Στη ζωή, ενδέχεται αυτά που μπορούμε να δούμε να είναι όσα κι αυτά που δεν μπορούμε να δούμε. Πιστεύουμε, ωστόσο, σε ό,τι έχει πρόσβαση το οπτικό μας πεδίο. Ας πάρουμε ένα αεροπλάνο για παράδειγμα. Τι σου θύμισα τώρα ε; Αυτή η αίσθηση ελευθερίας που στα σκάει μόλις αρχίσει η απογείωση είναι ανεκτίμητη.

Αν είσαι από αυτούς που έχουν τον ύπνο στο τσεπάκι τους, κέρδισες τζακ ποτ. Αν θες, όμως, να έχουν ευθυγραμμιστεί τα άστρα και οι πλανήτες προκειμένου να κλείσεις μάτι, δυσκολεύει η πίστα.

Αν είσαι χαρούμενος ταξιδιώτης της economy class τότε μάλλον θα χρειαστεί να γείρεις το κεφαλάκι σου στον ώμο του διπλανού σου που έχει την αξιοζήλευτη θέση πρώτο παράθυρο πίστα. Αν είσαι προνομιούχος σε business class, τότε έχεις την άπλα σου και εισιτήριο διαρκείας για το power nap σου.

Ας μιλήσουμε τώρα για το πλήρωμα και συγκεκριμένα τις και τους αεροσυνοδούς που φροντίζουν εσένα και το να είναι οι ώρες σου πάνω από τα σύννεφα, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Εκείνοι κι αν χρειάζονται αυτό το power nap για να αντέξουν τα τρελά ωράρια που μπορεί να φτάσουν και 18 ώρες σερί και να επιβιώνουν από jet lag σε jet lag.

Η Susannah Carr, αεροσυνοδός της United Airlines, μιλώντας στο CNN αποκάλυψε τα μυστικά του επαγγέλματος και τις κρυφές καμπίνες των αεροπλάνων. Φαίνεται πως οι χαμηλοτάβανες καμπίνες αυτές είναι προσβάσιμες από μια κρυφή σκάλα μη ορατή στους επιβάτες. Δεν είναι λίγες οι φορές που επιβάτης έχει προσπαθήσει να ανοίξει την πόρτα προς τις καμπίνες, νομίζοντας πως είναι η πόρτα της τουαλέτας.

Ονομάζονται χώροι ανάπαυσης πληρώματος και η θέση τους στο αεροπλάνο ποικίλλει. Στα νεότερα αεροσκάφη, όπως το Boeing 787 ή το Airbus A350, βρίσκονται πάνω από την κύρια καμπίνα, στην άνω άτρακτο. Αλλά στα παλαιότερα αεροσκάφη, μπορεί επίσης να βρίσκονται στο χώρο αποσκευών ή απλά στην κύρια καμπίνα.

 

The crew rest area on a Boeing 777 passenger jet.

 

Οι καμπίνες έχουν συνήθως 8-10 κρεβάτια, σεντόνια, κλιματισμό, μπάνιο και ορισμένες φορές παροχές διασκέδασης. Τέτοια κρυφά δωμάτια μπορεί να βρει κανείς ταξιδεύοντας πέρα από Boeing 777 και με 787 Dreamliners. Μια άλλη αεροσυνοδός της Finnair Karoliina Åman, δήλωσε πως σε πολύωρες πτήσεις ένα 10% του χρόνου του πληρώματος αφιερώνεται στην ξεκούραση έτσι ώστε να μπορούν να λειτουργήσουν και να μας προσφέρουν την καλύτερη δυνατή ταξιδιωτική εμπειρία.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν λόγο στη διαμόρφωση των χώρων ανάπαυσης του πληρώματος όταν αγοράζουν ένα αεροπλάνο, αλλά οι κύριες παράμετροι καθορίζονται από ρυθμιστικές αρχές όπως η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Επιτάσσει, για παράδειγμα, ότι οι χώροι ανάπαυσης του πληρώματος πρέπει να βρίσκονται «σε θέση όπου ο ενοχλητικός θόρυβος, οι οσμές και οι δονήσεις έχουν την ελάχιστη δυνατή επίδραση στον ύπνο» και ότι πρέπει να ελέγχονται από τη θερμοκρασία και να επιτρέπουν στο πλήρωμα να ρυθμίζει τον φωτισμό.

H λογική, είναι κάπως παρόμοια με ένα ιαπωνικό ξενοδοχείο κάψουλας: ένας χώρος ύπνου χωρίς παράθυρα, στενόχωρος, αλλά άνετος, με πρίζες ρεύματος και φως – καθώς και με όλο τον απαιτούμενο εξοπλισμό ασφαλείας, όπως μάσκες οξυγόνου, φώτα ζωνών ασφαλείας και ενδοσυνεννόηση, μεταξύ άλλων.

Δεν επεκτάθηκε καμία εκ των δύο αεροσυνοδών σχετικά με το πώς μπορεί κανείς να διεκδικήσει μια είσοδο στα κρυφά δωμάτια, οπότε την επόμενη φορά που θα πετάς, τέντωσε τα ποδαράκια σου, μέτρα προβατάκια και προσπάθησε να σκεφτείς το ανατομικό στρώμα που σε περιμένει μόλις φτάσεις στον προορισμό σου.

 

Πηγή πληροφοριών: CNN