Λονδίνο Άμστερνταμ ή μήπως Ρώμη; Αν τα τελευταία ταξίδια σου με τη Ryanair σε έκαναν να νιώσεις ότι κερδίζεις τη μάχη του φτηνού εισιτηρίου, καλά θα κάνεις να κρατήσεις χαμηλές προσδοκίες από εδώ και πέρα. Η Ryanair τα βρήκε σκούρα τους τελευταίους μήνες, και δε φταίει μόνο ο καιρός, η αύξηση της τιμής της βενζίνης ή οι καθυστερήσεις. Με την οικονομία να πιέζει τους δείκτες προς τα κάτω και τους καταναλωτές να προσέχουν πού πάνε τα ευρώ τους, η αγαπημένη μας low-cost αεροπορική φαίνεται να μην αντέχει την πίεση – τουλάχιστον όχι τόσο καλά όσο νομίζαμε.

 

Η νέα τάξη πραγμάτων στα εισιτήρια

Τα εισιτήρια της Ryanair, που κάποτε κόστιζαν περίπου όσο δυο burger meals και μια seasar’s στα Goody’s, τώρα θα φτάνουν τα 50 δολάρια (ή 44 ευρώ για εμάς τους Ευρωπαίους). Δεν είναι και τόσο καλά λοιπόν τα νέα, αφού οι τιμές αναμένεται να αυξηθούν, μαζί με τους φόρους αεροδρομίου, κατά 30%! Έτοιμος να πληρώσεις μέχρι και 100 ευρώ σε low-budget διακοπές, ως τη χαμηλότερη τιμή για το αεροπορικό σου;

 

Φταίνε οι Καταναλωτές;

Ο οικονομικός διευθυντής της Ryanair, Νιλ Σόραχαν, δεν κρατάει τα λόγια του: «Οι άνθρωποι θέλουν να ταξιδέψουν, αλλά είναι πλέον προσεκτικοί στο πώς ξοδεύουν». Μετάφραση: όλοι τσιγκουνεύονται, κι εμείς χάνουμε λεφτά. Ωστόσο, τα ακριβά αεροπορικά εισιτήρια ίσως αποθαρρύνουν και τον τελευταίο φοιτητή που θέλει να πεταχτεί σε μια Νάπολη να φάει μια μακαροναδίτσα.

 

Ryanair vs. OTAs: «Πειρατές του αέρα»

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η Ryanair έχει ξεκινήσει έναν καβγά με τις online ταξιδιωτικές πλατφόρμες (OTA), όπως οι Kiwi και Lastminute. Κι αυτό γιατί οι πλατφόρμες απέσυραν τις πτήσεις της Ryanair από τις ιστοσελίδες τους, αφού η εταιρεία τις κατηγόρησε για «πειρατεία» και «απάτες». Τίποτα καλύτερο από έναν καλό, παλιό γατοκαβγά για να κρατήσεις τη Ryanair στην επικαιρότητα.

Ο Μάικλ Ο’Λίρι, ο CEO της Ryanair, είναι γνωστός για την οξύθυμη συμπεριφορά του. «Μαχόμαστε με κάποια ένωση ή κάποιον υπουργό, ή εγώ αποκαλώ κάποιον υπουργό ηλίθιο, ή αυτοί με αποκαλούν ηλίθιο», δήλωσε με περηφάνια. Κι όμως, αυτή η σχιζοφρένεια που θα έλεγε και η Αννούλα, φαίνεται να δουλεύει: «Η κακή δημοσιότητα πουλάει περισσότερες θέσεις από την καλή», είπε στη Wall Street Journal. Στρατηγική επιτυχία ή απλά τρέλα; Μόνο η Ryanair ξέρει.

 

Τι μας περιμένει;

Με τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και τον Μάικλ Ο’Λίρι να καβγαδίζει με τον κόσμο, ένα είναι σίγουρο: το ταξίδι με τη Ryanair θα είναι πάντα μια αξέχαστη εμπειρία. Το μόνο ερώτημα είναι αν θα μπορέσουμε να την πληρώσουμε!