Όσοι επιλέγουν να ταξιδέψουν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες είτε για επαγγελματικό ταξίδι είτε για ταξίδι αναψυχής, γνωρίζουν καλά πως οι καθυστερήσεις στις πτήσεις είναι σχεδόν πάντοτε μέσα στο πρόγραμμα λόγω αυξημένης επιβατικής κίνησης, και ειδικά μετά την πανδημία και τις απολύσεις έμπειρου προσωπικού των αεροδρομίων, και λόγω ελλείψης προσωπικού των αεροδρομίων αλλά και χωρητικότητας των αεροδιαδρόμων.

Στην  ήδη δύσκολη κατάσταση στα μέσα του καλοκαιριού ήρθε να προστεθεί ένα διεθνές black-out με τη μαζική κατάρρευση πληροφοριακών συστημάτων λόγω τεχνικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η εταιρεία κυβερνοασφάλειας Crowdstrike αλλά και λόγω τεχνικών προβλημάτων των Windows της Microsoft που συνδέονται με τον αισθητήρα της Falcon. Όπως φαίνεται, πέρα από τα αεροδρόμια, η βλάβη δείχνει να επηρεάζει τις τηλεπικοινωνίες, το χρηματιστήριο, τις τράπεζες αλλά και το σύστημα υγείας σε πολλές χώρες και όπως όλα δείχνουν είναι η μεγαλύτερη βλάβη που έχει σημειωθεί στα πληροφοριακά συστήματα από το 2017. Όπως όλα δείχνουν, όλα ξεκίνησαν από ένα content update που έφερε την αποκαλούμενη “blue screen of death” σε συστήματα και υπολογιστές σε όλο τον κόσμο.

Αρχικά, το πρόβλημα εντοπίστηκε στα αεροδρόμια του Σίδνεϊ και της Μελβούρνης όπου παρατηρούνται προβλήματα με καθυστερήσεις στο check in, με τον τηλεοπτικό σταθμό ABC να επηρεάζεται επίσης. Ενδεικτικά, προβλήματα παρουσιάστηκαν και σε χώρες όπως η Ισπανία, η Τουρκία, η Ολλανδία, η Μεγάλη Βρετανία και η Γερμανία. Στο αεροδρόμιο του Βερολίνου, οι πτήσεις σήμερα σταμάτησαν μέχρι τις 11 το πρωί ώρα Ελλάδος λόγω τεχνικού προβλήματος. Οι επιβάτες στο αεροδρόμιο του Εδιμβούργου δεν μπορούσαν να σαρώσουν τις κάρτες επιβίβασης στα αυτόματα μηχανήματα και σημαντικά φαίνεται να έχει επηρεαστεί και το αεροδρόμιο Schiphol στο Άμστερνταμ με την KLM να ακυρώνει τις περισσότερες πτήσεις. Εκτεταμένο φαίνεται να είναι το πρόβλημα στη Μεγάλη Βρετανία όπου πρόβλημα αντιμετώπισε και το Sky News, το σύστημα κρατήσεων του οργανισμού υγείας της χώρας όπως και ο σιδηρόδρομος. Μεγάλοι αερομεταφορείς των ΗΠΑ, όπως οι American Airlines (AAL.O), Delta Airlines (DAL.N) και United Airlines δεν μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν τις πτήσεις τους.

Σύμφωνα με δηλώσεις της Microsoft, γίνονται συνεχείς προσπάθειες να βελτιωθεί η κατάσταση. Αερομεταφορείς όπως η Ryanair προειδοποίησαν τους πελάτες τους για καθυστερήσεις λόγω των παγκόσμιων τεχνικών προβλημάτων.

Η Ελλάδα όπως όλα δείχνουν, δεν έχει μείνει ανεπηρέαστη από τις διεθνείς εξελίξεις με καθυστερήσεις τουλάχιστον μιάμιση ώρας που δημιουργούν αναμονές για τους επιβάτες όπως είναι φανερό σε φωτογραφίες που μόλις κυκλοφόρησαν. Αισιοδοξία φαίνεται να επικρατεί στο Ελευθέριος Βενιζέλος, καθώς σύμφωνα με δηλώσεις στελέχους επικοινωνίας του αεροδρομίου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, δε σημειώνονται μεγαλύτερες καθυστερήσεις από το συνηθισμένο ενώ πρόβλημα αντιμετωπίζουν συγκεκριμένες εταιρείες με τα πληροφοριακά τους συστήματα, τα οποία αντιμετωπίζουν καταφεύγοντας σε παραδοσιακούς τρόπους check-in όπως είναι η εκτύπωση κάρτας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Aegean Airlines στον επίσημο λογαριασμό της εταιρείας στο Facebook, η επιχειρησιακή της λειτουργία δεν έχει επηρεαστεί σημαντικά από τα προβλήματα του παρόχου συστήματος antivirus, και όπως τονίζεται, λόγω της κατάστασης« έχουν επηρεαστεί ορισμένες υπηρεσίες του site μας, ενώ ενδέχεται να επηρεαστούν και πτήσεις μας προς αεροδρόμια των οποίων η λειτουργία έχει επηρεασθεί».  Στο τέλος της ανακοίνωσης, καλεί τους επιβάτες να ενημερώνονται τακτικά από όλα τα επίσημα κανάλια της εταιρείας.

Η συμβουλή μας σε όσους ταξιδεύουν είναι πριν αναχωρήσουν από το αεροδρόμιο να ελέγχουν για επίσημες ενημερώσεις των αεροπορικών από τις επίσημες ιστοσελίδες τους αλλά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να είναι σίγουροι πως η πτήση τους θα πραγματοποιηθεί, αν δεν έχουν ενημερωθεί πως πρέπει να φτάσουν νωρίτερα από το συνηθισμένο στο αεροδρόμιο, να ξεκινήσουν ώστε να είναι εκεί δυο ώρες νωρίτερα ως συνήθως, να έχουν μαζί τους σνακς σε περίπτωση οι αναμονές στο αεροδρόμιο είναι μεγάλες και φυσικά να βεβαιωθούν πως δεν έχουν μαζί τους απαγορευμένα αντικείμενα που θα εντείνουν ακόμη περισσότερο τις ήδη υπάρχουσες καθυστερήσεις στους ελέγχους ασφαλείας.

Δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό έαν στην περίπτωση αυτή προβλέπεται κάποια αποζημίωση για τους ταξιδιώτες καθώς σύμφωνα με το  νόμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αν μια καθυστέρηση υπερβεί τις 3 ώρες, η αεροπορική εταιρεία αποζημιώνει τον πελάτη είτε με νέο εισιτήριο είτε με επιστροφή χρημάτων και πολλές φορές και αποζημίωση. Από τα παραπάνω εξαιρούνται περιπτώσεις όπου παρατηρούνται καθυστερήσεις λόγω των καιρικών συνθηκών.

Εμείς με τη σειρά μας να ευχηθούμε το πρόβλημα να λυθεί σύντομα και όλοι οι επιβάτες να φτάσουν στον προορισμό τους με τη λιγότερη δυνατή καθυστέρηση και ταλαιπωρία.

 

Πηγή εικόνας: newsbeast

Συντάκτης: Νεφέλη Μπαντελά
Επιμέλεια κειμένου: Αγγελική Θεοχαρίδη