Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, άνοιξη ίσον χρώμα, αλλά εκτός αυτού, χρώμα σε καμία περίπτωση ίσον φύλο. Όλα καλά ως εδώ; Μάλλον όχι, αφού όπως φαίνεται και στα σχόλια από το βίντεο που κυκλοφόρησε η εταιρία Benetton λανσάροντας την ανοιξιάτικη συλλογή της, δεν μπορούν οι άντρες να φοράνε ροζ, πορτοκαλί και πράσινο μαζί, όχι μόνο γιατί είναι κιτς (που δεν είναι) αλλά γιατί είναι άντρες. Ε, τι;

Πρόκειται για μια συλλογή ρούχων η οποία αγκαλιάζει την άνοιξη και τη διάθεση ανανέωσης, πολύχρωμη και ιδιαιτέρως ζωηρή. Το concept είναι ένας άντρας ντυμένος από την κορυφή ως τα νύχια με ρούχα της νέας collection που είναι ένα mix and match διαφόρων έντονων χρωμάτων. Εικόνα καθαρής μόδας που για κάποιο λόγο ξεσήκωσε αντιδράσεις σε πολλούς χρήστες που έσπευσαν να κάνουν τα δικά τους αρνητικά σχόλια.

 

 

Να ξεκινήσουμε από το ότι πολλοί άντρες σχολίασαν με πολύ υποτιμητικό τρόπο τα ρούχα λόγω καθάρα των χρωμάτων που λανσάρει η φετινή κολεξιόν. Έντονα και ζωηρά χρώματα που δείχνουν διάθεση για παιχνίδι και τη διάθεση της εταιρείας να φύγει από τα στερεότυπα. Αλλά άντρες και ζωηρά χρώματα δεν πάνε μαζί για πολλούς που θέλουν να το παίξουν Κρητικοί σε χρόνια βεντέτα. Βέβαια, το ημερολόγιο δείχνει 2024 και αντιλήψεις του είδους «τι είσαι και φοράς τέτοια χρώματα, καμιά γυναικούλα;» θα έπρεπε να έχουμε ξεχάσει πως υπήρξαν, παρ’ όλα αυτά καλά κρατούν. Ναι παιδιά, μη θίγεστε, το να βάλετε ένα ρούχο με ζωηρό χρώμα, δε σας μειώνει τον ανδρισμό. Επίσης, είναι πολύ, πάρα πολύ παλιό να ασχολούμαστε με το γυναικείο ροζ και το αντρικό μπλε. Πέρα από λάθος, δηλαδή.

Κάποιοι βέβαια επέμειναν, όχι στο χρώμα, αλλά στο ότι ήταν τόσα πολλά έντονα χρώματα μαζεμένα. Και γιατί να μην είναι, αν κάποιος μπορεί να το υποστηρίξει. Προς Θεού, φυσικά δεν εννοώ να βάλει ο καθένας την Άρτα και τα Γιάννενα πάνω του, που αν γουστάρει και πάλι γούστο του και καπέλο του, αλλά υπάρχει και μια χρωματική αρμονία, μια παλέτα που έχει πίσω της σκοπό και νόημα, και στην τελική και να μην έχει, αν δε σ’ αρέσει προχωράς και παίρνεις κάτι άλλο. Ο σεξισμός της υπόθεσης σε συνδυασμό με την τοξική αρρενωπότητα, τι θέση έχουν σε μια καμπάνια ρούχων; Και γενικώς τι θέση έχουν οπουδήποτε;

Το βίντεο της προώθησης της νέας κολεξιόν προσπαθεί απλά να κάνει το πολύ απλό, να προωθήσει τα ρούχα του με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο, απευθυνόμενο σε γενιές που έχουν ξεκολλήσει από τα βαρετά, κλισέ ρούχα που δεν είχαν ίχνος χαράς πάνω τους κι οι άντρες αναγκάζονταν για χρόνια να φορούν για να μην τους βγει το όνομα- αν είναι δυνατόν! Από εκεί και πέρα είναι στην ευχέρεια του κάθε άντρα που θα τα αγοράσει να βρει τον τρόπο να τα ταιριάξει.

Το καλύτερο σχόλιο όλων είναι πως η εταιρεία προωθεί τη woke κουλτούρα. Φυσικά, εννοώντας τη woke κουλτούρα με την αρνητική της σημασία. Ντύνουμε έναν άντρα μοντέλο με αυτά τα ρούχα για να στοχεύσουμε σε ένα target group συγκεκριμένης ταυτότητας και νοοτροπίας, ή θέλουμε στρατηγικά να κάνουμε όλους τους άντρες gay. Λες και την είδε ξαφνικά μια ολόκληρη εταιρεία ένδυσης να στήσει καμπάνια με στόχο τη χειραγώγηση. Που άλλη όρεξη δεν είχε, εδώ που τα λέμε.

Μια χαρούμενη καμπάνια, με χρώματα κι ωραία πάτερνς είναι, τίποτα παραπάνω. Αν δεν αρέσει, it’s ok, αλλά όλο αυτό το μίσος είναι περιττό και σίγουρα κάνει τους ανθρώπους να νιώθουν λιγότερο ελεύθεροι να εκφραστούν, μήπως και χαρακτηριστούν. Το ανδρικό φύλο πέρασε πάρα πολλά χρόνια καταπίεσης να μην έρθει σε επαφή με την ευάλωτη και πιο χαρούμενη πλευρά του, εκείνη που δε θα ορίζεται από τα μπρουτάλ και μάτσο χαρακτηριστικά του. Ας μην του στερούμε το δικαίωμα να φορέσει ένα χρώμα παραπάνω, από το κόμπλεξ μας να κατανοήσουμε πως τίποτα παραπάνω από ένα χρώμα δεν είναι. Άλλωστε το κάθε ρούχο χαρακτηρίζεται από αυτόν που το φοράει, όχι το αντίθετο.

Συντάκτης: Ελευθερία Ιωάννογλου