα, τσαλίμια κι ό,τι άλλο προκύψει στην πορεία του νυχτερινού ξεφαντώματος:
1. «Τ’ αμαρτωλά τα μάτια σου, τα μάτια μου κοιτάζουν, βέρα φοράς στα χέρια σου που άλλον αγκαλιάζουν.»
Αχ αυτά τα αμαρτωλά τα μάτια. Πού να τα ελέγξεις σε τόσο πλήθος; Άμα είναι ν’ ανάψουν σπίθες, καμία βέρα και κανένας σύνοδος δεν τα εμποδίζει. Προσοχή όμως παιδιά μην έχουμε παρεξηγήσεις και μας βγει ξινό στο τέλος.
2. «Μη με κοιτάς στα μάτια, γιατί ζαλίζομαι, θυμάμαι τα φιλιά σου και βασανίζομαι. Τα νάζια που μου κάνεις και τα καμώματα εγώ θα σου τα κάνω τα ξημερώματα.»
Ορίστε, ο λαός ήταν σοφός, όχι εσύ που ψάχνεις μία ώρα τι θα γράψεις στο fb για να ρίξεις ή για να προσεγγίσεις το πρόσωπο. Πανηγύρι μάτια μου είναι η λύση. Να συχνάζεις εκεί, με τις πιο καυτές εισαγωγές και τα ερωτικά υπονοούμενα, που θα υλοποιηθούν λίγο πριν ανατείλει ο ήλιος.
3. «Ρίξε μου το ραβασάκι κάτω από το τραπεζάκι.»
Κι αυτά είναι τα πιο ωραία έχω να πω, διότι αυτό το texting τελικά μόνο για παρεξηγήσεις είναι. Ενώ όταν έρχεται η χαρτοπετσέτουλα λίγο λιγδωμένη από το ψητό με το τηλεφωνάκι και την ατάκα γραμμένη χειρόγραφα, παραδοσιακά και ξεκάθαρα μιλάμε για αχαλίνωτα πάθη.
4. «Στη γειτονιά που κάθεσαι δεν πρέπει μοναστήρι, γιατί ’σαι συ το κόνισμα και το προσκυνητάρι»
Έτσι λέει μια κρητική μαντινάδα, μόνο πρόσεχε κοπέλι μη σε ακούσει ο παπάς του χωριού και δε σε βλέπω να ξαναμπαίνεις στης εκκλησίας την πόρτα αν δεν πεις “απεταξάμην” τρεις φορές.
5. «Διαμάντω ‘μ, ποιος καλέ σε φίλησε και σου ‘κανε σημάδι; -Με φίλησε εκείνος που αγαπώ και δεν μπορώ να γιάνω.»
Καταλάβαμε ότι πας κι εσύ, σε χάνουμε. Ένα γιατρό παιδιά να γιάνει κι η Διαμάντω.
6. «Φέρτε ένα καρδιολόγο να μου αλλάξει την καρδιά τη δική μου ν’ αφαιρέσει για να πάψει να πονά.»
Εδώ μιλάμε για βαρύ νταλκά, αν και το πιθανότερο είναι ότι θα καταλήξει στον καρδιολόγο μετά από την 25η μπίρα που έχει καταναλωθεί από τα κεράσματα στα τραπέζια.
7. Το απόλυτο
Σιγά-σιγά αρχίζει το σβήσιμο όπου εκεί το καρδιοχτύπι, οι βασανιάρηδες, οι ερωτοχαρακωμένες δίνουν πόνο μαζί με τον αοιδό:
«Τ άκουσες Αρετούσα μου τα θλιβερά μαντάτα
Ο κύρης σου μ’ εξόρισε εισ τση ξενιτιάς τη στράτα
Τέσσερις μέρες μοναχά μου ‘δωκε ν’ ανιμένω
Κι από κεί να ξενιτευτώ πολλά μακρά να πηαίνω
Και πώς να σ’ αποχωριστώ και πώς να σου μακρύνω
Και πώς να ζήσω δίχως σου το χωρισμόν εκείνο»
Όλοι οι ανεκπλήρωτοι έρωτες ταυτίζονται με τους στίχους αυτούς και βογκάνε μαζί με τον αοιδό από τον καημό. Ένα πραγματικό αριστούργημα, ερωτικής τρέλας κι ανεκπλήρωτου, του αιώνιου απωθημένου.
Αρχίζει σιγά-σιγά να ξημερώνει, ο παπάς ετοιμάζεται να βαρέσει την καμπάνα του χωριού και να τους λιβανίσει όλους να καταλαγιάσουν από τα δαιμόνια της νύχτας. Ο ερμηνευτής αφήνει τα σκήπτρα του. Έλα παιδιά, να το σχολάμε τώρα. Και του χρόνου να ‘μαστε καλά ν’ ανταμώνουμε στα πανηγύρια.
Θέλουμε και τη δική σου άποψη!
Στείλε το άρθρο σου στο info@pillowfights.gr και μπες στη μεγαλύτερη αρθρογραφική ομάδα!
Μάθε περισσότερα ΕΔΩ!
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου