Εάν κανείς είναι σε θέση να αυτοπροσδιορίζεται ως συχνός χρήστης των social, σίγουρα μπορεί να γνωρίζει μερικά από τα βασικά θέματα και πρόσωπα, που τα περισσότερα sites τοποθετούν το ενδιαφέρον τους. Για καλούς και μη σκοπούς. Ένα από αυτά, που δε θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο, είναι η Ιωάννα Τούνη, όχι τόσο ως πρόσωπο, όσο σαν θέμα καυτή πατάτα, που όποτε ανοίξει καταλήγει να καταδικάζει κατά μια έννοια το πρόσωπο, με μια ατελείωτη σειρά σχολίων κι αντιδράσεων του κόσμου, που κάθε άλλο παρά εγκάρδια δεν είναι. Το ερώτημα που καλούμαστε να θέσουμε αντικειμενικά αυτή τη φορά, είναι αν πραγματικά το πρόβλημά μας είναι η Τούνη κι η κάθε Τούνη ή αν έχει γίνει κάποιο είδος συνήθειας να ξεφορτώνουμε μέσα από ένα πληκτρολόγιο τα νεύρα μας σε ανθρώπους που φαίνεται να κάνουν μια ζωή διαφορετική από όλους εμάς.

Αρχικά, ποια είναι η Τούνη ρε παιδιά και γιατί τόσο έντονη η “κόντρα” με μια influencer; Η πρώτη είναι άλλωστε ή η τελευταία; Το πρόβλημα φαίνεται να δομείται σύνθετα, καθώς πρόκειται για μια γυναίκα που έγινε απότομα γνωστή, αποκτώντας το δικό της κοινό. Κι όταν λέμε κοινό, ανθρώπους που την ακολουθούν στα μέσα, γνωρίζοντας την καθημερινότητά της, τις συναναστροφές της, ακόμα και στοιχεία της προσωπικής της ζωής, που η ίδια δημοσιεύει. Κάπως έτσι χτίζεται μια σχέση και μια ιδιαίτερη επικοινωνία με τους ανθρώπους που αποτελούν την πηγή της ακτινοβολίας σου.

Οι λόγοι για τους οποίους ξεκίνησε ένα μαστίγωμα προς την Ιωάννα ήταν δηλώσεις της σχετικά με θέματα χρημάτων, εργασίας και βιοπορισμού, μέσα από δικά της insta stories. Μερικά από αυτά ήταν η δήλωσή της πως κάποιοι είναι τεμπέληδες κι αρνούνται να εργαστούν, ενώ τους ικανοποιεί το επίδομα των οκτακοσίων ευρώ, μιλώντας για τη φάση της πρώτης καραντίνας. Δεύτερο με τους Παξούς και τις κλειστές ταβέρνες, άλλο πανηγύρι κι εκεί. Άλλο ένα πιο πρόσφατο περιστατικό, με τη βαλίτσα που θεωρήθηκε υπέρβαρη, με τα σαράντα ευρώ επιπλέον που της ζητήθηκαν και την ίδια να «πετάει» φανερά ενοχλημένη πενήντα και να φεύγει. Θα βγει η Τούνη να πει τα δικά της, θα πέσει πάνω της ο κεραυνός, θα ακούσει άλλα τόσα, όχι άδικα πάντα, θα ξαναβγεί η Τούνη να απολογηθεί ή να επαναδιατυπώσει όσα είπε. Και ξανά μανά.

Όλα αυτά υπό άλλες συνθήκες θα αποτελούσαν απλά περιστατικά της καθημερινότητάς μας, με την Ιωάννα και την κάθε Ιωάννα να τα αφηγείται στους φίλους της. Η διαφορά έγκειται στο γεγονός της ύπαρξης μια μερίδας φίλων που ξεπερνά τους οκτακόσιους χιλιάδες. Δηλαδή, αναμφίβολα αυτή η γυναίκα ακούγεται σαν όνομα, έχει επιρροή σε όσους τη θαυμάζουν για όσα έχει καταφέρει. Το ερώτημα που προκύπτει είναι το εξής όμως: Είναι η Τούνη τόσο προκλητική, ή η κοινωνία έχει πια συνηθίσει να κατακεραυνώνει τις συμπεριφορές επειδή της δίνει αυτή τη δυνατότητα η προβολή της Ιωάννας;

Ας το παραδεχτούμε, ζοριζόμαστε, πολύ. Βιώνουμε εποχές ίσως λίγο σκληρές για τις προσδοκίες μας, που μας τοποθετούν σε ένα επίπεδο ζωής που πολλοί άνθρωποι δεν είναι ικανοποιημένοι με αυτό, με αποτέλεσμα να νιώθουν αδικημένοι με τη ρουτίνα τους, με τις ελευθερίες τους. Κλονίζεται το αίσθημα δικαίου, η αίσθηση ότι οι δυνατότητες είναι άπειρες, ότι είμαστε ασφαλείς, ότι ενημερωνόμαστε σωστά. Το καθημερινό scroll που γίνεται στα social, από την άλλη, έχει ως βασικό σκοπό να ξεχαστεί κανείς. Περιμένεις να δεις κάτι που θα σου φτιάξει τη διάθεση, θα σε εμπνεύσει, θα σε ευχαριστήσει. Μπροστά στο πρώτο ψήγμα που θα μας εκνευρίσει -ή θα μας θίξει- το πληκτρολόγιο ξέρει καλά τον ρόλο του, γιατί θα γραφτούν λόγια που αν είμαστε τυχεροί θα ασκήσουν υγιή κριτική στο πρόσωπο που απευθυνόμαστε, αν όχι θα δείξει ένα πρόσωπο όχι και τόσο πολιτισμένο.

Στην περίπτωση που ονομάζεται Ιωάννα Τούνη, δυστυχώς φαίνεται να συμβαίνουν όλα. Και κάποιες συμπεριφορές της ίσως δε φιλτράρονται, και θα της ασκηθεί κριτική, αλλά και μια ακόμη κριτική που ξεπερνάει τα όρια του απλού παρατηρητή. «Εγώ θέλω να της ρίξω ένα χαστούκι» διάβασα χθες. Αυτό λοιπόν το αποδεχόμαστε;

Και κάπου εδώ θα πρέπει να αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε αν μέσα σε όσα μας βασανίζουν κάθε μέρα, ένα από αυτά είναι αν η Ιωάννα ξύπνησε κι αυτή στραβά και πρέπει να της την πούμε γι’ αυτό. Πρέπει επίσης κάποια στιγμή να βάλουμε τον εαυτό μας απέναντι, για να βρούμε αυτό το σημείο επαφής μας με το υποσεινήδητό μας, που μας κάνει τόσο σκληρούς, τόσο άκαμπτους. Το πρόβλημα της κοινωνίας δεν είναι καμιά Τούνη, αλλά η στάση της απέναντι σε αυτή. Η δύναμη του όχλου, που σε κάποιους ανθρώπους αποτελεί τη βάση του επαγγέλματός τους, θα έπρεπε να χρησιμοποιείται με τρόπο πιο σοφό.

Σε τάραξε η Τούνη χρυσέ μου γιατί θεωρείς πως λέει μαλακίες. Λαμπρά. Unfollow κι έτσι έμπρακτα δηλώνεις πως το περιεχόμενο που ακολουθείς δε σε εκφράζει πια, σε ξενίζει. Η τακτική του «σ’ ακολουθώ γιατί λατρεύω να σε βρίζω» δεν εξυψώνει κανέναν ως ανώτερο, απέναντι σε καμία influencer. Δείχνει μια ποιότητα λογικής που προσπαθούμε να εκλείψει, αν θέλουμε να κάνουμε έστω ένα μικρό βηματάκι μπροστά. Μια μαλακία είπε. Θα την κρεμάσουμε;

 

 

Φωτογραφία από τον προσωπικό της λογαριασμό στο instagram

 

Θέλουμε και τη δική σου άποψη!

Στείλε το άρθρο σου στο info@pillowfights.gr και μπες στη μεγαλύτερη αρθρογραφική ομάδα!

Μάθε περισσότερα ΕΔΩ!

Συντάκτης: Αλίκη Μουσμούλα
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου