Τι συνδέει την Marilyn Monroe με την Chiara Ferragni ;Την Audrey Hepburn με την Kat Tanita; Την Brigitte Bardot με την Emily Gemma ; Την Coco Chanel με την Julie Sarinana ;

Πολύ σωστά μαντέψατε, κοινός παρανομαστής των προαναφερόμενων είναι η βιομηχανία της μόδας. Το παρελθόν της και το μέλλον της.

Τη δεκαετία του ‘50, η Merylin  έγραφε ιστορία καθώς  στεκόταν όλο χάρη και μπρίο πάνω από το μετρό ενώ αεριζόταν το άσπρο πλισέ φόρεμά της. Λίγα χρόνια μετά η Audrey Hepburn καθιέρωσε μια για πάντα το «little black dress» , απογειώνοντας τη δημιουργία του Givenchy. Την ίδια εποχή η Brigitte Bardot έγινε γνωστή ως η πιο όμορφη και σέξι γυναίκα του κόσμου, ενώ  το στιλ της έχει επηρεάσει γενιές και γενιές σχεδιαστών. Για την Coco Chanel τα λόγια είναι περιττά, η αυτοκρατορία που έχει ιδρύσει είναι μέχρι και σήμερα ένας από τους διασημότερους οίκους μόδας.

Η λίστα ατελείωτη κι αποτελείται από γυναίκες δυναμικές, ελκυστικές, στιλάτες, λαμπερές. Όλες αυτές οι μούσες, οι θρύλοι της μόδας, έχουν καταφέρει να μείνουν αλησμόνητες , έχουν δημιουργήσει τάσεις , έχουν επηρεάσει κολεξιόν και πασαρέλες, ενώ το στίγμα τους είναι εμφανές μετά από δεκαετίες.

Σήμερα η βιομηχανία της μόδας έχει κατακτηθεί από μια καινούρια και γοργά αναπτυσσόμενη τάση, τα λεγόμενα μπλογκ μόδας. Fashion bloggers. Αυτή η νέα γενιά που έχει εισβάλλει αποφασιστικά στις οθόνες μας, στις λίστες αγορών μας και στα στιλιστικά «θέλω» μας.

Η συνταγή απλή. Επιλέγεις ένα όνομα για το blog σου, το δημιουργείς χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα της επιλογής σου( συνήθως blogger ή WordPress), και ξεκινάς το blogging. Ποστάρεις είτε φωτογραφίες του εαυτού σου με διάφορα σύνολα αναφέροντας την πηγή προέλευσής τους, είτε  ιδέες, προτάσεις, τάσεις της φετινής μόδας. Πολλά blogs συμπεριλαμβάνουν επίσης τμήματα που αναφέρονται στην περιποίηση  προσώπου-σώματος , ταξίδια, διακόσμηση. 

Θα μου πείτε τώρα, τόσο εύκολα δηλαδή γίνονται διάσημες , βγάζουν λεφτά και καταλήγουν είδωλα;

Το στήσιμο ενός μπλογκ μπορεί να γίνεται εύκολα, η διατήρηση του όμως κι η εκτόξευση των στατιστικών είναι ιδιαίτερα απαιτητική. Ο ανταγωνισμός πλέον είναι τεράστιος, για να ξεχωρίσεις πρέπει να ασχολείσαι εντατικά,  το έργο σου να είναι ποιοτικό αλλά κυρίως διαφορετικό. Όσοι ξεχωρίζουν στον κόσμο της μόδας είναι αυτοί που δημιουργούν τάσεις.

Με το μοναδικό της στιλ λοιπόν, η Chiara Ferragni  έχει σήμερα κατακτήσει δικαιωματικά τον τίτλο της πιο διάσημης Blogger , έχοντας μάλιστα κερδίσει το 2015 το βραβείο του «Blogger of the year» στα ετήσια Bloglovin’ βραβεία. Σχεδόν 5 εκατομμύρια άνθρωποι την ακολουθούν στο instagram, το 2015 το περιοδικό Forbes την συμπεριέλαβε στη λίστα του «30 under 30», έχει συνεργαστεί με όλους τους κυρίαρχους οίκους μόδας, έχει λανσάρει τη δική της κολεξιόν και κερδίζει περίπου 8 εκατομμύρια το χρόνο.

Ξεκίνησε το blog της, The blonde Salad, το 2009 ενώ ήταν ακόμα φοιτήτρια νομικής και έκτοτε δεν έχει κοιτάξει πίσω. Χαρακτηριστικό του στιλ της, ο τρόπος με τον οποίο συνδυάζει κομμάτια φαινομενικά αταίριαστα μεταξύ τους, όπως κομψά φορέματα με πάνινα παπούτσια και γούνινες τσάντες. Στις ενδυματολογικές τις επιλογές ξεχωρίζουμε ακόμα τα παπούτσια ή αξεσουάρ με glitter, που είναι μέρος της δικής της κολεξιόν.

Το φαινόμενο Chiara Ferragni μπορεί να συγκριθεί μόνο με είδωλα όπως η Merylin κι η Audrey. Η επιτυχία της είναι δεδομένη και αδιαμφισβήτητη, είναι όμως κι εφήμερη; Θα μείνει άραγε το όνομά της στην ιστορία της μόδας μετά από δεκαετίες, όπως των προκάτοχών της;

Μερικά ακόμα διάσημα μπλογκ είναι : With love from Kat, The sweetest thing, Sincerely Jules, Song of style, και πολλά άλλα.

 

Επιμέλεια Κειμένου: Πωλίνα Πανέρη

Συντάκτης: Ελευθερία Ευαγγελοπούλου