Από την τρομερή επιτυχία που γνώρισε στο «Σόι σου» με τον ρόλου του Σάββα μέχρι και τον γλυκό καλόκαρδο Στέλιο στη σειρά «τα καλύτερά μας χρόνια» που προβλήθηκε στην ΕΡΤ από το 2020-2023, ο Μελέτης Ηλίας, έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό της τηλεόρασης μέσα από ρόλους που ενσάρκωναν την πεμπτουσία του τρυφερού Έλληνα πατέρα. Σε συνδυασμό φυσικά και με τις συνεντεύξεις τους, στις  οποίες φαίνεται το ίδιο ευγενικός και προσιτός όπως οι ρόλοι του, το κατέστησαν στην τηλεοπτική συνείδηση ως τον «εθνικό μας πατέρα». Σήμερα, ωστόσο, τον βλέπουμε να τολμά να αναμετρηθεί με πιο σκληρούς ρόλους, αντιδιαμετρικά αντίθετους από την προηγούμενη εικόνα του. Παρόλα τα χρόνια που μετράει στο θεατρικό σανίδι και έχοντας μεγάλες συνεργασίες, αρκετοί εξεπλάγησαν από τη δυνατότητά του να μεταμορφωθεί σε κάτι διαφορετικό.

Προφανώς, αυτή η αλλαγή πορείας δε θα έπρεπε να μας σοκάρει. Ούτως ή άλλως ο ηθοποιός, είναι ένα «δοχείο», ένα σώμα, το οποίο ενσαρκώνει τον εκάστοτε χαρακτήρα. Ωστόσο, σε μια μικρή χώρα που συχνά αρκείται στις υπάρχουσες φόρμουλες και κατηγοριοποιεί τους καλλιτέχνες ανάλογα με τον ρόλο που τους ανέδειξε, ο Μελέτης Ηλίας, αποδεικνύει το ταλέντο του με την εμπιστοσύνη που του δείχνουν κανάλια, σκηνοθέτες και παραγωγοί με ρόλους ξένους και μακριά από αυτό που τον είχε συνηθίσει το κοινό. Μια αλλαγή που πολλοί διστάζουν να κάνουν, καθώς η οικειότητα του θεατή με τον εκάστοτε καλλιτέχνη συχνά είναι αυτή που υπαγορεύει τις αποφάσεις. Πόσο μάλλον για έναν ηθοποιό που έχει συνδεθεί με οικογενειακές κωμωδίες, σε ένα σίριαλ που έχει ακόμα και σήμερα εκατομμύρια views στο youtube και όπου ο κόσμος συμπαθεί.

Η αλλαγή πλεύσης αποτελεί επικίνδυνα νερά για έναν ηθοποιό που έγινε ευρύτερα γνωστός μέσα από μια οικογενειακή κωμωδία. Το κοινό τον έχει συνδέσει με κάτι «δικό του», βλέποντας τον εαυτό του, τον πατέρα του, τον παππού του στο πρόσωπο των χαρακτήρων. Επομένως, μια τέτοια ξαφνική αλλαγή μπορεί να προκαλέσει αντιδράσεις. Ταυτόχρονα, όταν έχεις ταυτιστεί με κωμωδίες  -παρόλο που οι δουλειές για τις οποίες μιλάμε στη συγκεκριμένη περίπτωση είχαν αφήσει χώρο στον ηθοποιό να εξερευνήσει και να προσθέσει ένα βάθος που έκανε τον εκάστοτε χαρακτήρα πολυδιάστατο- το κοινό σου τοποθετεί σε συγκεκριμένο καλούπι, με ανάλογες προσδοκίες. Και αν υστερεί έστω και λίγο σε κάποιο σημείο, μπορεί αμέσως να σε απορρίψει, χωρίς να σου έχει δώσει κάποια ουσιαστική ευκαιρία να ξεδιπλώσεις αυτό που θέλεις. Και παρόλο που μπορεί, όπως στην περίπτωση του Μελέτη Ηλία, να έχεις φάει το δράμα με το κουτάλι στο θέατρο, η τηλεόραση μπορεί να σε καταπιεί.

Και σε αυτό το σημείο, έρχεται το ταλέντο και η ικανότητα του ηθοποιού να μεταφέρει τον θεατή στην ιστορία και να καταφέρνει να γίνει ένα «δοχείο» για τον χαρακτήρα που υποδύεται. Φέτος, μέσα από τη σειρά «Το Προξενιό της Ιουλίας», είδαμε την πιο σκληρή του πλευρά του. Παίζοντας έξυπνα, τόσο ο ίδιος ο ηθοποιός όσο και οι συντελεστές της σειρά με τη δημόσια εικόνα του Μελέτη, κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα χαρακτήρα σκληρό, σχεδόν «απάνθρωπο». Ξεκινώντας ως καλός και τρυφερός σύζυγος απέναντι στην Ιουλία, ο ίδιος μας ξάφνιασε και μας συνάρπασε με τη μετέπειτα πορεία του ρόλου. Μέσω της κινησιολογίας του, της τονικότητας, των εκφράσεών του, ξεχάσαμε τον Σάββα της διπλανής πόρτας και είδαμε τον Γιωργίκη με σάρκα και οστά. Και το πιο σημαντικό σε όλο αυτό, το κοινό το αποδέχθηκε αμέσως, γιατί αυτό εξάλλου είναι και ένας κακ0ποιητής. Μπορεί πολλές φορές, να μην περνάει από το μυαλό κανενός η πραγματική του φύση. Και αυτό το κομμάτι αλήθειας αν και σίγουρα βοήθησε, δε μειώνει τη σημασία αυτού που κατάφερε ο ηθοποιός, να αφήσει εκτός τη δημόσια εικόνα του και μέσω του ταλέντου του να μας μεταφέρει σε μία άλλη, διαφορετική ιστορία.

Στο σήμερα και στον ρόλο του στην τηλεοπτική σειρά «Μάγισσα Φλεγόμενη Καρδιά», βλέπουμε ένα επίσης διαφορετικό χαρακτήρα. Πάλι προς τη σκοτεινή του πλευρά, αλλά πιο σνομπ, πιο αεροκέφαλο θα μπορούσαμε να πούμε. Αν και η σειρά δεν έχει την επιτυχία που γνώρισε η προηγούμενη σεζόν, μπορούμε να δούμε τα επίπεδα στα οποία παίζει ο ηθοποιός. Και αυτό είναι ίσως και ένα σημαντικό κομμάτι της ικανότητας του να μεταμορφώνεται. Φαίνεται πως μελετάει τις λεπτομέρειες του ρόλου, δίνοντάς μας χαρακτήρες με μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα. Σίγουρα η πολύχρονη εμπειρία του στο θέατρο αποδεικνύει το ταλέντο του. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι συνεργάστηκε τόσες φορές με τον Θεόδωρο Τερζόπουλο, ίσως τον μεγαλύτερο σκηνοθέτη του σύγχρονου ελληνικού θεάτρου.

Ο Μελέτης Ηλίας, κατάφερε με φαινομενική ευκολία να ξεφύγει από την παγίδα των τηλεοπτικών ηθοποιών που κατηγοριοποιούνται με βάση τις επιτυχίες του και προσφέροντας στους θεατές μια γκάμα συναισθημάτων και ερμηνευτικών επιπέδων. Από τον πατέρα του σήμερα και του χθες, μέχρι τον κακοποιητικό σύζυγο μιας άλλης εποχής και τον άνδρα της Ενετοκρατίας, αποδίδει κάθε ρόλο με βαθιά ενσυναίσθηση, δίνοντας ανθρώπινη υπόσταση σε κάθε χαρακτήρα. Προσπαθώντας να αποτυπώσει τον κάθε χαρακτήρα με βάση την ιστορία της εκάστοτε σειράς και με εμφανής δοτικότητα απέναντι στους συναδέλφους ηθοποιούς, οι οποίοι φαίνεται να δράττουν την ευκαιρία να «συνομιλούν» ερμηνευτικά με τον ίδιο δίνοντάς μας εξαιρετικά αποτελέσματα.

 

Πηγή εικόνας: in.gr

Συντάκτης: Έφη Ζ.
Επιμέλεια κειμένου: Αγγελική Θεοχαρίδη