Αν έχεις επιχείρηση, ξέρεις καλά πως χωρίς την προβολή του περιεχομένου της διαδικτυακά δεν πας πλέον πουθενά. Μάλιστα, πολλοί είναι εκείνοι που εργάζονται κατ’ αποκλειστικότητα με παραγωγή content, οπότε καταλαβαίνουμε πλέον, πόσο σημαντικό είναι. Τι γίνεται όμως αν είσαι παρθένος σε ό,τι αφορά την τεχνολογία και τη δημιουργία περιεχομένου; Πριν πελαγώσεις σου έχω συγκεντρώσει όλα όσα χρειάζεσαι να μάθεις για το πώς να δημιουργήσεις σωστό content για την επιχείρησή σου, έτσι ώστε να καταφέρεις να την ανεβάσεις εκεί που ονειρεύεσαι. Πάμε λοιπόν να δούμε ένα-ένα τα βήματα.
Τι είναι το content creation στην πράξη;
Η δημιουργία περιεχομένου είναι το γραπτό ή οπτικό περιεχόμενο, αναλόγως του κοινού στο οποίο απευθύνεσαι και του είδους της επιχείρησής σου, και το οποίο καθιστάς προσβάσιμο στο κοινό σου ως ιστολόγιο (site, blog), βίντεο, infographics ή κάποια άλλη μορφή υποστηρίζει η πλατφόρμα που θες να ανοιχτείς, όπως reels ή live videos. Ως εδώ εύκολο, πρέπει όμως να το κάνεις και με τρόπο που να ενθουσιάσει το κοινό σου. Πώς επιτυγχάνεται αυτό;
Γιατί να μπεις ως επιχείρηση στα σόσιαλ
Το να δημιουργήσεις περιεχόμενο και μάλιστα υψηλής ποιότητας σε κάνει αμέσως αυθεντία στο είδος σου. Είναι ένας νέος τρόπος να αποκτήσεις κύρος. Αν οι ακόλουθοί σου δουν πως αξίζει αυτό που πουλάς θα εμπιστευτούν πρώτα εσένα και μετά την επωνυμία σου. Επιπλέον, με τη δημιουργία περιεχομένου για το brand σου, αν δεν είσαι εσύ το brand σου, ο ιστότοπος της επιχείρησής σου θα έχει όλο και περισσότερη επισκεψιμότητα, που ισοδυναμεί και με δυνητικούς νέους πελάτες. Ακόμη, είναι ένας τρόπος να επικοινωνείς με τους πελάτες σου, είτε απαντώντας σε ερωτήσεις είτε λύνοντάς τους τυχόν απορίες. Τέλος, η δημιουργία περιεχομένου είναι το καύσιμο που βοηθά κι όλα τα υπόλοιπα κανάλια marketing, ενώ έχεις διαρκή κι άμεση ανατροφοδότηση σχετικά με το «τι θέλει ο κόσμος τελικά».
Γνώρισε και προσδιόρισε το κοινό σου
Πολύ σημαντικό είναι να ξέρεις σε ποιον απευθύνεσαι. Όπως σε έναν βίγκαν πελάτη δε θα σέρβιρες μπριζόλα αν είχες εστιατόριο, έτσι κι εδώ πρέπει να ξέρεις τι ενδιαφέρει το κοινό σου και ποια είναι τα προβλήματά του. Θα σε βοηθήσει να κερδίσεις επιπλέον πόντους εμπιστοσύνης αλλά και αφοσιωμένο κοινό. Πώς θα προσδιορίσεις το κοινό σου; Τσέκαρε το ήδη υπάρχον πελατολόγιό σου, ποιος χρησιμοποιεί ήδη τα προϊόντα σου, ποιοι σε ακολουθούν, πού απευθύνεσαι με δυο λόγια. Κάνε μια έρευνα αγοράς για να δεις ποιοι τύποι ανθρώπων ενδιαφέρονται γι’ αυτό που έχεις να προσφέρεις. Έλεγξε τον ανταγωνισμό και δημιούργησε μια περσόνα αγοραστή, ένα άβαταρ το οποίο θα σε καθοδηγεί στο πώς να προχωρήσεις. Στην τελική κάνε ένα απλό σκίτσο στην ουσία που θα σε βοηθήσει να καταλάβεις πού στοχεύεις. Όσο πιο καλή έρευνα αγοράς κάνεις, τόσο καλύτερο θα είναι και το αποτέλεσμα στη δημιουργία περιεχομένου. Τέλος, μην ξεχνάς, πού θες εσύ να πουλήσεις κι όταν το αποφασίσεις μην προδώσεις ποτέ το κοινό σου, γιατί ο κόσμος των σόσιαλ θα σου γυρίσει την πλάτη.
Στρατηγική δημιουργίας content
Αυτό είναι το πιο σημαντικό εργαλείο σου στη δημιουργία περιεχόμενου. Είναι αυτό που θα σε βοηθήσει να ανεβάσεις τις πωλήσεις και τις μετοχές σου. Παραμένεις οργανωμένος και συνεπής και ταυτόχρονα με σχέδιο ευθυγραμμίζεις τους επιχειρηματικούς σου στόχους και μιλάς κατευθείαν στο κοινό-στόχο. Οποιαδήποτε επιχείρηση και να ανοίξεις, χρειάζεσαι σχέδιο και το ίδιο ισχύει κι εδώ. Τι θέλεις λοιπόν; Έναν οδηγό βημάτων. Πρώτα χρειάζεσαι κάνεις ένα ετήσιο πλάνο. Τι θέλεις να πετύχεις με το περιεχόμενο που δημιουργείς σε έναν χρόνο από τώρα; Ανάλογα με το τι θέλεις να πετύχεις θα δημιουργήσεις και το αντίστοιχο περιεχόμενο. Δεύτερον γνώρισε τους πελάτες σου αλλά με την ιδιότητα του αγοραστή αυτή τη φορά ώστε να κατανοήσεις τι χρειάζεται και τι θέλει ο πελάτης σου. Τρίτον σκέψου ποια θέματα θα έβρισκε το κοινό σου ενδιαφέροντα και πολύτιμα. Είπαμε το περιεχόμενο υψηλής ποιότητας είναι το κλειδί της επιτυχίας του. Τέταρτον αποφάσισε τον τύπο του περιεχομένου σου. Θέλεις να γράφεις αναρτήσεις σε blog, να φτιάχνεις επεισόδια podcast, βίντεο; Επίλεξε μία μορφή, που θα επικοινωνεί καλύτερα το μήνυμά σου και θα έχει απήχηση στο κοινό αλλά και τη μορφή αυτή που σε εμπνέει να δημιουργείς. Πέμπτον φτιάξε ένα ημερολόγιο σύνταξης, να ξέρεις κάθε πότε και τι θα δημοσιεύεις. Κι έκτον, μάθε όλα τα τερτίπια της πλατφόρμας που στοχεύεις να χρησιμοποιήσεις. Κάθε μία, έχει τα δικά της. Ας πούμε, το τικ τοκ σε περίπτωση που δε δημοσιεύεις καθημερινά σε θάβει μέσα στον αλγόριθμό του, ενώ το facebook λειτουργεί με τον ακριβώς αντίθετο τρόπο θεωρώντας το σπαμ.
Λέξεις-κλειδιά
Κοινώς, τα hastags. Είναι φοβερά σημαντικά, γιατί είναι ο τρόπος με τον οποίο θα αναζητήσουν οι πελάτες σου το προϊόν σου. Εκτός από απλές λέξεις, ο ψαγμένος πελάτης θα κάνει αναζήτηση με φράση για να βρει πιο εύκολα το περιεχόμενο που ψάχνει, εν προκειμένω το δικό σου. Εφόσον το περιεχόμενό σου είναι δημιουργημένο γύρω από μία λέξη κλειδί, τότε έχεις καλύτερες SEO κατατάξεις και πιο επιτυχημένη προσπάθεια marketing περιεχομένου.
Κάν’ το όπως η Τούνη
Κι αφού είδες τη στρατηγική, τις λέξεις-κλειδιά αλλά και πώς να δημιουργήσεις περιεχόμενο, πάμε να δεις και πώς το περιεχόμενό σου θα γίνει αρεστό κι ελκυστικό στους πελάτες σου. Όπως για να προσελκύσεις πελάτες σε ένα εστιατόριο, θα πρέπει να έχεις πέρα από καλό φαγητό και τη σωστή ατμόσφαιρα, έτσι χρειάζεται να προσέξεις και το περιεχόμενό σου. Πώς θα το κάνεις ελκυστικό; Αρχικά με συνάφεια, να μιλάς κατευθείαν στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τα σημεία πόνου του κοινού σου. Έπειτα, φρόντισε το περιεχόμένο σου να έχει αξία, να το θεωρεί το κοινό σου πολύτιμο. Και τέλος να έχει προσωπικότητα. Να είσαι αυθεντικός, ανθρώπινος και ο εαυτός σου, ο πελάτης σου δε ζητάει κάτι άλλο πέρα από αυτό, άλλωστε και αυτός όπως κι εσύ είναι άνθρωπος. Πάρε παράδειγμα από ιερά τέρατα στον κόσμο του content creation, δες πώς μιλούν, πώς κινούνται, πώς διαφημίζουν, και πάρε ιδέες.
Και τώρα πώς γινόμαστε viral;
Αφού έχεις φτιάξει το περιεχόμενό σου, φρόντισε και να το προωθήσεις σωστά. Κάνε events, φτιάξε κάρτες που θα ζητάς να σε ακολουθήσουν στα σόσιαλ, ζήτα από microinfluencers τη διαφήμιση προσφέροντάς τους δωρεάν τα προϊόντα σου, ή ξεκίνα να κάνει try on και rate προϊόντα δικά τους, αν εσύ είσαι το brand name σου και σκοπός σου είναι το influencing. Μπορείς ακόμη να διανείμεις το περιεχόμενό με αναδημοσίευση σε ιστοτόπους τρίτων για να προσεγγίσεις ευρύτερο κοινό, ή να κάνεις συνεργασία με ένα μεγάλο portal, σαν το pillowfights, ας πούμε.
Μην ξεχνάς, πως δε θα γίνει κατευθείαν, αλλά αυτό δε σημαίνει πως δε θα γίνει. Το αν είναι δύσκολο ή όχι κι αν αξίζει εσύ θα το αποφασίσεις. Πάντως, είναι ένας σύγχρονος τρόπος απόκτησης πελατών κι ακολούθων που σίγουρα αλλάζει τα μέχρι τώρα δεδομένα στην αγορά.
Επιμέλεια κειμένου: Γιοβάννα Κοντονικολάου