Κάποιος, κάπου, κάποτε είπε πως οι σειρές και οι ταινίες είναι βγαλμένες από τη ζωή. Και είχε δίκιο. Εστιάζοντας στους μεγαλύτερους έρωτες που πέρασαν ποτέ από την ελληνική μικρή οθόνη ακολουθούν 11 δυνατοί έρωτες που μας καθήλωσαν, μας έκαναν να κλάψουμε και να γελάσουμε αλλά πάνω απ’ όλα μας έδωσαν μαθήματα ζωής, συμπεριφοράς κι επιλογής. Κάθε ιστορία είναι διαφορετική και αποτυπώνει τα μικρά ή μεγάλα εμπόδια που χρειάζεται κάποιες φορές για να ζήσουμε τον ανυπέρβλητο έρωτα με τις όποιες συνέπειες. 

 

  1. Μελίτα-Μήτσος (Φαίη Κοκκινοπούλου- Νίκος Σεργιανόπουλος), Στάβλοι της Εριέτας Ζαΐμη

Με φόντο τις φυλακές Καλάμου ο γοητευτικός Μήτσος Παυλάτος ερωτεύεται παράφορα την κρατούμενη Μελίτα Μιχαήλ. Ένας έρωτας παράταιρος που προέκυψε μάλλον τυχαία. Ακολούθησαν από κοινού αποδράσεις και προσπάθειες να είναι μαζί. Οι κρυφές συναντήσεις και ο παράνομος γάμος τους μας έκανε να γελάσουμε μέχρι δακρύων. Δεν πρόδωσαν ποτέ ο ένας τον άλλον και την ύψιστη στιγμή δεν ξέχασαν να βοηθήσουν με μια ομαδική απόδραση όλους όσοι τους βοήθησαν. Μπορεί στο γάμο τους να ήταν οι δυο τους αλλά δεν ξέχασαν ποτέ πως την ευτυχία την φέρνουν οι ομάδες. 

 

2. Μάνος- Γωγώ (Κλέων Γρηγοριάδης- Δήμητρα Ματσούκα), Κάτι τρέχει με τους δίπλα

Η Δήμητρα Ματσούκα ως Γωγώ έγραψε ιστορία στην ελληνική τηλεόραση και ήταν η αφορμή να καταλάβουμε πως όταν «ένα σπίτι καίγεται» δεν είναι μάλλον τυχαίο. Ο δικός της κύριος Μάνος ήταν ένας τρελός ζωγράφος και ταυτόχρονα γείτονάς της. Ερωτεύτηκαν παράφορα. Εκείνος μαγεύτηκε από την τσαχπινιά της. Εκείνη από το βάθος της σκέψης και του ταλέντου του. Υπήρξαν ο ορισμός του «τα ετερώνυμα έλκονται» κι απέδειξαν πως είναι απόλυτα φυσιολογικό να συνυπάρξουν έχοντας ένα δικό τους κώδικα επικοινωνίας. 

 

3. Σπύρος- Λίζα (Αλέξης Γεωργούλης- Μαριλίτα Λαμπροπούλου) , Εραστής δυτικών προαστίων

Η Λίζα ήταν η κακομαθημένη κόρη του εφοπλιστή Ορφανού. Ο Σπύρος ένας φοιτητής Γεωπονίας μιας μικροαστικής τάξης. Με αφορμή μια παρεξήγηση δημιουργήθηκε ένας μεγάλος έρωτας που πέρασε από σαράντα κύματα, χωρισμούς κι επανασυνδέσεις. Οι παλιές ιστορίες των οικογενειών τους προσπάθησαν να μπουν ανάμεσά τους, αλλά η αγάπη τους, η αντίσταση και το πάθος τους οδήγησε στο δικό τους happy end. Πέταξαν μακριά κάθε διάκριση οικονομικής τάξης, έφεραν σε πρώτο πλάνο την αγάπη και έκαναν hotspot το Μπουρνάζι προκειμένου κάθε Ελληνίδα να βρει το δικό της «Σπύρο» στις αναλογίες του Αλέξη Γεωργούλη. 

 

4. Βίκυ-Σωτήρης (Βίκυ Σταυροπούλου- Αλέξης Γεωργούλης), Είσαι το ταίρι μου

Εκείνη λεγόταν Στέλλα. Ή μάλλον Βίκυ. Ή βασικά ποτέ κανείς δε κατάλαβε. Εκείνος λεγόταν Σωτήρης κι ήταν ένας μυστηριώδης γόης που τον ήθελαν όλες. Καταρρίπτοντας κάθε ρατσιστικό στεγανό που θέλει τους ωραίους να ερωτεύονται μόνο με τις τυπικά ωραίες, ο Αλέξης Γεωργούλης ερωτεύτηκε παράφορα τη Βίκυ Σταυροπούλου και για αρκετά επεισόδια μας έδειξαν πώς ένας έρωτας τα έχει όλα: γέλιο, κλάμα, χιούμορ και σασπένς. Η ιστορία αυτή μας δίδαξε πως τα «Σ’ αγαπώ» δείχνονται με πράξεις. Κι ας είναι στην τελευταία σκηνή. 

 

5. Μαρίνα-Κωνσταντίνος (Εβελίνα Παπούλια- Νίκος Σεργιανόπουλος), Δύο ξένοι

Η Μαρίνα Κουντουράτου ήταν μια διάσημη και πληθωρική τηλεπερσόνα που ερωτεύτηκε παράφορα τον Κωνσταντίνο Μαρκορά. Ο θεατρικός σκηνοθέτης μπλέχτηκε στα δίχτυα και στο μαγικό κόσμο της ξανθιάς παρουσιάστριας και μας έμαθε πως η ομορφιά ενός ανθρώπου είναι η ψυχή του, όσο κι αν απέχουν οι κόσμοι του ενός με του άλλου. Μπορεί να μην την έκανε πρωταγωνίστρια στην «Αντιγόνη» που ήθελε ν’ ανεβάσει, την έκανε όμως πρωταγωνίστρια της ζωής του μέσα από έναν κρυφό κι εσωστρεφή έρωτα. 

 

6. Χριστίνα- Αντώνης (Άννα Παναγιωτοπούλου- Θανάσης Ευθυμιάδης), Ντόλτσε βίτα

Μπορεί η Χριστίνα να ήταν μεσήλικη χήρα κι εκείνος το νεαρό αμόρε της κόρης της Ντορίτας, αλλά εκείνη κατέληξε πως οι άνθρωποι δεν είναι σαν τα ρούχα να τα καπαρώνεις εξ’ αρχής χωρίς να δεις αν σου ταιριάζουν. Ένας κρυφός έρωτας με τεράστιο πάθος κόντρα σε κάθε συντηρητισμό και περιορισμό. Μπορεί να μην κατέληξαν μαζί, αλλά μας δίδαξαν πως η πραγματική αγάπη θέλει θυσίες, ειλικρίνεια και πρωτίστως αποδοχή από τον ίδιο μας τον εαυτό κι ας μην είναι στη λίστα των «πρέπει» μας.  

 

7. Φίλιππος- Μαρία (Χριστόφορος Παπακαλιάτης- Πέμη Ζούνη), Κλείσε τα μάτια

Η Ιωάννα Παππά ήταν η σχέση του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στην αρχή της σειράς. Η μητέρα της όμως , Μαρία, που την ερμήνευσε η Πέμη Ζούνη ήταν η σχέση του Χριστόφορου στο τέλος της σειράς. Καλά καταλάβατε. Ο Φίλιππος ερωτεύτηκε παράφορα την κατά πολύ μεγαλύτερή του Μαρία -εκεί κάπου του βγήκε και το όνομα του Παπακαλιάτη περί μανάδων- κι έζησαν έναν φλογερό έρωτα. Μέσα από αυτό το ρόλο η Μαρία δίδαξε πολλές γυναίκες να μη συμβιβάζονται, να ακολουθούν την καρδιά τους και να ζουν κάθε τους στιγμή. Μπορεί να μας πήρε δύο σεζόν για να συνειδητοποιήσουμε ότι η Πέμη Ζούνη όλα αυτά τα έβλεπε σε όνειρο, αλλά μας έμαθε πως όταν τα όνειρα ουρλιάζουν μέσα μας υποσυνείδητα, καλό είναι να ξυπνάμε και να τα ακούμε. 

 

8. Πάτερ Ιωάννης-Δέσποινα (Σταύρος Ζαλμάς- Θεοφανία Παπαθωμά), Άγγιγμα ψυχής

Η Θεοφανία Παπαθωμά ήταν ανέκαθεν sex symbol. Ο Σταύρος Ζαλμάς ανέκαθεν ζεν πρεμιέ. Κοινό τους; Η αγάπη τους για το Θεό! Εκείνη φοιτήτρια αγιογραφίας. Εκείνος Αρχιμανδρίτης και γόνος εύπορης οικογένειας. Η Δέσποινα κι ο Πάτερ Ιωάννης ερωτεύτηκαν παράφορα περνώντας το μήνυμα της αγνής αγάπης. Δεν παρέσυρε ο ένας τον άλλον, αλλά εκούσια από κοινού μέσα από πολλές διαδρομές έφτασαν εκεί που τους πήγε η αγάπη. Ένας πραγματικά αταίριαστος έρωτας που κόλασε κι αγίους, καθήλωσε το τηλεοπτικό κοινό και δίδαξε πως όσο κι να αποφεύγεις τα πάθη σου, στο τέλος αυτά σε κυβερνούν. 

 

9. Μαρία-Σήφης (Φαίη Ζαφειράκου- Κώστας Σομερ), Της αγάπης μαχαιριά

Με φόντο την Κρήτη, η Μαρία και ο Σήφης ερωτεύονται. Μια παλιά βεντέτα τους χωρίζει, ένας μεγάλος όμως έρωτας τους ενώνει. Μέσα από θύματα, κραυγές, απειλές και αμέτρητο δράμα η Φαίη Ζαφειράκου ως κόρη του διαβόητου «Γιάννη του φονιά» συνάντησε το πεπρωμένο της που δεν ήταν άλλο από τον Κώστα Σόμμερ. Κόντρα σε κάθε λογική περιορισμού στη μικρή κοινωνία της Κρήτης, καταφέρνουν να ζήσουν τον έρωτά τους και να ξεπεράσουν τα όποια εμπόδια. Ακολούθησαν ο ένας τον άλλο κι έφυγαν στην Ισπανία όπου λίγα χρόνια μετά έμαθαν πως η αγάπη τους ήταν η αφορμή που αυτή η βεντέτα των οικογενειών τους χάθηκε τελικά στο δρόμο και πως η αγάπη κάποιες φορές είναι βάλσαμο και το φάρμακο απέναντι στο μίσος.  

 

10. Χριστίνα- Μουράτ (Θάλεια Ματίκα- Μέμος Μπεγνής),  Μη μου λες αντίο

Τι να πει κανείς γι’ αυτό το ζευγάρι; Όσα χρόνια κι αν περάσουν ο Μέμος Μπεγνής θα παραμένει εκείνος ο μουσουλμάνος δάσκαλος που με φόντο τα γραφικά ανατολίτικα σοκάκια της Κομοτηνής ερωτεύτηκε παράφορα ένα βράδυ την πρωτοετή φοιτήτρια Νομικής από την Αθήνα, Χριστίνα. Η σειρά παρουσίασε όλα τα εμπόδια που αντιμετωπίζει ένα ζευγάρι με διαφορετική θρησκεία. Στο όνομα του καλού της Μουράτ, η Χριστίνα απαρνήθηκε θρησκείες, φίλους και συμβάσεις. Έζησε πάντα με τις τύψεις πως η επιλογή της σκότωσε τον μπαμπά της αλλά ακολούθησε το πεπρωμένο που η ζωή της έφερνε στο διάβα της ξανά και ξανά. Πέρα από τις ερμηνείες και τη σκηνοθεσία του Μανούσου Μανουσάκη, η ιστορία μας συγκλόνισε όταν μάθαμε πως είναι πραγματική ιστορία και το σενάριο το έγραψε η ίδια η ζωή λίγα χρόνια πιο πριν. 

 

10+1 Ερατώ-Αντώνης (Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους- Απόστολος Γκλέτσος) , Ψίθυροι καρδιάς

Ο Μανούσος Μανουσάκης κατάφερε ξανά με τον έρωτα του νεαρού αρχιτέκτονα Αντώνη με μια πανέμορφη τσιγγάνα, την Ερατώ, που ήταν δεν ήταν 20 χρονών, να καθηλώσει όλη την Ελλάδα. Ένας έρωτας που έπρεπε να ξεπεράσει δύο εκ διαμέτρου αντίθετες κοσμοθεωρίες με φόντο παρανομίες, δολοφονίες, συγκρούσεις και καταυλισμούς. Η σειρά πέρα απ’ το ότι μας γνώρισε την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους μας έφερε κοντά στον πολιτισμό των τσιγγάνων, μας έκανε να μην τους αντιμετωπίζουμε πια τόσο -ανεπίτρεπτα- ρατσιστικά και να κυνηγάμε τον έρωτά είτε μένει σε βίλα, είτε σε τσαντίρι. Α! Και να τραγουδάμε δυνατά στίχο-στίχο το ομώνυμο soundtrack.   

 

Συντάκτης: Γεράσιμος Βλαχόπουλος
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου