Ωραία τα ταξίδια, αλλά οι αεροπορικές έχουν δώσει πόνο μετά την πανδημία και σε λίγο θα μας χρεώνουν και τον αέρα που αναπνέουμε. Και εντάξει να πας ένα ταξίδι μια φορά στο τόσο και να πληρώσεις και το κατιτίς παραπάνω, αλλά αν ταξιδεύεις συχνά, τότε απλώς δουλεύεις για να πληρώνεις αποσκευές και εισιτήρια.
Ευτυχώς όμως υπάρχουν και νοήμονες άνθρωποι εκεί έξω, και η Επιτροπή αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ψήφισε ομόφωνα υπέρ της κατάργησης των χρεώσεων των αποσκευών καμπίνας και καλεί τις αεροπορικές να συμβαδίσουν με το νέο νόμο. Η Επιτροπή συνδιαλέχθηκε στις 20/09, όπου και λήφθηκε η συγκεκριμένη απόφαση πως όλες οι αεροπορικές εταιρείες και χώρες εντός Ευρώπης οφείλουν να ακολουθούν τους ίδιους κανονισμούς και να δείξουν σεβασμό στο ευρωπαϊκό δικαστήριο τηρώντας τις οδηγίες τους.
Πόσα εκατομμύρια έχουν εισπράξει οι αεροπορικές ως τώρα με κρυφά κόστη ή ψιλά γράμματα για τις χειραποσκευές και τις θέσεις των επιβατών, που δεν αναφέρεται πως αποτελούν έξτρα χρέωση και εμφανίζονται λίγο πριν την έκδοση του εισιτηρίου, που ο επιβάτης έχει ήδη ακολουθήσει τόσα βήματα για την ολοκλήρωση της αγοράς και απλώς συμβιβάζεται ή παραλείπει να δει και τελικά η τελική χρέωση δεν έχει καμία σχέση με την αρχική τιμή.
Τα παραπάνω είναι πράγματα που προβλημάτιζαν όχι μόνο τους ταξιδιώτες, αλλά και τους εθνικούς ηγέτες των Ευρωπαϊκών χωρών αλλά και τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης ,καθώς θεωρούνται ως αθέμιτα μέσα που χρησιμοποιούνται για τον ανταγωνισμό μεταξύ των αεροπορικών αλλά και αισχροκέρδεια εις βάρος των πελατών και κατάχρηση των αναγκών τους. Επίσης, τέτοιες στρατηγικές συνήθως δεν παρέχουν στα θεσμικά όργανα ακριβείς και διαφανείς πληροφορίες για τα εισπρακτικά ποσά, ειδικά μέσω προστίμων που επιβάλλουν οι εταιρείες σε επιβάτες για μεταφορά χειραποσκευής στο αεροπλάνο. Όπως λέει και ο ευρωβουλευτής Τζόρντι Κάνιας Πέρες, τέτοιες τακτικές είναι παράνομες και απαγορεύονται ρητά.
Ο ίδιος αναφέρει επίσης, πως οι αποσκευές στην καμπίνα του αεροπλάνου αποτελούν είδη ανάγκης που είναι απαραίτητα για τα ταξίδια και δε θα έπρεπε να χρεώνονται έξτρα και το δικό του αίτημα ήταν αυτό που έδωσε το έναυσμα στο Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο να δει σοβαρά το θέμα. Η απόφαση που λήφθηκε λοιπόν την Τετάρτη που μας πέρασε από την Επιτροπή Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, θα ψηφιστεί τον Οκτώβρη στην ολομέλεια του Στρασβούργου και ευελπιστούμε οι κυρώσεις, κανονισμοί και έλεγχοι να τεθούν σε ισχύ άμεσα.
Οι αεροπορικές δρούνε ανενόχλητες και απροκάλυπτα προσπαθούν να επωφεληθούν με οποιονδήποτε τρόπο. Το κακό έχει παραγίνει και ο σεβασμός προς τους πελάτες είναι απών. Υπάρχουν τόσοι πολλοί τομείς από τους οποίους οι εταιρείες αυτές ξεζουμίζουν τους πελάτες μέχρι και το τελευταίο ευρώ και δεν υπάρχει καμία συνοχή μεταξύ των κανονισμών από εταιρεία σε εταιρεία. Η κάθε μια επιβάλλει τους κανόνες και τις χρεώσεις που θέλει, όποτε θέλει και αυξομειώνει τις τιμές και τα πρόστιμα αυθαίρετα, χωρίς να λογοδοτεί πουθενά. Όλα χαλάλι στο βωμό του κέρδους. Κάπου πρέπει να μπει ένα τέλος σε αυτό και οι εθνικοί και παγκόσμιοι φορείς πρέπει να επέμβουν δυναμικά και με αυστηρή νομοθεσία για να προστατεύσουν το κοινό. Ελπίζουμε πως αυτό θα είναι το πρώτο βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση.