Άκαρπες προς το παρόν είναι οι έρευνες για τους αγνοούμενους και τον εντοπισμό του μικρού σκάφους που χρησιμοποιείται για να πηγαίνει τουρίστες να βλέπουν απο κοντά το ναυάγιο του Τιτανικού. Η εξαφάνιση έγινε στον Ατλαντικό Ωκεανό 600χλμ. ανοιχτά Newfoundland (Νέα Γη), στον Καναδά, ενώ άμεση ήταν η κινητοποίηση αφού, μόλις το σκάφος εξαφανίστηκε, Αμερικανικά και Καναδικά πλοία κι αεροπλάνα ξεκίνησαν τις έρευνες. Σύμφωνα με την αμερικανική ακτοφυλακή, η επαφή του σκάφους επιφανείας MV Polar Prince της OceanGate Expeditions με το υποβρύχιο Titan διεκόπη μία ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυσή του το απόγευμα της Κυριακής.

Η αμερικανική ακτοφυλακή ανέφερε ότι στο σκάφος επέβαιναν ένας πιλότος και τέσσερις επιβάτες κι ότι το σκάφος είχε τη δυνατότητα να παραμείνει βυθισμένο για 96 ώρες, αλλά δεν είναι σαφές αν βρίσκεται ακόμη κάτω από το νερό ή αν έχει αναδυθεί και δεν μπορεί να επικοινωνήσει. Μέχρι και το πρωί δεν υπήρχε σαφής εικόνα για το πόσα άτομα επέβαιναν αν κι η μέγιστη χωρητικότητα είναι 5 ατόμων σύφωνα με την εταιρεία και συνήθως είναι ο καπετάνιος, 3 επισκέπτες που πληρώνουν αδρά γι’ αυτή την εξερεύνηση κι ένας, όπως τον αποκαλούν, ειδήμονας αποστολής.

To μήκους 6,7 μέτρων και βάρους 10.432 κιλών υποβρύχιο είναι κατασκευασμένο με τιτάνιο κι ανθρακονήματα, κινείται μέσω ενός χειριστηρίου αντίστοιχου με αυτό του playstation και μπορεί να καταδύεται σε βάθη 4.000 μέτρων χάρη στους τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες του, ενώ διαθέτει κάμερες, φωτιστικά και σαρωτές για την εξερεύνηση του περιβάλλοντος στον βυθό. Σύμφωνα με το BBC ταξιδεύει με τρεις κόμβους, δηλαδή με περίπου 3,5 μίλια την ώρα. Είναι εξοπλισμένο με μια ενσωματωμένη πλατφόρμα από την οποία το υποβρύχιο εκτοξεύεται και επιστρέφει πριν και μετά από κάθε κατάδυση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ένας πλήρης κύκλος κατάδυσης κι ανάδυσης του υποβρυχίου, διαρκεί οκτώ ώρες. Εκτός από τη μεταφορά ανθρώπων στο ναυάγιο του Τιτανικού, χρησιμοποιείται για επιτόπια έρευνα κι επιθεώρηση, έρευνα και συλλογή δεδομένων, παραγωγή ταινιών και πολυμέσων, για δοκιμές υλικού και λογισμικού σε βαθιά ύδατα (cityportal).

Aν και νωρίς ακόμη για να βγει πόρισμα, σύμφωνα με την Guardian ορισμένα πιθανά σενάρια για την τύχη του υποβρυχίου είναι απο το να έχει μπλεχτεί στο κουφάρι του Τιτανικού, μέχρι μια διακοπή ρεύματος ή κάποιο πρόβλημα στο σύστημα επικοινωνίας. Ένα άλλο σενάριο είναι το ενδεχόμενο διαρροής στο εσωτερικό του υποβρυχίου, που βέβαια έχει σχεδιαστεί για ν’ αντέχει την πίεση του νερού στη διάρκεια της κατάδυσης, όμως υπάρχει πάντα και το ενδεχόμενο βλάβης. Σε μια τέτοια περίπτωση οι οιωνοί δεν είναι καλοί, σημειώνει ο Άλαστερ Γκρεγκ, καθηγητής Ναυπηγικής Μηχανικής στο University College του Λονδίνου.

Να σημειώσουμε πως αυτού του είδους οι εξορμήσεις είναι μια πρακτική που η εταιρία διαφημίζει ως «ευκαιρία να βγείτε έξω από την καθημερινή ζωή και να ανακαλύψετε κάτι πραγματικά εξαιρετικό». Και σίγουρα το να δεις με τα μάτια σου το διάσημο ναυάγιο του Τιτανικού, το οποίο βυθίστηκε στον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό στις 15 Απριλίου 1912 μετά από σύγκρουση με ένα παγόβουνο, είναι κάτι πραγματικά εξαιρετικό, αρκεί να έχεις να πληρώσεις 1/4 του εκατομμυρίου σε δολλάρια.

Για την ιστορία το ναυάγιο του Τιτανικού έχει εξερευνηθεί εκτενώς από τότε που ανακαλύφθηκε το 1985. Έχει βουλάξει σε δύο μέρη, με την πλώρη και την πρύμνη να χωρίζονται κατά περίπου 800 μέτρα. Παράλληλα, πλήθος από συντρίμμια περιβάλλουν το κομμένο στα δύο σκάφος. Ο Mike Reiss συγγραφέας και παραγωγός που κατέβηκε στο ναυάγιο του Τιτανικού με το Titan Sub πέρυσι, δήλωσε στο BBC Breakfast, ότι όποιος αποφασίσει να μπει σε μια τέτοια αποστολή, ξέρει ότι μπορεί να πεθάνει. «Υπογράφεις ένα σωρό έγγραφα αλλά στην πρώτη σελίδα αναφέρεται η λέξη “θάνατος” ξεκάθαρα, τρεις φορές. Επομένως, όσοι θέλουν να καταδυθούν είναι πλήρως ενημερωμένοι για τους κινδύνους. Καθώς έμπαινα στο υποβρύχιο σκέφτηκα ότι αυτό θα μπορούσε να είναι το τέλος, είναι πάντα στο μυαλό σου» είπε χαρακτηριστικά.

Τα 5 άτομα της αποστολής σύμφωνα με το BBC:

– Ο Χάμις Χάρντινγκ 58, ετών δισεκατομμυριούχος από Ηνωμένο Βασίλειο και πρόεδρος της εταιρείας αεροσκαφών Action Aviation

– Ο 73χρονος Γάλλος εξερευνητής, Πολ Ανρί Ναρζολέ

– Ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής της OceanGate Expeditions, Στόκτον Ρας

– Ο Σεχζάντα Νταβούντ από το Πακιστάν, διαχειριστής του Ινστιτούτου SETI, μιας μη κερδοσκοπικής οργάνωσης με έδρα την Καλιφόρνια

Όπως αναφέρθηκε στο Telegraph, ο Χάμις Χάρντινγκ, CEO της Action Aviation, μέσω σόσιαλ είχε ανακοινώσει πως ακολούθησε την OceanGate ως «ειδικός αποστολής» κι είναι γνωστό πως είναι λάτρης της περιπέτειας και των ιδιαίτερων ταξιδιών καθώς συμμετείχε στην πέμπτη διαστημική πτήση της Blue Origin το 2022, ενώ κατέχει και το ρεκόρ Γκίνες για την πιο γρήγορη διαδρομή στη Γη (46 ώρες, 40 λεπτά και 22 δευτερόλεπτα) μέσω του Βόρειου και του Νότιου Πόλου, που διαρκεί 46 ώρες με αεροσκάφος.

 

Πηγή φωτογραφίας

Συντάκτης: Φωτεινή Γιαμά
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου