Έχεις αναρωτηθεί ποτέ τι λέει το διαδίκτυο για εσένα; Έχεις γκουγκλάρει ποτέ τον εαυτό σου και αναρωτηθεί, εάν ο «εαυτός σου» θα μπορούσε να σου πάρει μια δουλειά; Καλά θα κάνεις να το αναρωτηθείςΤο να γκουγκλάρεις τον εαυτό σου δεν είναι απλώς θέμα περιέργειας—είναι θέμα ελέγχου της διαδικτυακής σου εικόνας. Σκέψου τα αποτελέσματα αναζήτησης Google σαν το ψηφιακό σου βιογραφικό. Είσαι εντάξει με αυτό που θα έβλεπε ένας πιθανός εργοδότης, συνεργάτης, πελάτης, ραντεβού ή η μαμά σου; Και βέβαια, το ποιος σε ψάχνει, δεν είναι τόσο σημαντικό όσο αυτό που βρίσκει. Αν κάποιος σε αναζητήσει στο διαδίκτυο, θέλεις η πρώτη σελίδα να δείχνει την καλύτερη εκδοχή σου, και όχι μια παλιά σου φωτογραφία με μπλουζάκι “Live Love Laugh”.

Γιατί πρέπει να γκουγκλάρεις τον εαυτό σου (ακόμη κι αν φοβάσαι για το τι θα βρεις)

Το πρώτο και πιο σημαντικό: μάζεψε το κουράγιο σου και πάτα το κουμπί αναζήτησης. Τι εμφανίζεταιΜπορεί να εκπλαγείς με τα αποτελέσματα- υπάρχουν πολλά για σένα στο διαδίκτυο. Από τραγούδια του Σώτη Βολάνη, που πόσταρες στο Facebook πριν 15 χρόνια, μέχρι φωτογραφίες του 5χρονου εαυτού σου, στις οποίες τρως τις μύξες σου, ανεβασμένες από τη μαμά σου, τα πάντα είναι εύκολα προσβάσιμα σε όποιον θέλει να τα βρει.

 

Μας γκουγκλάρουν—πολύ συχνά

Είτε σου αρέσει είτε όχι, οι άνθρωποι σε ψάχνουν. Από απλές αναζητήσεις στο Google έως ενδελεχείς ελέγχους, η διαδικτυακή σου παρουσία πλέον έχει μεγάλη σημασία. 1 δισεκατομμύριο ονόματα αναζητούνται καθημερινά στο Google. Η διαδικτυακή σου παρουσία παίζει καθοριστικό ρόλο τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική σου ζωή. Στελέχη από το HR, εργοδότες, πιθανοί πελάτες, ακόμα και πιθανά ραντεβού—όλοι σε ψάχνουν. Στην πραγματικότητα, το 90% των υπεύθυνων προσλήψεων ελέγχουν διαδικτυακά τους υποψηφίους πριν πάρουν απόφαση. Αυτό σημαίνει, ότι ένα μεγάλο μέρος της πρώτης εντύπωσης σχηματίζεται πριν καν περάσεις την πόρτα. Στον κόσμο των διαδικτυακών γνωριμιών, το 34% των χρηστών τσεκάρουν πρώτα τα ραντεβού τους στο διαδίκτυο. Είναι πασιφανές, ότι αυτό που βρίσκουν οι άνθρωποι όταν αναζητούν το όνομά σου, μπορεί να σου ανοίξει ή να σου κλείσει πόρτες. Ας δούμε, λοιπόν, πώς μπορείς να διαμορφώσεις αυτό που βλέπουν.

 

Βήμα 1: Πώς φαίνεσαι;

Το πρώτο βήμα για να κάνεις μια αναζήτηση της ψηφιακής σου εικόνα, είναι να δεις τι βλέπουν οι άλλοι. Υπάρχει όμως ένα κόλπο: βεβαιώσου ότι έχεις αποσυνδεθεί από τους λογαριασμούς Google ή χρησιμοποιήσε ένα παράθυρο ανώνυμης περιήγησης. Η Google εξατομικεύει τα αποτελέσματα αναζήτησης βάσει των πληροφοριών του προσωπικού σου λογαριασμού, επομένως για να δεις πραγματικά, αμερόληπτα αποτελέσματα, πρέπει να αποπροσωποποιήσεις την αναζήτηση.

 

Βήμα 2: Τσέκαρε το όνομά σου (Μην είναι λάθος!)

Όταν γκουγκλάρεις τον εαυτό σου, βεβαιώσου ότι το όνομα που ψάχνεις είναι αυτό που θα χρησιμοποιήσουν οι άλλοι για να σε βρουν. Είναι το όνομά σου το ίδιο σε όλα τα διαδικτυακά σου προφίλ; Αν χρησιμοποιείς διαφορετικά ονόματα σε διαφορετικά περιβάλλοντα (υποκοριστικά, δεύτερα ονόματα, διαφορετικά επίθετα), τώρα είναι η ώρα να αποφασίσεις. Αν στο Facebook είσαι «Ντίνος το Ατίθασο Πόνυ», αλλά στο LinkedIn «Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος», τότε ίσως μπερδέψεις κόσμο.

 

Βήμα 3: Ποιο είναι το διαδικτυακό σου αποτύπωμα;

Ωραία, γκούγκλαρες τον εαυτό σου. Τι βρήκες, όμως;

Το κακό αποτέλεσμα: Αν στην πρώτη σελίδα εμφανίζεται κάτι αρνητικό—όπως μια κακή κριτική ή μια ατυχής ανάρτηση στα social media—αυτό είναι red flag. Τέτοιου είδους αποτελέσματα μπορούν να κλείσουν πόρτες σε επαγγελματικές ευκαιρίες και σχέσεις. Αφαίρεσε, θάψε, διέγραψε γρήγορα—ό,τι χρειαστεί.

Το άσχετο: Ίσως τα αποτελέσματα που βρήκες να σε αφορούν, αλλά δε λένε και κάτι. Μπορεί να είναι μια τυχαία ανάρτηση πριν 10 χρόνια στο φόρουμ του Esoterica ή κάτι σχετικό με το παλιό σου χόμπι να φτιάχνεις οριγκάμι. Εντάξει, δεν είναι αρνητικό, αλλά δε σε βοηθάει κιόλας. Αυτή είναι η ευκαιρία σου να φρεσκάρεις την εικόνα σου και να διασφαλίσεις ότι η διαδικτυακή σου παρουσία ταιριάζει με την τρέχουσα ζωή και τους στόχους σου.

Το Πρόβλημα του Doppelgänger: Αν κάποιος με το ίδιο όνομα σου κλέβει τη δόξα (και τα αποτελέσματα αναζητήσεων), τότε μάλλον έχεις ανταγωνισμό. Ίσως ήρθε η ώρα να αρχίσεις να χρησιμοποιείς μια παραλλαγή του ονόματός σου, ώστε να ξεχωρίσεις.

Το ιδανικό: Αν τα αποτελέσματα της αναζήτησής είναι γεμάτα με θετικό, σχετικό και επαγγελματικό περιεχόμενο—συγχαρητήρια! Αλλά μην επαναπαύεσαι. Συνέχισε να ενημερώνεις τη διαδικτυακή σου παρουσία, για να παραμείνεις επίκαιρ@.

 

Πάρε Τον Έλεγχο Των Αποτελεσμάτων Σου

Ό,τι κι αν βρήκες, ποτέ δεν είναι αργά για να πάρεις τον έλεγχο. Ξεκίνα αφαιρώντας ατυχείς αναρτήσεις και μη κολακευτικές φωτογραφίες, και φτιάξε μια διαδικτυακή παρουσία, όπως ακριβώς τη θέλεις. Σκέψου την ψηφιακή σου περσόνα σαν έναν κήπο—πρέπει να τον κλαδεύεις, να τον ποτίζεις και να τον φροντίζεις τακτικά για να διασφαλίσεις ότι θα ανθίσει. Έτσι εξασφαλίζεις ότι, όταν σε γκουγκλάρουν οι πρώην των νυν, βρίσκουν ακριβώς αυτό που εσύ θέλεις να δουν.

Συντάκτης: Ελευθερία Σιδέρη
Επιμέλεια κειμένου: Αγγελική Θεοχαρίδη