Το πιο σημαντικό στη διαμόρφωση των σχέσεών μας, αυτό δηλαδή που θα μας φέρει κοντά ή θα μας απομακρύνει ή αυτό που θα ορίσει το είδος τους, είναι το διπλό μήνυμα. Πιο συγκεκριμένα το δεύτερο μήνυμα που κρύβεται πίσω από το πρώτο.

Δε μιλάω για το διφορούμενο, εκείνο δηλαδή που μπορεί να ερμηνευτεί με δυο τρόπους, αλλά για εκείνο που σίγουρα περιέχει μια ακόμα κρυφή ερμηνεία, συνήθως κατανοητή μόνο από τον συνομιλητή.

Αυτό το διπλό μήνυμα είτε είναι λεκτικό είτε εκφράζεται με το σώμα, αφήνει πάντα μια γοητεία πίσω από κάθε πράξη ή σκέψη, κάτι σαν υπονοούμενο. Μια υπόσχεση.

Αν ένα βλέμμα στέλνει ένα μήνυμα ξεκάθαρο πως σε θέλω, τότε είναι λειψό, είναι σκληρό, δεν έχει καμιά γλύκα, είναι σαν υπόθεση εργασίας, σαν διεκπεραίωση. Πρέπει να έχει δυο όψεις για να είναι ερωτικό: αυτήν που φαίνεται και αυτήν που σε αφήνει να τη φανταστείς. Εκεί είναι και η γοητεία του, όταν σου διεγείρει τη φαντασία, όταν σε κάνει να σκεφτείς, να προετοιμαστείς ψυχικά, να είσαι σε αναμονή μιας συνέχειας.

Ένα βλέμμα ευθύ στο αντικείμενο του πόθου, σημαίνει ξεκάθαρα πως θέλω να κάνω σεξ μαζί σου. Λείπει το τελετουργικό από τη διαδικασία, λείπει η προσμονή της υπόσχεσης, και τελικά αποκλείει έναν δυνατό οργασμό.

Ένα βλέμμα όμως που σε κοιτάζει αλλά δίχως να κινείται η κόρη του ματιού νοιώθεις πως σ’ επεξεργάζεται, είναι το δεύτερο, το ερωτικό βλέμμα.

Μια χειραψία ή ένα απλό άγγιγμα που θα διαρκέσει ελάχιστα περισσότερο απ’ όσο χρειάζεται, αφήνει πίσω του ένα αποτύπωμα, κάτι σαν δέσμευση που αργά ή γρήγορα θα τηρηθεί.

Σ’ αυτό το ερωτικό παιχνίδι λειτουργούν όλες οι αισθήσεις. Ο ήχος από τα τακούνια μιας γυναίκας, το χαμήλωμα της φωνής, η αδιόρατη βραχνάδα του άντρα, είναι μηνύματα και «εντολές» προετοιμασίας, είναι η λέξη «σε θέλω» που δεν θα ειπωθεί ποτέ.

Ο άντρας που γυρίζει να κοιτάξει μια γυναίκα την ώρα που φεύγει, η γυναίκα που γυρίζει να παρατηρήσει καλά τα πόδια του, όταν αυτός απομακρύνεται, συμβαίνουν μόνο όταν έχει προηγηθεί το δεύτερο μήνυμα.

Κλειστά ή ορθάνοιχτα χείλια είναι πάντα αντιερωτικά, ψυχρά ή σεξιστικά. Τα μισάνοιχτα είναι αυτά που υπόσχονται. Ανοιχτά τόσο όσο να συγκρατήσουν το σάλιο της επιθυμίας. Τόσο όσο να δείξουν πως είναι έτοιμα για φίλημα και όταν πλέον ενωθούν, θ’ ανοίξουν ή θα κλείσουν στη διάρκεια του έρωτα.

Κανένα ερωτόλογο, έστω και αν είναι δανεισμένο από μεγάλο ποιητή, δεν διεγείρει τόσο, όσο εκείνο που δεν τα λέει ακριβώς όπως τα σκέφτεται, αλλά σε βάζει στη διαδικασία της φαντασίωσης. Να μιλάει για τα πιο σοβαρά θέματα αλλά με ελάχιστες εμβόλιμες λέξεις, να υπονοεί και κάτι ακόμα. Αν αυτό δεν συμβαίνει τότε ο συνομιλητής δίνει διάλεξη.

Είναι σα να σου δίνει κρυφά το κορδόνι από τον αητό του πόθου του και εσύ να πρέπει να βρεις τρόπο να τον κατεβάσεις από τον ουρανό, να τον συναντήσεις. Μέχρι τότε θα πετάει πολύχρωμος και με τη δύναμη του ερωτικού αέρα θα σε κάνει να ταξιδεύεις μαζί του.

Οι περισσότεροι πιστεύουν πως αυτά πρέπει να γίνονται στην αρχή μιας γνωριμίας και μετά δεν χρειάζονται. Μεγάλο λάθος.

Χωρίς αυτά τα διπλά μηνύματα δεν κινητοποιείται η ερωτική διάθεση. Εκεί που αρχίζει το ζευγάρι να βαριέται και να πλήττει είναι όταν υπάρχει ένα ξεκάθαρο και μονοδιάστατο μήνυμα. Μόνο το διπλό είναι κάλεσμα, μόνο με το διπλό έχεις κάτι να περιμένεις και μάλιστα δίχως να γνωρίζεις τη μορφή του.

Αν δεν λειτουργήσει η φαντασία πολύ εύκολα την ώρα του σεξ μπορείς να σκέφτεσαι τα πιο πρακτικά και αντιερωτικά θέματα. Δεν αφήνεσαι στην απόλαυση και αυτή μεταμορφώνεται σε υποχρέωση και όχι σε πάθος.

Αυτό δεν συμβαίνει μόνο στον έρωτα. Έρωτας είναι η ίδια η ζωή.

Σκεφτείτε πόση γοητεία έχουν οι άνθρωποι που πέρασαν δίπλα μας και δεν μας είπαν όλα όσα θα μπορούσαν, αλλά μας άφησαν κενά.

Αυτά τα κενά είναι που μας έκαναν να τους ξανασκεφτούμε για να καταλάβουμε τι εννοούσαν. Αυτά τα κενά μας διέγειραν τη σκέψη, τη συμφωνία ή διαφωνία μαζί τους, μας παρακίνησαν να σκεφτούμε και κάτι ακόμα και να τους αναζητήσουμε.

Οι πληκτικοί είναι εκείνοι που κάνουν ανακοινώσεις και βγάζουν διαγγέλματα. Μοιάζουν με δάσκαλο που σου βάζει άσκηση και σου δίνει και τη λύση.

Σκεφτείτε για παράδειγμα, πως υπάρχουν πολλών ειδών οδηγοί. Αυτός που θα σε πάρει μαζί του και θα βρίζει για την κίνηση, για την οικονομική του κατάσταση ή για τα προβλήματα που έχει με τη γυναίκα του.

Υπάρχει και ο άλλος που στην κίνηση θα κλείσει τα παράθυρα, θα βάλει μουσική και θα συζητήσει μαζί σας για κάτι ευχάριστο. Έτσι για να σας κάνει να ταξιδέψετε λίγο. Ποιος από τους δυο είναι πιο ερωτεύσιμος; Σίγουρα ο δεύτερος. Αυτός έχει τον έρωτα στη ζωή του, ο άλλος σίγουρα είναι ανίκανος να χαρεί και ν’ απολαμβάνει.

Ο δεύτερος είναι ικανός να κάνει μια μικρή τελετή του έρωτα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Μπορεί να μετατρέπει το άσχημο σε όμορφο ακόμα και στις απλές καθημερινές του ασχολίες.

Είναι ο ίδιος άνθρωπος που στο κρεβάτι θα είναι το ίδιο απολαυστικός, που θα σε βοηθήσει να χαλαρώσεις και να «παίξεις» παιχνίδι και εσύ και όχι να τα περιμένεις όλα έτοιμα. Μια διαρκής μάχη είναι ο έρωτας και χρειάζεται εκπαιδευμένους παίχτες.

Αλλά έστω και αν δεν καταλήξει στο κρεβάτι, το μυαλό ήδη έχει φανταστεί πολλά και είναι ήδη ικανοποιημένο.

Δεν περιλαμβάνει πάντα σεξ ο έρωτας.

Δεν ξεκινάει ποτέ ο έρωτας χωρίς αυτά τα διπλά μηνύματα, αν όχι όλα έστω μερικά.

Η αποστολή και η λήψη των ερωτικών μηνυμάτων διδάσκεται, δεν γεννιέται κανείς και να τα γνωρίζει.

Το πολύ δύσκολο είναι η επιλογή του δάσκαλου.

 

 

Συντάκτης: Γιώργος Γλαύκος