Κι εκεί που πίναμε τον πρωινό μας καφέ και πιστεύαμε ότι τίποτα δε θα μπορούσε να ταράξει την ημέρα μας, ξαφνικά, μια παλιά λειτουργία του Facebook επανέρχεται στο προσκήνιο και κερδίζει ολοένα και περισσότερη δημοτικότητα, ιδίως στις νεότερες γενιές. Ναι, καλά καταλάβατε, αναφερόμαστε στο “Poke” ή αλλιώς “σκούντημα”, ένα κουμπί που παλαιότερα χρησιμοποιούσαμε για να σκουντήξουμε το άτομο που μάς ενδιέφερε, στο προφίλ του με διακριτικό τρόπο μήπως και μάς δώσει λιγάκι σημασία.

Άλλωστε όλοι γνωρίζουμε ότι το poke είχε την έννοια του φλερτ, του τσιγκλίσματος κι ότι πίσω απ’ την επαναφορά του, ίσως να κρύβεται η πρόθεση να ξαναγίνιει το facebook ένα dating app. Κι η αλήθεια είναι ότι η πλατφόρμα, ηλικιακά έχει μαζέψει τους 35+, ενώ οι νεότεροι βρίσκονται με προφίλ σε Ιnsta και TikTok και θέλει να δώσει μια πιο παιχνιδιάρικη διάσταση στο θέμα φλερτ.

Παρότι η λειτουργία αυτή ήταν σχεδόν αφανής, η GenZ, ανακάλυψε τη χρήση του και το έκανε ξανά δημοφιλές. Η Meta, η εταιρεία πίσω απ’ το Facebook, αναγνωρίζοντας την αιφνίδια αύξηση στη χρήση, έκανε ακόμη κι επίσημη ανακοίνωση γι’ αυτό λέγοντας ότι: «Το Poke επανέρχεται στο προσκήνιο καθώς διαπιστώνουμε μία αύξηση x13 στον αριθμό των σκουντηγμάτων τον τελευταίο μήνα». Και παιδιά, ας το παραδεχτούμε· ποιος σκουντάει ποιον στην εποχή μας;

Η αιφνίδια αύξηση αυτή οφείλεται στις πρόσφατες αλλαγές που εφάρμοσε το Facebook, οι οποίες μπορούν να θεωρηθούν σχεδόν ως ένα πείραμα στον χώρο των κοινωνικών δικτύων. Μ’ αυτές τις αλλαγές, το Facebook έκανε πιο εύκολο για τους χρήστες να εντοπίσουν τη λειτουργία του “poke” μέσω της αναζήτησης, κι αυτό οδήγησε σ’ αυτή τη δραματική αύξηση του συγκεκριμένου feature.

 

 

Ο ιδρυτής και CEO της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, δεν παρέλειψε να σχολιάσει την κατάσταση που δημιουργήθηκε με το “poke”, καθώς έγραψε σε ανάρτησή του: «Οι κλασικές επιτυχίες δεν πεθαίνουν ποτέ».

Σύμφωνα με τα δεδομένα που αναφέρθηκαν απ’ το TechCrunch, περισσότεροι απ’ το 50% των σκουντημάτων προέρχονται απ’ την ηλικιακή ομάδα 18-29 ετών. Αξιοσημείωτο είναι ότι πολλοί απ’ αυτούς τους νέους χρήστες πατούν το “poke” για πρώτη φορά στη ζωή τους, καθώς κατά την εποχή που το “poke” ήταν διαθέσιμο στο Facebook, αυτοί οι χρήστες δεν είχαν ακόμη γεννηθεί.

Είναι προφανές ότι η Meta στοχεύει να ξανακάνει το Facebook ένα Dating app, όπως την εποχή που ξεκίνησε. Σίγουρα το εγχείρημα δε φαίνεται απλό τη στιγμή που το TikTok και το Instagram κυριαρχούν, όμως στο μυαλό του Ζούκι και της ομάδας του όλα είναι πιθανά! Ο χρόνος θα δείξει, αν το σκούντημα θα γίνει και πάλι all time classic τρόπος φλερτ.