Υπάρχει μια από τις πιο πολυσυζητημένες και θρυλικές ελληνικές σειρές της δεκαετίας του 90, η οποία μέχρι και σήμερα ψυχαγωγεί κι επηρεάζει το τηλεοπτικό κοινό, αφού δεν υπάρχει άτομο που να μην την παρακολουθεί και να μη θυμάται απ’ έξω τις ατάκες που έχουν ακουστεί. Δεν είναι άλλη από τη σειρά «Κωνσταντίνου και Ελένης», της οποίας η πλοκή βασίζεται στη διαμάχη για μια μονοκατοικία στο Μαρούσι, ανάμεσα στον Κωνσταντίνο Κατακουζηνό, Επίκουρο Καθηγητή της Βυζαντινολογίας και συγγραφέα του «Αποχετευτικού Συστήματος στο Βυζάντιο», το οποίο, αν και τα στατιστικά προβλεπόταν ότι θα γίνει best seller, δεν έχει καταφέρει ακόμα να βρει εκδότη και στην «ημιόνα», «Γκαρσόνα Α’», Ελένη Βλαχάκη.
Πιο συγκεκριμένα, και για όποιον ήρθε από τον Άρη και δεν ξέρει την πλοκή, ο θείος του Κωνσταντίνου (ο οποίος δεν πρόλαβε να γίνει γνωστός μέσω του έργου του Νικηφόρου με όνομα «Μπαμπόγερος στο κρεβάτι») δημιούργησε ένα μπέρδεμα με τις δύο διαθήκες που άφησε λίγο πριν πεθάνει, χωρίς να διευκρινίζει σε ποιον από τους δύο ανήκει το σπίτι. Οι δύο τους αποφασίζουν να μείνουν κάτω από την ίδια στέγη μέχρι το δικαστήριο να βγάλει την τελική απόφαση σε ποιον ανήκει το σπίτι (άλλο που δεν έγινε ποτέ κάτι τέτοιο, spoiler για τα παιδιά του 2025 που θα παρακολουθήσουν τη σειρά που δε θα σταματήσει λογικά να προβάλλεται ποτέ).
Η σειρά αγαπήθηκε λόγω της ένωσης δύο εντελώς διαφορετικών χαρακτήρων. Ο Κωνσταντίνος είναι ένας ψυχαναγκαστικός, συντηρητικός άνθρωπος με αρκετές ακαδημαϊκές γνώσεις λόγω του επαγγέλματός του, οπαδός του τριπτύχου «Πατρίς – θρησκεία – οικογένεια», ο οποίος έχει και μία συνήθεια να μιλάει στην καθαρεύουσα. Αυτό φέρει ως αποτέλεσμα, καμιά φορά, να μη γίνεται αντιληπτός από τον περίγυρό του.
Από την άλλη, η Ελένη, είναι σερβιτόρα σε ένα μπαρ στα Εξάρχεια. Είναι σπάταλη, αθυρόστομη και χρησιμοποιεί συχνά εκφράσεις σε αργκό, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τη χρήση της καθαρεύουσας που χρησιμοποιεί ο Κωνσταντίνος. Στις ζωές των δύο κεντρικών χαρακτήρων υπάρχουν παράλληλα κι άλλοι τέσσερις άνθρωποι. Ο «ανεγκέφαλος ερωτύλος» Μάνθος Φουστάνος, φίλος του Κωνσταντίνου, η «ατάλαντη θεατρίνα» Πέγκυ Καρρά, το «ταπεινό χαμομηλάκι», Ματίνα Μανταρινάκη κι ο Νικόλας «ο οινοχόος», φίλοι της Ελένης.
Ο Κωνσταντίνος, θεωρείται ιδιόρρυθμος άνθρωπος, με ελαφριά στοιχεία αυτισμού, κάτι που τον δυσκολεύει στην αλληλεπίδρασή του με τους άλλους ανθρώπους. Η Ελένη, χαρακτηρίζεται ως έξω καρδιά άνθρωπος, χαλαρή με χιούμορ, έχει και λίγο ΔΕΠΥ, είναι κοινωνικός χαρακτήρας που κάνει εύκολα γνωριμίες. Σε αυτό το σημείο, αρκετά άτομα τα οποία παρακολουθούν τη σειρά, έρχονται και γκρεμίζουν τον μύθο για τον χαρακτήρα της Ελένης, υποστηρίζοντας ότι έχει αρκετές ποιότητες στον χαρακτήρα της που θεωρούνται προβληματικές και κρύβονται πίσω από την τσαχπινιά της. Αρκετοί σίγουρα θα διαφωνήσουν, όμως σε αυτές τις θεωρίες, ίσως υπάρχει μια μικρή δόση αλήθειας.
Αρχικά, παρ’ όλο που ο Κωνσταντίνος δεν ήταν, θα έλεγε κανείς, και ο πιο γλυκός άνθρωπος στον κόσμο, ήταν ήσυχος, μην κάνοντας αισθητή την παρουσία του, αφού ήταν απομονωμένος στο γραφείο του κι ενώ πολλές φορές είχε ζητήσει από την Ελένη, μέχρι να ξεκαθαριστεί η υπόθεση των δύο διαθηκών, να σέβεται ο ένας την ησυχία του άλλου, η Ελένη δεν το σεβάστηκε ποτέ, κάνοντας πάντα φασαρία, καλώντας συνέχεια κόσμο, μίας και θεωρούσε ότι με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρει να διώξει τον Κωνσταντίνο από το σπίτι (ο οποίος σε αυτό το σημείο να υπογραμμιστεί ότι έλειπε αρκετές ώρες τα πρωινά, αφού δίδασκε στο Πανεπιστήμιο, οπότε η Ελένη είχε τον προσωπικό της χρόνο στο σπίτι).
Φυσικά, αυτό δεν είναι αρκετό για δικαιολογία, σπίτι της είναι ότι θέλει κάνει κι επίσης κοιμόταν τα πρωινά, αφού εργαζόταν σε μπαρ. Στο μπαρ λοιπόν, μέσα από τα επεισόδια γίνεται αντιληπτό ότι η Ελένη είναι αμελής και καθόλου παραγωγική, προκαλώντας έτσι την
αγανάκτηση του μπάρμαν φίλου της Νικόλα, τον οποίο κρεμούσε κιόλας, αφού όποτε ήθελε ερχόταν, σχεδόν πάντα με καθυστέρηση κι όποτε ήθελε έφευγε.
Δε φαίνεται κι αυτό αρκετά πειστικό; Εντάξει. Το ότι εκμεταλλευόταν τη Ματίνα; Όχι; την οποία αποκαλούσε φίλη της, όμως πολλές φορές την προσέβαλε κι έπαιζε με την ανασφάλειά της, ότι δε θα παντρευτεί ποτέ. Για παράδειγμα, πόσες φορές της είπε ότι ο Κωνσταντίνος την
ήθελε, κάτι το οποίο δεν ίσχυε, μόνο και μόνο για να σπάσει πλάκα; Επιπλέον, πόσες φορές της ζητούσε δανεικά (κι αγύριστα) κι απαιτούσε να της φέρνει φαγητό;
Αν όλα τα παραπάνω δεν είναι ακόμη αρκετά, ας γίνει αναφορά στο, ίσως χειρότερο, γεγονός, ότι κάλυπτε τις απιστίες του Μάνθου από την κολλητή της φίλη, Πέγκυ. Ποτέ δεν της αποκάλυψε ότι ο Μάνθος την απατούσε, αρκετές φορές του έκανε πλάτες και δεν ήταν λίγες οι φορές που χρησιμοποίησε τη γοητεία της για να παίξει λίγο με τον Μάνθο με σκοπό να του ζητήσει χρήματα ή κάποια χάρη, γνωρίζοντας ότι ο «σαχλοκαζανόβας» δε θα αρνηθεί, μην υπολογίζοντας ότι η κολλητή της φίλη, τον θεωρούσε σύντροφο της ζωής της.
Η Ελένη Βλαχάκη, ένας φανταστικός χαρακτήρας μιας σειράς που κάνει γενιές και γενιές να γελούν με τον ταμπεραμέντο της και τις ατάκες της, στην πραγματική ζωή δε θα ήταν η κατάλληλη φίλη, σωστή επαγγελματίας, καλή συγκάτοικος, αφού φαίνεται ότι εκμεταλλεύθηκε πολλές φορές ανθρώπους, ακόμη κι αυτούς που είχε επιλέξει να έχει στη ζωή της, για να πάρει αυτό που θέλει. Κι αυτό αν κι άβολο, μιας κι όλοι την αγαπήσαμε, είναι μια αλήθεια.
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου