Η Τάμτα, μια από τις πιο τολμηρές και πρωτοποριακές παρουσίες της ελληνικής μουσικής σκηνής, έκανε δύο εκκεντρικές εμφανίσεις στη σκηνή του MadWalk 2024, ισως και τις πιο αμφιλεγόμενες και πιο άξιες για συζήτηση. Με acts που ισορροπούσαν ανάμεσα στο δυστοπικό και το αιθέριο, επιβεβαίωσε για ακόμη μία φορά πως η μόδα και η μουσική μπορούν να γίνουν το ιδανικό μέσο για έκφραση και πειραματισμό.
Στο πρώτο της act, η Τάμτα εισήγαγε το κοινό σε έναν σκοτεινό, οργουελικό κόσμο, εμπνευσμένο από το «1984» του George Orwell. Ερμηνεύοντας το τραγούδι «Dystopia», παρουσίασε μια σκηνοθεσία που αναδείκνυε τη μάχη ανάμεσα στην ελεύθερη βούληση και τον έλεγχο. Με έντονα φώτα, κόκκινους φακούς και ένα σύνολο που θύμιζε φουτουριστική πανοπλία, καθήλωσε το κοινό.
Στο δεύτερο act, η σκηνή μεταμορφώθηκε. Η τραγουδίστρια, με ένα αιθέριο look, παρουσίασε το νέο της τραγούδι «ΑΝΑΚΑΤΑ». Τα φωτεινά χρώματα και οι ρομαντικές, σχεδόν φανταστικές αναφορές, δημιούργησαν έναν ονειρικό κόσμο, σε απόλυτη αντίθεση με την προηγούμενη εμφάνιση.
View this post on Instagram
Η Τάμτα για τις αντιδράσεις: «Αυτό που κάνω δεν είναι για όλους»
Σε συνέντευξή της μετά το event, η Τάμτα αναφέρθηκε στα αρνητικά σχόλια που έχει δεχθεί για την αισθητική της και τις αλλαγές στην εμφάνισή της. «Ο κόσμος είχε στο μυαλό του μια εικόνα για μένα. Τώρα βλέπει κάτι διαφορετικό και αντιδρά. Αυτό που κάνω δεν είναι για όλους», είπε, εξηγώντας πως η νέα της καλλιτεχνική ταυτότητα είναι επιλογή επιβίωσης και δημιουργικής ελευθερίας. Παραδέχθηκε ότι κάποια από τα αρνητικά σχόλια την κάνουν να γελάει, ενώ άλλα τα κατανοεί. «Καταλαβαίνω ότι το “αγαπημένο κορίτσι” ξαφνικά έγινε κάτι πιο “επιθετικό”. Αλλά έπρεπε να βγω από τη νοοτροπία του δεδομένου, γιατί ήθελα να κάνω αυτό που μου αρέσει πραγματικά», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Όταν το στυλ το πάει ένα βήμα παραπέρα
Οι αντισυμβατικές εμφανίσεις των καλλιτεχνών δεν είναι κάτι νέο. Από την Lady Gaga με τα κρέατα στο κεφάλι μέχρι τον David Bowie που φορούσε full face make up όταν ήταν ταμπού ακόμα, η μόδα και το θέαμα έχουν χρησιμοποιηθεί ως μέσο επικοινωνίας βαθύτερων μηνυμάτων. Για την Τάμτα, η εκκεντρική αισθητική είναι τρόπος να σπάσει τα στεγανά της μουσικής και να προκαλέσει συζήτηση.
Όμως, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος η προσπάθεια για πρωτοτυπία να οδηγήσει σε ένα μήνυμα που δεν μπορεί να φτάσει μέχρι το κοινό κι αυτό είναι μια πραγματικότητα. Οι καλλιτέχνες συχνά ισορροπούν σε ένα λεπτό σχοινί, ανάμεσα στο statement και στο θέαμα για το θέαμα. Όταν μια εμφάνιση γίνεται τόσο έντονα επιθετική στην προσέγγισή της, κινδυνεύει να επισκιάσει τη μουσική και το μήνυμα που φέρει. Χρειάζεται λοιπόν μια επιπλέον μαεστρία από τον καλλιτέχνη για να μπορέσει να αντισταθμίσει αυτή την ανισορροπία, αλλά και την πυγμή να υπάρξει συνέπεια σε αυτό που παρουσιάζεται. Και η Τάμτα έχει 2/2.
Η αγαπημένη και αντισυμβατική καλλιτέχνις, κατάφερε να χρησιμοποιήσει τη σκηνή του MadWalk όχι μόνο για να παρουσιάσει τη μουσική της, αλλά και για να δώσει μια απάντηση στην κοινωνία. Οι εμφανίσεις της δεν ήταν απλώς θεάματα· ήταν μια υπενθύμιση ότι η τέχνη δεν ορίζεται από τις προσδοκίες του κοινού. Κι αναγνωρίζει ότι η αλλαγή δεν είναι εύκολη. Η τέχνη της προκαλεί, διχάζει, αλλά ταυτόχρονα εμπνέει. Και ίσως αυτός να είναι ο αληθινός της στόχος.