Υπάρχουν πολλές χώρες, τις οποίες γνωρίζουμε, όμως παρόλα αυτά δεν έχουμε μπει στη διαδικασία ν’ εξερευνήσουμε περαιτέρω. Ο κάθε τόπος σε όλες τις γωνίες του πλανήτη όμως, έχει πανέμορφα μέρη τα οποία αγνοούμε για διάφορους λόγους. Μια χώρα με ιδιαίτερα εντυπωσιακά μέρη η οποία δεν έχει εκτιμηθεί όσο της πρέπει, είναι η Αλβανία.
Ειδικά εμείς, που βρισκόμαστε πολύ κοντά της, θ’ έπρεπε να το εκμεταλλευόμαστε στο έπακρο και να της δίνουμε συχνά ευκαιρίες, αφού κι εκείνη είναι πάντα έτοιμη να μας εκπλήξει ευχάριστα με τις γαλαζοπράσινες θάλασσές της, τα μικρά γραφικά μαγαζάκια της και τις λευκές της αμμουδιές.
Γιατί όμως έχουμε αφήσει τελικά αυτή τη χώρα ανεξερεύνητη;
Λόγος πρώτος: Διαφήμιση
Στις μέρες μας τα πάντα είναι διαφήμιση. Και πώς μπορεί κάποιος να γνωρίζει κάτι, αν κάποιος άλλος δεν το βγάλει προς τα έξω; Κοινώς αν δεν κάνει η ίδια η χώρα γνωστά τα μέρη τα οποία αξίζει κανείς να επισκεφθεί, πώς μπορεί ο κόσμος έξω απ’ αυτά να μάθει πόσα όμορφα είναι; Συνεπώς, η διαφήμιση είναι προφανώς το μεγαλύτερο κομμάτι του τουρισμού μιας χώρας και εκείνο το οποίο ευθύνεται περισσότερο για την αύξηση ή τη μείωσή του.
Λόγος δεύτερος: Το κράτος
Όσο όμορφη κι αν είναι μια χώρα, υπάρχουν πολλά τα οποία απασχολούν κάποιον που θέλει να ταξιδέψει σ’ αυτή. Ένα από αυτά είναι και η οικονομικοπολιτική κατάσταση μιας χώρας, η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη που παρέχει στους ταξιδιώτες και πόσο προσιτή είναι κι άλλα ζητήματα που αφορούν στα μέτρα διοίκησης της κυβέρνησης. Όλα αυτά είναι θέματα που απασχολούν κάθε τουρίστα και πολλές φορές τον αποτρέπουν από μια πιθανή επίσκεψη.
Λόγος τρίτος: Προστασία του πολίτη -και του τουρίστα-
Παλαιότερα, η Αλβανία δε θεωρούνταν από τις πιο ασφαλείς χώρες για να ταξιδέψεις εξαιτίας του υψηλού δείκτη εγκληματικότητας στην ίδια τη χώρα. Και όταν ο ίδιος ο πολίτης δεν είναι ασφαλής, ο τουρίστας δυσκολεύεται να νιώσει σιγουριά και να πάρει την απόφαση να φτάσει εκεί. Βέβαια αξίζει να σημειωθεί ότι τα περιστατικά που αφορούν σε τουρίστες είναι αρκετά μειωμένα και η χώρα πλέον θεωρείται σίγουρα ασφαλής για να ταξιδέψει κανείς, ενώ η εγκληματικότητα έχει περιοριστεί σημαντικά στις περισσότερες πόλεις.
Λόγος τέταρτος: Η καθυστερημένη ανάπτυξη της χώρας
Υπήρχαν αρκετοί λόγοι οι οποίοι δε βοήθησαν στο να νωρίτερα η χώρα σύμφωνα με τους ρυθμούς της υπόλοιπης Ευρώπης. Από τη στιγμή που η πολιτική κατάστασή της καλυτέρευσε στα τέλη της δεκαετίας του 90, η χώρα ξεκίνησε σιγά-σιγά να αναπτύσσεται. Η οικονομία ξεκίνησε να βελτιώνεται περίπου στις αρχές του 2010 και λίγα χρόνια αργότερα ξεκίνησε να αναπτύσσεται και ο τουρισμός -περίπου το 2014. Συγκριτικά με άλλες χώρες οι οποίες είχαν τότε αναπτυχθεί ήδη ραγδαία, εκείνη είχε ήδη καθυστερήσει λόγο των δυσχερειών της.
Λόγος πέμπτος: Προκατάληψη
Όλες οι συγκυρίες, τις οποίες προαναφέραμε, οδηγούν στο συμπέρασμα πως για πολλούς λόγους, κάποιους σοβαρούς και κάποιους όχι και τόσο, ο κόσμος άργησε πολύ να μάθει τις ομορφιές της και να εκτιμήσει τις όλα όσα έχει να προσφέρει. Άκουγε πολλά αρνητικά ίσως και έμαθε μόνο σ’ αυτά να πιστεύει χωρίς να δίνει ευκαιρίες, αφήνοντας να ριζώσει μέσα του για τα καλά η προκατάληψη.
Είναι ένας τόπος ο οποίος άθελά του είχε καταφέρει καλά να «κρύψει» τις ομορφιές που έχει να δείξει στον κόσμο. Όμως ως γνωστόν, τίποτα δε μένει κρυφό για πάντα. Άλλωστε κάποτε θα έπρεπε να ξεκινούσαμε να γνωρίζουμε μέρη και τόπους όχι και τόσο γνωστούς και πολυσυζητημένους, μέρη που έχουν πολλά να μας δείξουν και να μας μάθουν, αλλά περίμεναν την κατάλληλη στιγμή.
Πηγή φωτογραφίας
Επιμέλεια κειμένου: Ζηνοβία Τσαρτσίδου