Η Καίτη Γκρέυ είναι μια από τις πιο εμβληματικές φωνές της χώρας μας. Τη φωνή της χαρακτήριζε πάντα το ιδιαίτερο ύφος της, η συναισθηματική της ένταση και η εκφραστικότητα. Γεννήθηκε ως Αθανασία Γκιζίλη, στο χωριό Μυτιληνιοί της Σάμου, ενώ αργότερα υιοθετήθηκε από την οικογένεια Καλαϊτζή και μετακόμισε στον Πειραιά. Το όνομά της, πια, έγινε Αγγελική Καλαϊτζή.

Ξεκίνησε την καριέρα της ως ηθοποιός στα μπουλούκια, τότε, της Ρίτας Τσάκωνα κι έπειτα συνέχισε με το ελαφρύ λαϊκό τραγούδι. Το 1952, ηχογράφησε το πρώτο της τραγούδι, με τίτλο «Το Μαράζι», το οποίο γνώρισε εξ αρχής μεγάλη επιτυχία στο κοινό και η Καίτη έγινε μια τραγουδίστρια, που όλοι πήγαιναν στα μαγαζιά για να την ακούσουν να ερμηνεύει. Συνεργάστηκε με αμέτρητους καλλιτέχνες, ανάμεσά τους η Ρίτα Σακελαρίου, ο Στράτος Διονυσίου, ενώ ερμήνευσε και τραγούδια πολλών συνθετών. Όλοι ήθελαν να γράψουν ένα τραγούδι για τη φωνή της Καίτης. Μέσα στα χρόνια βρέθηκε στα μεγαλύτερα κέντρα της Αμερικής, της Αυστραλίας, του Καναδά και της Γερμανίας γνωρίζοντας τον Έλβις Πρίσλεϊ, τον Τζίμι Χέντριξ, τη Ρίτα Χέιγουορθ, τη Μαρία Κάλλας, τον Σταύρο Νιάρχο και τον Αριστοτέλη Ωνάση.

Καίτη Γκρέυ: Η ενόχλησή της για τις δηλώσεις της Πάολας για τον Καζαντζίδη

Τη δεκαετία του 1960, όταν το ελληνικό τραγούδι είχε μπει σε μια νέα φάση, γνωρίζει για καμαρίνια του μαγαζιού «Όγδοο», τον Στέλιο Καζαντζίδη. Εκείνος, τότε, είχε μεγάλη αναγνώριση κι αντίκτυπο από το κοινό κι όλος ο κόσμος ακολουθούσε τα βήματά του, χαρακτηρίζοντάς τον ως την κορυφαία φωνή του ελληνικού τραγουδιού. Η συνεργασία τους γνώρισε μια από τις πιο δυνατές συμπράξεις στα χρόνια του ελληνικού τραγουδιού. Η συνεργασία τους αποτέλεσε για εκείνη ένα «στάδιο» εξέλιξης, μέσα από το οποίο κατάφερε να εδραιώσει τη φήμη της στο ελληνικό μουσικό στερέωμα. Παράλληλα, οι επιτυχίες τους ενίσχυσαν τη δημοτικότητα του λαϊκού τραγουδιού και προώθησαν τη μουσική αυτή σε μια νέα, ευρύτερη γενιά. Η Καίτη Γκρέυ απέκτησε το δικό της κοινό με τραγούδια όπως «Το Σαπούνι» και «Τα Βαποράκια», ενώ έμαθε πολλά από τον Στέλιο Καζαντζίδη, όχι μόνο ως συνάδελφο, αλλά και ως «δάσκαλο». Η φωνητική τεχνική του Καζαντζίδη, με την έντονη και βαθιά συναισθηματική του εκφορά, είχε καταλυτική επίδραση στη φωνητική αντίληψη της Γκρέυ, η οποία αν και διέθετε από μόνη της ένα ιδιαίτερο ταλέντο, επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τη «ρεμπέτικη» σχολή του Καζαντζίδη.

Όπως είναι γνωστό τοις πάσι, όμως, οι δύο τους δεν είχαν μόνο έντονη χημεία στη σκηνή, αλλά και στη ζωή. Ο Στέλιος μόλις γνώρισε την Καίτη, αν και λίγο μεγαλύτερή του, αμέσως αποφάσισε πως θα ήθελε να είναι με τη γυναίκα αυτή. Έτσι, μετά από λίγο κυνήγι, η Καίτη Γκρέυ μετακόμισε με τον Στέλιο και οι δυο τους γνώρισαν φήμη και αγάπη στη σκηνή, αλλά και στη ζωή. Έμειναν μαζί για πέντε συνολικά χρόνια και όπως έχει αναφέρει η ίδια σε συνεντεύξεις της «ήταν η πρώτη της αγάπη και ο άντρας που την έκανε να νιώσει γυναίκα». Τα περισσότερα από τα πέντε αυτά χρόνια ήταν αρραβωνιασμένοι και κατοικούσαν κάτω από την ίδια στέγη, δούλευαν μαζί και άνθιζαν στις καριέρες τους, καθώς ο κόσμος έβλεπε στα μάτια τους, όχι μόνο δυο τραγουδιστές που απλά είχαν χημεία, αλλά δυο ανθρώπους ερωτευμένους κι αυτό τους έκανε να θέλουν να τους ακούν μαζί όλο και περισσότερο. Κάποια από τα τραγούδια τους, που βγήκαν εκείνη την περίοδο, ακούγονται μέχρι και σήμερα. Για παράδειγμα, αυτό που τότε τους σημάδεψε «Η τελευταία νύχτα (Απόψε φίλα με)».

Το τέλος της σχέσης τους δεν ήταν τόσο απαλό, θα έλεγε κανείς, αλλά όπως και η ζωή τους και η κοινή τους πορεία, είχε πολλή ένταση και καβγάδες. Ο Καζαντζίδης έχει πει πως η Γκρευ είχε αρχίσει να κάνει πράγματα τα οποία ήτα πολύ βαριά, να βρίζει, να φωνάζει και να μιλάει άσχημα, και κάπως έτσι, αποφάσισε να φύγει από τη ζωή της. Βέβαια, η Γκρευ έχει δηλώσει πως δεν έβρισκε πια κάποια ενδιαφέρον στο πρόσωπό του και πως προσπάθησε να του δώσει κάποιες ευκαιρίες, αλλά δεν μπόρεσε εν τέλει να μείνει. Το τελειωτικό χτύπημα, αποτέλεσε μια σκηνή που έκανε στα καμαρίνια ενός νυχτερινού κέντρου της Θεσσαλονίκης, επειδή κατάλαβε πως ο Στέλιος είχε προχωρήσει τη ζωή του, προσωπικά αλλά και καλλιτεχνικά, με τη Μαρινέλλα. Γενικότερα, οι δύο τους κατά καιρούς έχουν πέσει σε αρκετές αντιφάσεις.

Μετά το τέλος της σχέσης της με τον Καζαντζίδη, η Καίτη συνέχισε την καλλιτεχνική της πορεία. Ηχογράφησε περισσότερα από 1.500 τραγούδια, μέχρι και το 1996, οπότε κι αποσύρθηκε από τη δισκογραφία και τα νυχτερινά κέντρα. Παντρεύτηκε Νίκο Ηλιάδη, με τον οποίο απέκτησε δύο παιδιά, τον Φίλιππο και τον Βασίλη και στη συνέχεια της ζωής της παντρεύτηκε με τον χρυσοχόο Μιχάλη Παπαναστασόπουλο.

Σήμερα ζει, στα 100 της πλέον χρόνια στη Νέα Σμύρνη.

Συντάκτης: Αναστασία Αργυρίου