Ακολουθεί κλασική ρομαντική σκηνή από ταινία: ερωτοχτυπημένος κάτω από το σπίτι του έρωτά του. Ρομαντζάδες, καντάδες, συνηθισμένο σκηνικό στις οθόνες μας, ακόμη και στις ιστορίες των βιβλίων μας. Κι άμα το σκεφτείς με πρωταγωνιστή εσένα και το πλάσμα το οποίο εσύ ποθείς, η σκηνή αυτή φαντάζει απολύτως ρομαντική. Έστω, όμως, πως κάτω από το σπίτι σου είναι παρκαρισμένο το όχημα αυτού που σε θέλει αλλά εσύ δε μοιράζεσαι τα ίδια αισθήματα. Εδώ το σκηνικό από ρομαντικό μετατρέπεται σε άβολο και πολλές φορές τρομακτικό, ακόμη και παράνομο, αφού επεμβαίνει κάποιος στον ιδιωτικό σου χώρο.

Ενδιαφέρον το πώς μια πράξη αλλάζει εντελώς χαρακτήρα αναλόγως με το άτομο το οποίο την πράττει. Η επιθυμία σου να βρεθείς με το άτομο το οποίο σε ελκύει ερωτικά, μάλλον μετατρέπεται σε συνήγορο υπεράσπισης για το stalking στο σπίτι σου, ενώ η ενόχληση που σου προκαλεί άτομο το οποίο σε διεκδικεί τόσο έντονα, ώστε να έρθει κάτω από τον χώρο σου, μετατρέπεται σε δικαστή που ορίζει την πράξη αυτή ως παραβίαση. Στη μία περίπτωση λαμβάνεις την κίνηση ως ρομαντική πράξη που υπερβαίνει εαυτόν, ενώ στη δεύτερη είναι απλώς ένας άνθρωπος που δε σέβεται τα όριά σου. Μόνο που και στις δυο περιπτώσεις, μιλάμε για κάποιον που ερωτεύτηκε εσένα, χωρίς να γνωρίζει πώς αισθάνεσαι εσύ. Κι αυτό, ενδεχομένως να αλλάζει πολλά.

 

 

Επιστροφή στο πρώτο σενάριο: ακούς τον ήχο κλήσης και βλέπεις το όνομα του ερωτικού σου ενδιαφέροντος. «Έλα, είμαι κάτω.» Η καρδιά σου χτυπά δυνατά κι η όψη σου στο καθρέφτη χειροτερεύει την κατάσταση. Λαχανιάζεις τρέχοντας να φτιάξεις όσο περισσότερο μπορείς την εικόνα σου κι όσο γρήγορα δύνασαι: εμφάνιση ενός περιποιημένου ατόμου που χαλαρώνει σπίτι χωρίς να φαίνεται η καταβολή προσπάθειας. Κι ενώ φοράς την καθαρή φούτερ που ξέρεις ότι σου πάει, σε κατάσταση σοκ μάχεσαι να χωρέσεις το αχτένιστό σου μαλλί σε μια κολακευτική θέση στο κεφάλι σου.

Στη δεύτερη περίπτωση, κατεβαίνεις με το ζόρι κι όπως είσαι -αν κατέβεις- με το χαοτικό μαλλί και τις πιτζάμες που σου έφερε δώρο η γιαγιά σου τα περασμένα Χριστούγεννα. Το ύφος εκνευρισμένο, αφού ενοχλεί την ησυχία σου αυτή η κίνηση κι έτοιμες ατάκες για καβγά. Η ενόχληση ζωγραφίζεται στο πρόσωπό σου κι η συνέχεια είναι μάλλον δυσάρεστο γεγονός. Αν επιμείνει ο «εισβολέας» πως η κίνηση αυτή είναι λογική κι αρνείται να αποχωρίσει, τότε μιλάμε για μια κατάσταση η οποία ξεφεύγει τα όρια και σίγουρα πια δεν είναι μια απλή χειρονομία που πρέπει να λάβεις αψήφιστα.

Το να σκάσει κάτω από το σπίτι σου γενικώς ένας άνθρωπος απρόσκλητος και να επιμένει να σε δει, είναι μια κίνηση όπου αν είσαι εσύ το άτομο την επιχειρεί, καλό κι έξυπνο θα ήταν να είσαι σίγουρος πως το άλλο άτομο ανταποκρίνεται στα αισθήματα που εσύ τρέφεις, προκειμένου να μην είσαι ο παρεμβατικός εισβολέας αλλά ο ρομαντικός επισκέπτης. Αν πάλι είσαι ο ιδιοκτήτης του σπιτιού κάτω από το οποίο στήνει κάποιος καρτέρι, αρχικά συγχαρητήρια, κάποιος σε έχει ερωτευτεί, δεύτερον, ας είσαι λίγο συμπονετικός με το άτομο το οποίο είχε το θάρρος να σου εκφράσει το θαυμασμό του με μια τέτοια πράξη, και τρίτον, αν ξεπεράσει τα όρια, ένα τηλεφωνάκι στην αστυνομία δε θα ήταν άσχημη ιδέα. Εάν καρτέρι έχει στήσει άτομο που σ’ ενδιαφέρει και βρίσκεις την κίνηση υπέροχη, τότε κάνε εμφάνιση «είμαι ένα κουκλί ζωγραφιστό και χαλαρό στο σπίτι μου Δευτέρα βράδυ» κι ανταποκρίσου.

ΥΓ: Σε γενικές γραμμές πάντως, το λες και red flag να σκάει κανείς κάτω από ένα σπίτι χωρίς τηλέφωνο και να επιμένει να σε δει, να τα λέμε κι αυτά. 

Συντάκτης: Χριστιάνα Ανδρέου
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου