Η ελληνική μυθοπλασία τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι ακμάζει, με πάρα πολλές σειρές οι οποίες άφησαν θετικές εντυπώσεις. Ωστόσο, ενώ πολλές από αυτές μοιάζουν να γράφτηκαν από Έλληνες δημιουργούς, τελικά δεν βασίστηκαν σε ελληνικό σενάριο αλλά μεταφέρθηκαν από ξένα φορμάτ και αγαπήθηκαν σαν να είχαν γραφτεί εξ αρχής από Έλληνες σεναριογράφους. Και μπορεί αρκετοί να έχετε στο μυαλό σας ότι οι μόνες σειρές που βασίστηκαν σε ξένες στην ελληνική τηλεόραση ήταν «Το σόι σου »και «Μην αρχίζεις τη μουρμούρα» στον Alpha ή το «Ευτυχισμένοι μαζί» στο Mega και η «Μοντέρνα οικογένεια» στο Star. Ωστόσο, υπήρξαν σειρές που διασκευάστηκαν στα ελληνικά και έγιναν η αγαπημένη συνήθεια του κοινού, που μπορεί μέχρι και πολύ πρόσφατα να μην ξέραμε καν ότι έχουν διπλή ταυτότητα.
1. Σ’ αγαπώ – Μ’ αγαπάς
Πολλοί μπορεί να πιστεύετε ότι η σειρά του Mega, η οποία έκανε δημοφιλές και αγαπητό το ζευγάρι της Δήμητρας και του Θοδωρή – κατά κόσμον Δήμητρα Παπαδοπούλου και Θοδωρής Αθερίδης – ήταν ένα φορμάτ ελληνικό, γραμμένο από Έλληνες δημιουργούς, και αντικατόπτριζε ρεαλιστικά τη ζωή ενός ζευγαριού με τις όμορφες, τις παράξενες, και τις δύσκολες στιγμές του. Ωστόσο, η σειρά βασίστηκε στην καναδική παραγωγή Un gars, une fille, με το σενάριο να μεταφράζεται και να προσαρμόζεται από τη Δήμητρα Παπαδοπούλου. Αυτό που ξεχώρισε ήταν η πρωτοτυπία του να βλέπει το κοινό μόνο τους δύο πρωταγωνιστές, ενώ ακούγονταν και άλλοι ρόλοι από πίσω χωρίς να διακρίνονται τα πρόσωπά τους, μόνο η φωνή τους, με διαλόγους είτε σε χώρους σπιτιού είτε σε εξωτερικά μέρη. Φυσικά, κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει την υπέροχη Δήμητρα Παπαδοπούλου να τρέχει ντυμένη νύφη φωνάζοντας «εγώ πότε θα γίνω μάνα» στη μέση του δρόμου.
2. Η Πολυκατοικία
Τα όσα διαδραματίζονται μεταξύ των ενοίκων στην πολυκατοικία της οδού Αλαμάνας θα μπορούσαν να είναι βγαλμένα από ένα σενάριο ελληνικής φύσεως, μιας και πολλά από αυτά σίγουρα συμβαίνουν στην καθημερινή ζωή όλων. Παρόλα αυτά, η σειρά βασίζεται σε ένα ισπανικό φορμάτ και δείχνει με κωμικό τρόπο τις σχέσεις, τις διαφωνίες, και τις συμφωνίες μεταξύ των ενοίκων, καθώς και του ενοικιαστή του διπλανού βιντεοκλάμπ, του Τζίμη. Ήρθε η ώρα να παραδεχτείς πως τις κυρίες του ράδιο, την εσωτερική αυλή, τις έχεις σίγουρα συναντήσει σε κάποια πολυκατοικία, είτε στη δική σου είτε σε κάποιου φίλου. Η Βίλμα Τσακίρη, η Μάρθα Βούρτση και η Αντιγόνη Γκικοφρύδη ήταν μια αξέχαστη παρέα αποτελούμενη από τρεις “σούπερ” γιαγιάδες.
3. Η Νταντά
Ποιος μπορεί να ξεχάσει τη Μαρία Λεκάκη στο ρόλο της μοναδικής Μαίρης Παπαδάκη, η οποία μπήκε στο σπίτι του Άρη Μπακόπουλου ως πλασιέ καλλυντικών και κατέληξε νταντά για τα τρία του παιδιά; Φτάνοντας μέσα από διάφορες κωμικοτραγικές καταστάσεις, συχνά προκληθείσες από το ταπεραμέντο της, η Μαίρη παντρεύτηκε τον Άρη και έγινε κυρία Μπακοπούλου. Συχνά βλέπαμε την Πωλέττα, μαμά της Μαίρης, τη φίλη της Γωγώ, και διάφορους άλλους γκεστ κατά τη διάρκεια των αυτοτελών επεισοδίων, μαζί με την βοηθό του Άρη, Σμαράγδα, και τον οικονόμο του σπιτιού, Διονύση, σε διάφορες κωμικές καταστάσεις μαζί με τα παιδιά του Άρη, Φοίβο, Ναταλία, και Εβίτα. Ο Κώστας Αποστολίδης και η Μαρία Λεκάκη κλήθηκαν να πρωταγωνιστήσουν σε μια σειρά που βασίστηκε στην αμερικανική The Nanny.
4. Ταμάμ
Από το 2014 μέχρι το 2017, μέσα από τη συχνότητα του ΑΝΤ1, υπήρξε μια κωμική σειρά που χάρισε αμέτρητες στιγμές γέλιου στο κοινό. Η ιστορία της χωρισμένης Μυρτώς και του Τούρκου χήρου Μετίν, που έγιναν ζευγάρι και συνυπήρχαν σε ένα σπίτι μαζί με τα παιδιά τους από προηγούμενους γάμους, βασίστηκε στη γερμανική σειρά Türkisch für Anfänger (Τουρκικά για Αρχάριους). Διασκευάστηκε από τον Βασίλη Ρίσβα και τη Δήμητρα Σακαλή, και κάπως έτσι, για τρία χρόνια, το κοινό έβλεπε πώς δύο οικογένειες τελείως διαφορετικές μεταξύ τους συνυπήρχαν, δημιουργώντας διάφορες και μοναδικές κωμικοτραγικές καταστάσεις.
5. Χαιρέτα μου τον Πλάτανο
Από το 2020 και για τρεις σεζόν, η ΕΡΤ έφερε στους τηλεοπτικούς δέκτες μια κωμωδία που τα είχε όλα: γέλιο, συγκίνηση, κωμικοτραγικές καταστάσεις, και πολλούς χαρακτήρες σε ένα χωριό, τον Πλάτανο. Ένας παππούς σκαρφίζεται έναν ψεύτικο θάνατο, σκηνοθετώντας τον θάνατό του, για να φέρει τα εγγόνια του πίσω στον Πλάτανο με μοναδικό όρο να μείνουν εκεί για έναν χρόνο για να πάρουν την κληρονομιά. Κανείς δε θα ξεχάσει το ζευγάρι του Παναγή και της Κατερίνας, που πέρασαν από σαράντα κύματα και τελικά κατάφεραν να παντρευτούν και να δημιουργήσουν τη δική τους οικογένεια. Χιούμορ, ατάκες, και έντονα συναισθήματα δεν έλειψαν από τη σειρά, η οποία έφερε ξανά την κωμωδία στην τηλεόραση με ευφάνταστο τρόπο. Ωστόσο, ήταν βασισμένη στην κροατική παραγωγή Kud puklo da puklo.
Το αν μια σειρά αξίζει να μείνει στη συνείδηση του κοινού ως επιτυχία ή απλώς άλλη μία συνήθεια δεν εξαρτάται μόνο από το σενάριο. Μπορεί ένα πρωτότυπο ελληνικό φορμάτ να περάσει τελείως αδιάφορο στο κοινό ή να του δημιουργήσει θετικές εντυπώσεις, ενώ ένα διασκευασμένο σενάριο μπορεί να φανεί σαν μια ευχάριστη έκπληξη ή απλά μια ρουτίνα. Το μόνο σίγουρο είναι πως αν κάτι αξίζει, οι τηλεθεατές θα βρουν τρόπο να το κρατήσουν· αν όχι, θα περάσει στα ψιλά γράμματα της ιστορίας της τηλεόρασης.