Το άμεσο, το τίμιο, το σωστό το φλερτ δεν είναι μια τέχνη που κατακτιέται εύκολα. Είναι περισσότερο ένα ταξίδι με αβέβαιο προορισμό, άγνωστη διαδρομή και μέσο μεταφοράς σε αναζήτηση. Είναι κατά κύριο λόγο μια τέχνη που είτε την κατέχει κανείς, είτε όχι. Όσοι την παίζουν στα δάχτυλα αξίζουν αστείρευτο θαυμασμό, μα όσοι έχουν βρει τρόπο να το αντικαταστήσουν με έμμεσες προσεγγίσεις αξίζουν χρυσό βραβείο. Δεν είναι εύκολο να βρίσκεις μόνιμα διαφορετικούς τρόπους να εκφράσεις την έλξη, τον θαυμασμό και τον πόθο που νιώθεις για το ταίρι σου. Δεν είναι εύκολο να δημιουργείς τις προϋποθέσεις για να γουστάρει ο άλλος όταν εκφράζεις τα πάντα έμμεσα. Θέλει διαρκή προσπάθεια, πείσμα και τσαγανό. Είναι τέχνη ανεπτυγμένη από τους εξαιρετικά ευγενείς, ρομαντικούς και διακριτικούς αυτής της γης.

Πολλές φορές ταυτίζουμε τις έμμεσες προσεγγίσεις με λειψό ενδιαφέρον, χλιαρή θέληση και μια παγερή φιγούρα. Το βλέπουμε σαν τη γαρνιτούρα του φλερτ και κοιτάμε όποιον τις χρησιμοποιεί σαν σεφ που ξέχασε να βάλει το κοτόπουλο δίπλα στις πατάτες. Δεν είναι όμως αυτά που υποδηλώνονται πραγματικά μέσα από ένα έμμεσο πλησίασμα. Διστάζει να σου πει ότι του αρέσει το γούστο σου στη μουσική, αλλά περιμένει πώς και πώς να σε γυρίσει σπίτι για να βάλει στη διαπασών τραγούδια που αγαπάς. Δε λέει ποτέ πόσο βαθιά σε νοιάζεται, αλλά δεν κοιμάται αν δεν έχεις γυρίσει σπίτι και δεν έχετε ανταλλάξει μηνύματα σαν τα πιτσιρίκια. Θυμάται να πάρει το φορτιστή μαζί γιατί είναι σίγουρο πως δε θα έχεις μπαταρία και ξέρει πολύ καλά πως πρέπει να παραγγείλει το τυλιχτό σου χωρίς κρεμμύδι. Κολακείες δεν είναι και αυτές; Τι κι αν δυσκολεύεται να σου εκφράσει πως τα μάτια σου έχουν πιο εντυπωσιακό χρώμα κι από παιδικές νερομπογιές; Αντί για κομπλιμέντα επιστρατεύει όλη την ντροπαλή γοητεία της φύσης του το πρόσωπο αυτό, χιούμορ, εξυπνάδα και γνώσεις. Εκφραστικοί δεν είναι μόνο όσοι σε γεμίζουν με λόγια, είναι κυρίως όσοι σε γεμίζουν με τις μικρές και κάπως σιωπηλές κινήσεις τους.

 

Ποια τα αποτελέσματα της έμμεσης και ποια της άμεσης προσέγγισης; Μάθε με ένα κλικ εδώ!

 

Υποδηλώνουν καψούρα όλα αυτά, υποδηλώνουν νοιάξιμο, νοητές αγκαλιές και ρουφηχτά φιλιά. Δείχνουν ενδιαφέρον προς το πρόσωπό σου και μάλιστα με έναν τρόπο ασυνήθιστο. Μιλάμε πιθανότατα για άτομα που δεν το έχουν εύκολο, έβαλαν τα δυνατά τους για να σου φανερώσουν το πώς σε βλέπουν και πασπάλισαν την προσπάθεια με πρωτοτυπία και τρυφερότητα ουσιαστική. Σου παρουσίασαν έναν άνθρωπο μετρημένο, σκεπτόμενο, που ζυγίζει τις κινήσεις του και δεν ποντάρει στον έρωτα σαν να παίζει πόκερ. Δε λέω, καλοί και οι έρωτες που σήκωσαν πυρκαγιές, όλοι τους ζήσαμε και τους γιορτάσαμε. Μα να τιμήσεις και αυτούς τους έρωτες που έσβησαν τις όποιες φωτιές. Όσους κάθισαν δίπλα σου και φρόντισαν να μη μείνει ούτε σπίθα από άγχος μη σε κάψουν· ακόμη κι αν έφυγαν στο τέλος. Να πανηγυρίσεις  λοιπόν το ζύγισμα που πραγματοποιούν αυτοί οι άνθρωποι πριν κάνουν τις κινήσεις τους. Φανερώνει σεβασμό, εκτίμηση και αφοσίωση προς το πρόσωπό σου. Σου δείχνουν ότι τους εμπνέεις έτσι, πως σε θέλουν δίπλα τους μα καταλαβαίνουν πως η βιασύνη και οι απότομες κινήσεις δε θα τους βγάλουν κάπου. Όλα θα ειπωθούν στον κατάλληλο χρόνο, όπως αρμόζει άλλωστε σε μεγάλα λόγια.

Ναι, ίσως τέτοια είδη προσεγγίσεων να υποδηλώνουν και άλλα χαρακτηριστικά. Ίσως το πρόσωπο απέναντί σου να μην έχει γερή αυτοπεποίθηση, ή ίσως να κρύβεται ένα κομματάκι δειλίας πίσω από τις τόσο ήσυχες πράξεις. Μπορεί  να έχει κάποια ανάμνηση που ακόμη κάπως πονάει και να παλεύει να τη διορθώσει. Να είναι κομματάκι αναποφάσιστο σαν άτομο, όχι με σένα, μα με τις κινήσεις του. Είμαστε όμως όλοι άνθρωποι και όλοι παλεύουμε ολημερίς και ολονυχτίς με κάποιους από τους δαίμονές μας. Σε μια σχέση οφείλουμε έναν γλυκό ασπασμό με τους δαίμονες του άλλου, ακόμα και αν μας παιδεύουν. Αν δεν αντέχουμε αυτόν τον ασπασμό τότε ο συγκεκριμένος έρωτας ίσως να μην είναι ο κατάλληλος χορός για εμάς, αφού αυτός ζητάει δύο χορευτές που να ξέρουν καλά τα βήματα, αλλιώς ταλαιπωρούνται. Ας κοιτάξουμε κάτι σε σόλο καλύτερα.

Φυσικά και χρειάζονται οι σάλτσες στα λόγια και τα μέλια στις πράξεις ενίοτε. Όμως αν μια τόσο δημιουργική προσέγγιση δεν είναι ικανή να αντικαταστήσει ένα άμεσο φλερτ, τότε μήπως να αποδεχτούμε ότι δε μας ταιριάζει και να πάψουμε γενικότερα να το υποτιμούμε; Σε σκεπάζει κάθε φορά που κοιμάσαι στον καναπέ και σε ξυπνάει με μια κούπα καφέ στο χέρι. Όταν έχεις ζοριστεί θα σου αγοράσει τις πιο νόστιμες πάστες και θα κάνει αστεία περί αυτού για να σου φτιάξει τη διάθεση. Θα χάσει ύπνο για να σε καθησυχάσει για την αυριανή σημαντική ημέρα και θα ξυπνήσει νωρίτερα για να σου θυμίσει πως θα σκίσεις και πως ξέρει ότι δεν έχεις ανάγκη από ένα «καλή τύχη». Κινήσεις που φωνάζουν «σε θέλω κι ας ζορίζομαι στα λόγια» ή και «περνάω καψούρα μα θέλω λίγο χρόνο να το παραδεχτώ, μην πέσω με τα μούτρα». Δε θυμάμαι και πολλά από τη μέθοδο της αντικατάστασης στα μαθηματικά, μα είμαι σίγουρη πως αν μαθαίναμε για τον έρωτα στο σχολείο, θα μας έλεγαν πως ναι, αυτές οι κινήσεις αντικαθιστούν όλα τα σιρόπια του κόσμου. Από λόγια σιωπές κι από πράξεις όλο κρότους.

Αν έχεις και εσύ έναν τέτοιο άνθρωπο στη ζωή σου, να του δίνεις το χρόνο που χρειάζεται για να εκφραστεί, να θυμάσαι πως τα γλυκόλογα που ονειρεύεσαι είναι τα μικρότερα συννεφάκια μπροστά στις καταιγίδες των πράξεών σας. Γιατί δείχνουν κάτι βαθύτερο από ενθουσιασμό, δείχνουν ωριμότητα και ψυχικό σθένος. Αγκάλιασέ τον αυτόν τον άνθρωπο και μίλα του στη δική του γλώσσα. Μπουχτίσαμε από βαρύγδουπες εκφράσεις, σε γλώσσες δήθεν ρομαντικές που έχασαν τον λεξιλογικό τους πλούτο στην πρώτη δυσκολία. Να βρείτε οι δυο σας τη δική σας γλώσσα, να μην τη διδάξετε πουθενά, να της μάθετε πως δεν έχει σύνορα και πως πρέπει να πιστεύει σ’ έναν χορό για δύο.

Συντάκτης: Ζηνοβία Τσαρτσίδου
Επιμέλεια κειμένου: Μαρία Ρουσσάκη