Ο μικρός Δημήτρης είναι το ένα και μοναδικό μου, 5 χρονών τότε, ήρθε σε επαφή με τα μαθηματικά. Είχα πολύ άγχος η αλήθεια γιατί πάντα θεωρούσα και θεωρώ πως τα μαθηματικά δεν είναι για όλα τα παιδάκια. Αυτός ήταν και ο βασικότερος λόγος που ήθελα να τον τσεκάρω για να έχω μια εικόνα στο τι θα αντιμετωπίσω μόλις ξεκινούσε τη φοίτηση στην Α’ Δημοτικού.

Είναι δύσκολο το να μεταβείς στη σχολική πραγματικότητα και διαφορετική είναι και η αντίδραση κάθε γονιού, ωστόσο όλοι οι γονείς θέλουμε να δούμε τα παιδιά μας να προοδεύουν, να αποκτούν γνώσεις και να νιώθουν αυτοπεποίθηση στο σχολείο. Όμως, ας είμαστε ειλικρινείς: τα μαθηματικά είναι ένας από τους μεγαλύτερους “πονοκεφάλους” για πολλά παιδιά – και για εμάς τους γονείς!

Μετά από πολλές ώρες που κοιτούσα και διάβαζα γενικά και αόριστα, σκέφτηκα μια ειδική κατηγορία παιδιών και αναρωτήθηκα αν θα υπήρχαν μαθηματικά για αυτά. Αναζητώντας μια διαφορετική προσέγγιση λοιπόν, ανακάλυψα τα Μαθηματικά Indigo, μια μέθοδο που βασίζεται στον άβακα και τη διαδραστική μάθηση. Ενώ στην αρχή ήμουν επιφυλακτική, σύντομα κατάλαβα ότι δεν πρόκειται για άλλη μια τυπική online πλατφόρμα, αλλά για έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο σκέψης.

 

Πώς η Μέθοδος Indigo Μεταμορφώνει τη Μαθηματική Σκέψη

Η καινοτομία των Μαθηματικών Indigo έγκειται στο γεγονός ότι δεν περιορίζονται στην απομνημόνευση τύπων. Τα παιδιά βιώνουν τους αριθμούς μέσω του άβακα, ενός εργαλείου που τα βοηθά να κατανοήσουν την αριθμητική με τρόπο διαδραστικό και απτό. Αυτό, σε συνδυασμό με μια σειρά από στοχευμένες ασκήσεις, τα οδηγεί σε βαθύτερη μαθηματική αντίληψη και γρήγορη σκέψη.

Στην αρχή, ο γιος μου είχε δυσκολία με τις βασικές πράξεις. Προσπαθώντας να κάνει πρόσθεση, μετρούσε με τα δάχτυλα, μπερδευόταν με τις δεκάδες και συχνά απογοητευόταν. Όμως, με τον άβακα, άρχισε να αντιμετωπίζει τους αριθμούς σαν δομικά στοιχεία. Δε χρειαζόταν πλέον να αποστηθίζει αποτελέσματα καθώς μπορούσε να τα καταλάβει από μόνος του! Οι πράξεις σιγά σιγά με εξάσκηση και υπομονή γίνονταν νοητά.

Βέβαια, κατά τη διάρκεια των μαθημάτων η κυρία Ιουλία τους αποσπούσε την προσοχή με ασκήσεις παρατηρητικότητας. Το μάθημα δεν ήταν μονοκόματο και ξερό. Η αλληλεπίδραση με την καθηγήτρια του, τους συμμαθητές του, την πλατφόρμα και με τον άβακα ήταν εξαιρετική.

Πρέπει να τονίσω ότι η εξοικείωση και η σύνδεση με το διαδίκτυο επιβάλλει την παρουσία ενός ενήλικα κατά τη διάρκεια του μαθήματος και κατά τη διάρκεια της εξάσκησης για το επόμενο μάθημα, διότι τα παιδιά έχουν συγκεκριμένο πρόγραμμα ασκήσεων εξάσκησης που οφείλουν να ολοκληρώνουν. Η πλατφόρμα διαθέτει μια σειρά από διαδραστικές ασκήσεις που σταδιακά γίνονται πιο απαιτητικές, βοηθώντας το παιδί να εξελιχθεί χωρίς να νιώσει πίεση. Ο γονιός με τη βοήθεια της καθηγήτριας αλλάζουν τα δεδομένα για τον χρόνο και το πλήθος των ερωτημάτων κατ’ άσκηση.

Η μέθοδος Indigo δεν είναι απλώς μια εναλλακτική προσέγγιση – είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη. Έρευνες του Πανεπιστημίου του Τόκιο έδειξαν ότι η χρήση του άβακα βοηθά τα παιδιά να αναπτύξουν τις περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με τη λογική σκέψη και την ταχύτητα υπολογισμών. Επιπλέον, μελέτες που δημοσιεύθηκαν στο Journal of Educational Psychology τονίζουν ότι τα παιδιά που ασκούνται σε διαδραστικά μαθηματικά περιβάλλοντα (όπως η πλατφόρμα Indigo) έχουν καλύτερη ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στα μαθηματικά, ακόμα και χρόνια μετά την ολοκλήρωση της εκπαίδευσής τους.

Πιστεύω πως κάθε μαμά πρέπει να δώσει μια ευκαιρία σε αυτή τη μέθοδο, παρά τους ενδοιασμούς που θα προκύψουν, λόγω κόστους, απαιτητικότητας και διαχείρισης χρόνου.

Στην αρχή, δίστασα λόγω του κόστους. Είναι αλήθεια ότι τα Μαθηματικά Indigo δεν είναι η φθηνότερη επιλογή. Όμως, αν αναλογιστώ πόσο άλλαξε η μαθηματική σκέψη του γιου μου, καταλαβαίνω ότι η επένδυση άξιζε κάθε ευρώ. Δεν πρόκειται μόνο για ένα διαδικτυακό πρόγραμμα αλλά για μια εμπειρία που δίνει στα παιδιά αυτοπεποίθηση και δεξιότητες που θα τα συνοδεύουν μια ζωή.

Αν το παιδί σας δυσκολεύεται στα μαθηματικά, αν δείχνει έλλειψη ενδιαφέροντος ή αν απλά θέλετε να το βοηθήσετε να σκεφτεί πιο έξυπνα και γρήγορα, τότε πραγματικά σας προτείνω να δοκιμάσετε αυτή τη μέθοδο.

Στην περίπτωσή μας, δεν ήταν μόνο η βελτίωση στις μαθηματικές του ικανότητες που με συγκίνησε όσο  το χαμόγελο του, η αυτοπεποίθηση με την οποία άρχισε να λύνει πράξεις και το γεγονός ότι πλέον θεωρεί τα μαθηματικά διασκέδαση. Και αυτό, για κάθε γονιό, αξίζει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο. Ο Δημήτρης είναι φέτος στην Α’ Δημοτικού και η αντιμετώπιση του προς το μάθημα είναι απόλυτα χαλαρή, σχολάει και ενδιαφέρεται να λύνει προσθέσεις ακόμα και προφορικά.

Συντάκτης: Ματίνα Χατζηνικολάου