Σε μια προσπάθεια να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου στη ζαχαροπλαστική αναζήτησα στο διαδίκτυο πώς επιτυγχάνεται το δέσιμο του γλυκού.
«Όταν φτιάχνετε γλυκά του κουταλιού, έχει μεγάλη σημασία το δέσιμο γιατί εάν δε δέσει το γλυκό από την αρχή, πολύ σύντομα θα μουχλιάσει». Επιστήμων ο άνθρωπος, σκέφτηκα. Κατευθείαν το μυαλό μου πήγε σε μια φίλη που τελευταία βγαίνει με ένα παιδί και προσπαθούν να «δέσουν» το γλυκό. Πώς συνδέεται θα σας το εξηγήσω ευθύς αμέσως.
Η ερωτική έλξη αποτελεί τη βάση του μαγειρέματος των ερωτικών σχέσεων. Ερωτική έλξη ορίζεται η συναισθηματικά έντονη επιθυμία συνεύρεσης του ατόμου με ένα άλλο άτομο. Οι ρομαντικοί πιστεύουν ότι αυτό πηγάζει από το τόξο που εκτόξευσε στην καρδιά το φτερωτό αγγελάκι ονόματι έρως. Στην πραγματικότητα η ερωτική έλξη προέρχεται από τις αισθήσεις. Τα μάτια γοητεύονται από ένα χαρακτηριστικό που βλέπουν, τα αυτιά από μια γυναικεία ή αρρενωπή φωνή αντίστοιχα, η μύτη παγιδεύεται από μυρωδιές που διεγείρουν τη φαντασία, η αφή είναι αυτή που θα φέρει ένα σώμα πιο κοντά ή πιο μακριά κι η γεύση από ένα φιλί μπορεί να αποθεώσει ή να καταστρέψει τη συνέχεια.
Υπάρχει η περίπτωση να έχεις όλες τις καλές προθέσεις για ένα άτομο, να προσπαθείς για το καλύτερο ανάμεσα σε σένα κι εκείνο αλλά οι αισθήσεις σας να μην κάνουν connection. Αυτό θα φέρει μια πρόωρη αποτυχία στο μεταξύ σας.
Πρώτα ραντεβού, γνωριμία, καφεδάκια, ποτάκια, υποσχέσεις για επόμενα ραντεβού αλλά δεν είστε 100% ερωτευμένοι, βασικά δεν είστε καθόλου -το λίγο όταν το φύτεψαν δε φύτρωσε. Και δε σας βγαίνει. Όσο και να το πιέζετε δε σας βγαίνει. Όσο και να το τραβάτε μόνο το ξεχειλώνετε.
Παρελαύνουν έπειτα οι δικαιολογίες για να αποφύγετε τη συνάντηση.
«Καλέ θα βγούμε γυναικοπαρέα απόψε».
«Ξέρεις κορίτσι μου έχει ποδόσφαιρο και πρέπει να σηκωθώ νωρίς».
Η ψυχολογία αυτά τα λέει «αποφυγές» ή «μπαστουνάκια ασφαλείας». Με άλλα λόγια αν δεν τσουλάει το πράμα από την αρχή μην το πιέζετε γιατί θα μουχλιάσει –όπως το γλυκό.
Ξεκαθάρισε το μυαλό σου από τις δικαιολογίες που βάζεις στο φευγιό σου και πες «γουστάρω» ή «δε γαμιέται δεν ήταν για μένα». Οι δισταγμοί είναι για όσα έχουμε αμφιβολίες. Κι αν έχουμε αμφιβολίες προβλέπεται σχέση με συμβιβασμό ή χωρισμό. Μετά βάλ’ του ρίγανη. Γιατί το να μπεις εν γνώσει σου σε μια σχέση αμφιβόλου αρχής θα είναι και εν γνώσει σου αμφιβόλου κατάληξης.
Οι γύρω σας εθελοτυφλούν.
«Να δώσεις ευκαιρίες είναι καλό παιδί».
«Δεν αφήνεις τον εαυτό σου να αφεθεί».
«Πίστωση χρόνου ρε άνθρωπε, μη βγάζεις βιαστικά συμπεράσματα».
Εγώ το λέω έλλειψη ερωτικής έλξης. Κάποιος άλλος άνθρωπος εκεί έξω θα στη ξυπνήσει τη ριμάδα. Δεν είναι ο μοναδικός άνθρωπος που θα μπει στη ζωή σου για να συμβιβαστείς τόσο εύκολα. Αν στις αρχές που τα συναισθήματα είναι πιο δυνατά εσύ αμφιταλαντεύεσαι, η ελπίδα ότι μπορεί να αλλάξει αυτό πιθανόν να σε ωθήσει σε μια κατάσταση που σε πιέζει ή στην καλύτερη δε σ’ ευχαριστεί. Είναι σαν τις σειρές της τηλεόρασης. Αν το πρώτο, δεύτερο άντε τρίτο επεισόδιο δε σου κινεί το ενδιαφέρον θα αλλάξεις κανάλι.
Πολλά ζευγάρια αναφέρουν ότι όσο περισσότερο αυξάνεται ο χρόνος της σχέσης τους είναι πιθανόν να «ανακαλύπτουν» στοιχεία στον άλλο που δεν τους αρέσουν ή τους ενοχλούν. Αν αυτά τα στοιχεία είναι διακριτά πριν μπει κανείς στη σχέση τότε -σωτήρια- μπορεί να αποφύγει το τέλος που ήδη βλέπει.
Ας θυμηθούμε μαζί την πρώτη φορά που ερωτεύτηκες. Θέλατε συνέχεια όχι μόνο να αγγίζατε και να φιλάτε ο ένας τον άλλον αλλά και να μιλάτε, να φλερτάρετε, να γελάτε δυνατά, να είχατε τη μυρωδιά του πάνω σας, να γινόσασταν παιδιά. Γιατί αμφισβητείς λοιπόν ότι μπορεί αυτό να το ξαναζήσεις; Για την παρέα, τη συντροφιά, το κρεβάτι, για τους άλλους; Αν μία από τις αισθήσεις που σας δένουν μπάζει νερά, τα σημάδια για την ίδια τη σχέση είναι θολά. Πάρε χαρτί και μολύβι κι ύστερα γράψε όσα θες να ζήσεις στον έρωτα. Όχι άλλα ψίχουλα κι ένας στο περίπου σύντροφος. Η αίσθηση της οικειότητας και της ασφάλειας είναι πιο σημαντική από τον έρωτα τον ίδιο;
Πάμε ξανά: Ερωτική έλξη ορίζεται η συναισθηματικά έντονη επιθυμία συνεύρεσης του ατόμου με ένα άλλο άτομο. Αν υπήρχε θα το καταλάβαινες.
Τι λες; Θα αφήσεις το γλυκό να μουχλιάσει ή να ζαχαρώσει; Ή θα φτιάξεις άλλο απ’ την αρχή;