Θα μπορούσε εύκολα να υποστηρίξει κανείς ότι η Μαρία Κάλλας ήταν μία από τις σπουδαιότερες σοπράνο παγκοσμίως. Κατάφερε να αναδειχθεί κατά τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 σε διεθνές επίπεδο, ενώ, κατέκτησε με το συγκλονιστικό μέταλλο της φωνής της, την καρδιά του οπερικού κοινού. Μια γυναίκα, που παρά την ένδοξη επαγγελματική της ζωή, φαίνεται να ατύχησε στις προσωπικές της σχέσεις.

Άλλωστε, ποιος μπορεί να ξεχάσει το παρασκήνιο που δημιουργήθηκε όταν ήρθε στο φως η σχέση της με τον Αριστοτέλη Ωνάση. Οι δύο τους γνωρίστηκαν το 1957 σε μια δεξίωση, ενώ κι οι δύο τους ήταν παντρεμένοι, ο Ωνάσης με την Τίνα Λιβανού κι η Κάλλας με τον Μπατίστα Μενεγκίνι. Ο έρωτας τους σαν να βγήκε από ταινία. Τόσο δυνατός που επέφερε το διαζύγιο και στους δύο γάμους. Χώρισαν και κατάφεραν να ζήσουν «το απόλυτο» για εννέα χρόνια.

Το 1968, όμως, η Κάλλας, μαθαίνει από την τηλεόραση πως ο έρωτας της ζωής της παντρεύεται την Τζάκι Κένεντι, γεγονός που την οδήγησε σε ψυχολογική κατάρρευση. Η είδηση του γάμου του Ωνάση με την Τζάκι Κένεντι διαδραμάτισε καταλυτικό ρόλο τόσο στην προσωπική όσο και στην επαγγελματική ζωή της Κάλλας, επέφερε φθορά στις μετέπειτα εμφανίσεις της, επηρεάζοντας αρνητικά τη φωνή και την εικόνα της. Ωστόσο, οι δυο τους φαίνεται πως διατηρούν ερωτική σχέση ακόμα κι όταν ο Ωνάσης ήταν πατρεμένος με τη νέα του σύζυγο καθώς εξακολουθούσαν να αγαπιούνται.

Εύλογα, βέβαια, θα μπορούσε να πει κάποιος ότι η θυελλώδης σχέση τους αποδείκτηκε μοιραία για τη ζωή της Κάλλας. Αυτό διότι, όχι μόνον, επειδή υπήρξε το τρίτο άτομο και στους δυο γάμους του Ωνάση με άλλες γυναίκες, αλλά κυρίως εξαιτίας της κaκoπoιhτικής συμπεριφοράς που φέρεται να είχε ο άντρας της ζωής της προς αυτήν.  Να σημειωθεί ότι πριν καν ακόμη παντρευτεί την Κέννεντυ, υπάρχουν μαρτυρίες που υποστηρίζουν ότι ο μεγιστάνας κι η σοπράνο καυγάδιζαν σχεδόν καθημερινά. Ο Ωνάσης συχνά φαίνεται να έφτανε και στο σημείο να την προσβάλλει και να την πληγώνει, ακόμη και δημόσια.

Σύμφωνα με πολλούς βιογράφους της Κάλλας και του Ωνάση, η κρίσιμη στιγμή για τη σχέση τους ήρθε το έτος 1966 κατά τη διάρκεια του οποίου φημολογούνταν έντονα πως η μεγάλη ντίβα έμεινε έγκυος κι ο Ωνάσης της ζήτησε να κάνει έκτρωση, απeιλώντaς την πως διαφορετικά θα διέκοπτε κάθε σχέση τους. Εντούτοις, υπάρχουν κι άλλοι βιογράφοι που υποστηρίζουν ότι η Κάλλας έμεινε έγκυος το 1969. Όχι μόνον δεν κάνει έκτρωση αλλά στις 30 Μαρτίου του ίδιου έτους, φέρνει στον κόσμο το γιο του Ωνάση τον οποίο χάνει από φυσικά αίτια την ίδια μέρα.

«Άθαυτες» επιστολές της μεγάλης σοπράνο ήρθαν προσφάτως στη δημοσιότητα, οι οποίες περιγράφουν τις δυσκολίες στη σχέση της με τον εφοπλιστή, τη μητέρα της και τον σύζυγό της. Σε μια νέα βιογραφία της Μαρίας Κάλλας που γράφτηκε από την Lyndsy Spence, άγνωστες πτυχές και θλιβερές λεπτομέρειες για τη ζωή της ήρθαν στο φως. Συγκεκριμένα παρουσιάζονται επιστολές του Ωνάση που απαθανατίζουν τη βiαιh συμπεριφορά του μεγιστάνα και τις τραυματικές εμπειρίες που έζησε η Κάλλας το 1966, όταν η ζωή της απειλήθηκε από εκείνον.

Επιπρόσθετα, σύμφωνα με στοιχεία που συνέλεξε η Spence στα πλαίσια έρευνας, υπάρχουν κι άλλες σοκαριστικές πληροφορίες από το ημερολόγιο στενού φιλικού προσώπου της Μαρία Κάλλας που περιγράφουν λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο ο Ωνάσης την νάρκwνε για σ3ξouαλικoύς λόγους. Η Spence αναφέρει ότι σήμερα αυτή η πρακτική θα χαρακτηριζόταν ως «date r@pe».  Η Κάλλας φαίνεται ότι αντάλλαζε επιστολές και με τη γραμματέα της, ενώ σε μια από αυτές της εκμυστηρεύτηκε ότι δεν επιθυμούσε τηλεφωνήματα από τον Ωνάση για να μην τη βασaνiζει.

Η μεγάλη αγάπη της για τον Ωνάση φαίνεται να επισκίασε την πορεία της σπουδαίας σοπράνο, η οποία κλείστηκε αρκετά στον εαυτό της μετά τον θάν@τό του και σε ηλικία 40 ετών είχε σοβαρά προβλήματα με τη φωνή της κι αποφάσισε να αποσυρθεί από τη μουσική σκηνή μετά την τελευταία της εμφάνιση στο Σαππόρο της Ιαπωνίας στις 11 Δεκεμβρίου του 1974.

Η Κάλλας είχε πει: «Ήμουν πάντα πολύ ώριμη για την ηλικία μου κι όχι πολύ ευτυχισμένη. Δεν είχα παιδικές φίλες. Θα ήθελα να μπορούσα να επανέλθω σ᾽ εκείνες τις ημέρες. Αν μπορούσα μόνο να τα ξαναζήσω όλα πάλι, πόσο θα ήθελα να παίξω και να χαρώ με άλλες κοπέλες! Πόσο ανόητη ήμουνα…» Χωρίς αμφιβολία, η ζωή της θύμιζει τις όπερες τις οποίες έτυχε να ερμηνεύσει, το τραγικό τους στοιχείο αλλά και το τραγικό τέλος το οποίο πολλές από αυτές περιείχαν.

Για όσους ενδιαφέρονται, η πρόσφατη βιογραφία της Κάλλας από την Spence τιτλοφορείται: «Cast a Diva: Η κρυφή ζωή της Μαρίας Κάλλας».

 

Πηγή εικόνας

Συντάκτης: Χρυστάλλα Σωκράτους
Επιμέλεια κειμένου: Μαρία Κουτσουρά