Τα ταξίδια είναι συνδυασμένα με ανεμελιά, καινούργιες εικόνες, ωραίο φαγητό, περπάτημα, κοκτέιλ, μπίρες και κρασιά, ενώ ενίοτε είναι και η τέλεια αφορμή για ένα ατελείωτο πάρτι. Έπειτα, δε θα μπορούσαν να μείνουν κι αυτά ανεπηρέαστα από τις τάσεις. Αν είσαι από εκείνους που τις ακολουθούν λοιπόν, ενώ σου αρέσουν τα ταξίδια, το dry tripping είναι για σένα (παμ).
Πρόκειται λοιπόν για ένα νέο είδος ταξιδιού που αφήνει εκτός την κατανάλωση αλκοόλ, το οποίο τεστάρει την ικανότητα να διασκεδάζεις χωρίς να θολώνεις το μυαλό σου. Κι αν αναρωτιέσαι τι θα συμβεί στην περίπτωση που επιθυμήσεις ένα κοκτέιλ, έχουν φροντίσει για τις ανάγκες σου τα bars με τα mocktail στα μενού τους, τα οποία σου αποδεικνύουν ότι δε χρειάζεται να καταναλώνεις ετικέτες με αλκοολικό βαθμό για να διασκεδάζεις στις μικρές και μεγάλες σου εξορμήσεις. Οι διακοπές χωρίς αλκοόλ, είναι άλλωστε και διακοπές χωρίς hangover, οι οποίες σίγουρα θα σου μείνουν αξέχαστες. Με έναν τελείως διαφορετικό τρόπο θα ξεκουραστείς και θα γεμίσεις με ωραίες εμπειρίες και ταυτόχρονα θα αναπτύξεις τους γευστικούς σου ορίζοντες δοκιμάζοντας ροφήματα τα οποία ίσως και να μην επέλεγες σε άλλη περίπτωση.
Το πλεονέκτημα σε αυτού του είδους των ταξιδιών είναι πως δεν κινδυνεύεις να χάσεις τον έλεγχο, να εξαντλήσεις τις αντοχές σου, ενώ ταυτόχρονα θα βελτιώσεις τόσο τη συναισθηματική όσο και τη σωματική σου ευεξία. Ως τάση άρχισε να γίνεται γνωστή από την πρωτοχρονιά και μετά, ενώ στάθηκαν αρκετοί λίγοι μήνες για να εκτιναχθεί παγκοσμίως ως μια εναλλακτική μορφή τουρισμού ανά τον κόσμο. Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τη Hotels.com, ένα κορυφαίο παγκόσμιο διαδικτυακό ταξιδιωτικό πρακτορείο, το «dry tripping» θα αναδειχθεί ως σημαντική τάση των διακοπών ακόμη και για το καλοκαίρι του 2024. Αυτό θα κάνει τους ταξιδιώτες να αποφεύγουν δραστηριότητες που επικεντρώνονται στο αλκοόλ και να αναζητούν καταλύματα κι εστιατόρια που προσφέρουν δημιουργικά μη αλκοολούχα ποτά, κάνοντας έτσι τις διακοπές τους και πιο προσιτές οικονομικά.
Στην Ευρώπη η πρώτη χώρα η οποία δεσμεύτηκε για την προσπάθεια της υιοθέτησης του dry tripping ως πρόταση για την ενίσχυση της τουριστικής βιομηχανίας, είναι η Γερμανία η οποία μπορεί μεν να είναι ο κορυφαίος παραγωγός μπίρας στην Ευρώπη, αλλά στοχεύει παράλληλα και στη μερίδα εκείνη των πελατών και ιδίως των νεότερων, οι οποίοι αποζητούν ταξίδια πιο «νηφάλια». Ακόμη, η χώρα έχει δεσμευθεί να δημιουργήσει μελλοντικά την καλύτερη μπίρα με χωρίς ή ελάχιστη περιεκτικότητα σε αλκοόλ στην αγορά.
Έτσι λοιπόν κι όσο η αγορά συνεχίζει να αναπτύσσεται, θα προκύψουν νέες σειρές προϊόντων και η τάση του τουρισμού χωρίς αλκοόλ θα ανθίσει, πράγμα που θα έχει ως αποτέλεσμα μια μορφή τουρισμού πιο μακριά από την αίσθηση του «φεύγω από τη χώρα μου για να ξεσαλώσω», δείχνοντας παράλληλα ότι το αλκοόλ δεν είναι πάντα απαραίτητο για να περάσεις καλά στο ταξίδι σου.
Κύριος ακόλουθος της ταξιδιωτικής αυτής τάσης είναι η Gen Z, γενιά που έχει διαμορφώσει σε έναν μεγάλο βαθμό τις τάσεις των τελευταίων ετών. H Gen Z πίνει λιγότερο από τις προηγούμενες γενιές κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα ήδη αρκετά ξενοδοχεία αλλά και μπαρ κι εστιατόρια να προσπαθούν να ικανοποιούν τις προτιμήσεις και τα αιτήματά τους, προσφέροντας εξαιρετικά ελκυστικές ιδέες ποτών χωρίς αλκοόλ και τραβώντας την προσοχή τους με δραστηριότητες που δεν έχουν ως επίκεντρο το ποτό.
Για δεκαετίες, οι διακοπές πολλών ανθρώπων περιστρέφονταν γύρω από την έξαλλη νυχτερινή ζωή. Τώρα, το «dry tripping», η έννοια του ταξιδιού χωρίς αλκοόλ, είναι έτοιμη να αλλάξει τη συζήτηση γύρω από τον τουρισμό και να προσφέρει αρκετές εναλλακτικές του μορφές, με αφετηρία το 2024. Δοκίμασε, λοιπόν, να μη θέσεις στον εαυτό σου το δίλημμα για το αν αξίζει ένα ταξίδι στεγνό από αλκοόλ, γιατί απάντηση θα είναι πως οι γευστικές προκλήσεις που θα συναντήσεις αξίζουν να δώσεις μία ευκαιρία στο dry tripping.
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου