Φλερτ, γλυκόλογα και κομπλιμέντα. Σε ποιον δεν αρέσουν και ποιος δεν τ’ αποζητά; Τα γλυκόλογα, αυτά που στάζουν μέλι, μας γεμίζουν αυτοπεποίθηση και μας ανεβάζουν στον έβδομο ουρανό. Η αλήθεια είναι -κι ας μη κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας- πως όταν εισπράττουμε καλό λόγο από το crush μας, η φάση είναι αλλιώς. Κοκκινίζουμε, το στομάχι μας δένεται κόσμος, η ταχυπαλμία κάνει την καρδιά μας ταμπούρλο κι η φαντασία μας αρχίζει να οργιάζει. Τι γίνεται όμως, όταν πέφτουμε στην περίπτωση που το κομπλιμέντο προσβάλει η δημιουργεί τέλος πάντων ένα βαρύ κλίμα;

«Τι έγινε; Αδυνάτισες;», «πολύ ευαισθητούλης είσαι γι’ άντρας/ πολύ δυναμική για γυναίκα», «είσαι κι όμορφ@ κι έξυπν@, τι πάει λάθος με σένα;» «είσαι κούκλ@ στο πρόσωπο, αλλά πολύ αδύνατ@», «έχεις καριέρα, λεφτά, ομορφιά, γιατί είσαι μόν@;», «στο instagram δείχνεις αλλιώς», «δεν περίμενα να τα καταφέρεις. Συγχαρητήρια!». Αυτά είναι μερικά παραδείγματα που παίζει λίγο πολύ ή να τα έχουμε δεχτεί ή να τα έχει πάρει το αφτί μας σε κάποια κουβέντα γνωστών μας. Κι είναι όλα λάθος.

Δεν ξέρεις, ποτέ 100% ποιες είναι οι προθέσεις του ατόμου που προσφέρει το κομπλιμέντο. Μπορεί να έχει και τις καλύτερες, σαφώς, μη τα ισοπεδώνουμε όλα! Μπορεί να θέλει να πει τον καλό λόγο, αλλά να χάνεται στη μετάφραση και να παρεξηγείται χωρίς λόγο και αιτία. Βέβαια, αν είσαι και φουλ καχύποπτος ως άνθρωπος κι απορρίπτεις κάθε φιλοφροσύνη και κομπλιμέντο, με το κίνδυνο να κρύβεται προσβολή, πάλι η μπάλα χάνεται. Όμως μερικά πράγματα είναι απλώς λάθος.

Ένας αγαπημένος χαρακτήρας σειράς που τα πήγαινε όχι και τόσα καλά με κομπλιμέντα, ο φίλος μας και γνωστός σε όλους μας Ross, από τα Φιλαράκια, σκεφτόταν υπερβολικά τι θα πει, για να μη δείξει βλάκας ή πέφτουλας. Αποτέλεσμα, όταν πετούσε τον καλό του λόγο, επειδή δεν έβγαινε από καρδιάς, ηχούσε παραπάνω σαν προσβολή, παρά σαν κάτι όμορφο. Τι κάνουμε λοιπόν, για να μη γίνουμε Ross;

 

1. Είμαστε ειλικρινείς με το κάθε κομπλιμέντο που λέμε. Να βγαίνει από μέσα μας, να μην το πούμε απλώς για να το πούμε, γιατί δεν έχουμε κάτι άλλο να συζητήσουμε. Προσβάλουμε κι εμάς έτσι και τον συνομιλητή μας.

 

 

2. Δεν κάνουμε κομπλιμέντο για να πάρουμε κι εμείς πίσω. Εγωπάθεια στα ύψη. Αν το κομπλιμέντο στον συνομιλητή το θεωρούμε μαγνήτη για αντίστοιχη είσπραξη, τότε η ειλικρίνεια χάνεται και το κομπλιμέντο κάθε άλλο παρά αληθινό είναι. Στόχος είναι να κάνουμε τον άλλον να νιώσει όμορφα και να χαμογελάσει.

 

3. Δεν είναι όλες οι ώρες ίδιες και δεν ξέρεις τι κουβαλάει ο καθένας στο κεφάλι του, τα προβλήματά του. Βρες την κατάλληλη ώρα, όταν θα είστε πιο χαλαροί, με την ατμόσφαιρα πιο ευδιάθετη. Όχι τη στιγμή που γίνεται πανικός στο γραφείο.

 

4. Καλό είναι, τα κομπλιμέντα να γίνονται από κοντά, ώστε να υπάρχει και οπτική επαφή. Να μπορεί να φανεί και το δικό μας έκπληκτο βλέμμα καθώς το λέμε, αλλά και να δούμε και τη λάμψη στον άλλον.

 

5. Ας είμαστε συγκεκριμένοι με το κάθε κομπλιμέντο. Αν για παράδειγμα το κομπλιμέντο πηγαίνει για την εμφάνιση, το να πεις «Αχ, τι ωραί@ που είσαι» πολύ απλά και ξερά, χωρίς σαφήνεια είναι σαν τράβηγμα από τσιρότο. Επικεντρώσου στο χρώμα, στο είδος μπλούζας, φούστας, παντελονιού, παπουτσιού, μακιγιάζ. Έτσι μαθαίνει ο άλλος κάτι και για εκείνον.

 

6. Την ώρα του κομπλιμέντου, μη δείχνεις υπερβολικό ενθουσιασμό. Μην πιάνεις χέρια και πόδια απότομα την ώρα που το εκφωνείς τον καλό λόγο. Θα φανεί προσποιητό.

 

7. Ας εστιάζουμε στα θετικά που είναι η φυσική ομορφιά του άλλου. Χαμόγελο, επιδερμίδα, χρώμα ματιών. Όχι σε όλα όσα εύκολα φεύγουν κι επανέρχονται.

 

8. Το χιούμορ είναι σημαντικό στις μέρες μας, ας μη γελιόμαστε. Αν τονίσουμε το πόσο δυνατός είναι ο άνθρωπος απέναντι μας σ’ αυτό το κομμάτι, θα πάρει ίσως και δέκα πόντους ύψους από τη φιλοφροσύνη.

 

9. Τα κομπλιμέντα, πρέπει να γίνονται με μέτρο, αλλιώς υπάρχει κίνδυνος παρεξήγησης. Είτε να θεωρηθούμε ψεύτες, είτε ο άλλος ν’ αρχίσει να σκέφτεται το ενδεχόμενο ότι κάτι θέλει να κερδίσει από εμάς.

 

10. Σε κάθε περίπτωση κομπλιμέντου, είναι καλό να λέγεται απλά κι ευθέως χωρίς περιστροφές, γιατί έτσι χάνεται κι η αξία του και το νόημά του. Εξάλλου, δεν ξέρεις αν θα βαρεθεί κι ο συνομιλητής σου, ή αν θα το αντιληφθεί.

 

Θέλουμε και τη δική σου άποψη!

Στείλε το άρθρο σου στο info@pillowfights.gr και μπες στη μεγαλύτερη αρθρογραφική ομάδα!

Μάθε περισσότερα ΕΔΩ!

Συντάκτης: Ηλιάνα Τσακίρη
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου