Η Gen Z έχει πλέον διαμορφώσει τους δικούς της κανόνες, τις προσωπικές της απόψεις και νόρμες για τον κόσμο μας, δίνοντας στα πάντα το δικό της μοναδικό στιλ. Αν μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε μία από τις λέξεις που χρησιμοποιούν κατά κόρον, αυτή σίγουρα θα ήταν η λέξη “cringe”. Και γιατί αυτό; Γιατί, για την Gen Z, τα πάντα γύρω τους είναι cringe, ιδιαίτερα όσον αφορά στους millennials. Έχοντας εντελώς διαφορετικές προσλαμβάνουσες και επιρροές, η Gen Z κατατάσσει πολλές από τις συμπεριφορές των millennials στην ευρύτερη κατηγορία “cringe”, και εμείς βρήκαμε τις 7 από αυτές που κάνουν τους νέους να ανατριχιάζουν όσο τίποτα άλλο.
1. Χρήση άκυρων ξένων λέξεων/φράσεων
Όποιος κάνει το λάθος να «πετάει» διάφορες ξένες λέξεις ή φράσεις όταν μιλάει με millennials, τότε θα πρέπει να υποστεί και τις συνέπειες. Αυτές δεν είναι άλλες από την παράφραση αυτών των εννοιών, την επαναλαμβανόμενη και λανθασμένη χρήση τους.
2. Χαμηλοκάβαλα στενά παντελόνια
Η Gen Z έχει εκφράσει επανειλημμένως την απέχθειά της για τα χαμηλοκάβαλα και στενά τζιν. Οι ίδιοι, προτιμούν μια πιο φαρδιά και χαλαρή επιλογή, μια άποψη που εύχονται να ενστερνιστούν και οι millennials. Μπορεί να φαίνεται ότι έχει χαθεί κάθε πρόθεση για βελτίωση, όμως η ελπίδα πεθαίνει πάντα τελευταία, όπως ακριβώς έχουν πεθάνει και αυτά τα τζιν για την Gen Z.
3. Το να μιλάνε για γκομενικά
Επόμενο στη λίστα μας είναι η προσπάθεια των millennials -και ιδιαίτερα των θείων- για ενσωμάτωση στη νεολαία. Ένας από τους τρόπους με τους οποίους το επιχειρούν αυτό, είναι το να ρωτάνε τους νέους για την ερωτική τους ζωή. Όμως, πώς να το κάνουμε, είναι cringe το να συζητάς για το αμόρε με άτομα γεννημένα μετά το 1981.
4. Cringy στο Tiktok
Το Tiktok είναι για τους millennials που λατρεύουν το Facebook, αλλά χρειάζονται και μία ανανέωση. Ένα φαινόμενο που ευτυχώς εκλείπει στην Ελλάδα, είναι οι tiktok χοροί αυτής της γενιάς. Βέβαια, και οι δικοί μας δεν πάνε πίσω, μιας και επιλέγουν τους πιο άβολους δυνατούς ήχους για να κάνουν lip sync και να μας προσφέρουν απλόχερα στιγμές cringe. Και, φυσικά, αυτό συνεπάγεται και ένα αντίστοιχο for you page, το οποίο η Gen Z δεν μπορεί να ανεχτεί ούτε για πέντε λεπτά.
5. Τα μηνύματα που πρέπει να απαγορευτούν
Το να μιλάει ένας Gen Z με έναν millennial μέσω μηνυμάτων, μπορεί να πάει πολύ λάθος. Από τα αχρείαστα σημεία στίξης, όπως θαυμαστικά και αποσιωπητικά, μέχρι την υπερβολική χρήση της φατσούλας που κλαίει από τα γέλια, η αποστολή μηνυμάτων σε αυτές τις ηλικίες θα έπρεπε να θεωρείται ποινικό αδίκημα.
6. Το τι θεωρούν αστείο
Πόσοι έχουμε προσποιηθεί ότι γελάμε με τα «ανέκδοτα» που διαβάζουν στο Facebook οι millennials; Μιλάμε για μια πολύ συγκεκριμένη κατηγορία αστείων του τύπου: «Έχετε βιβλία για την κούραση;» «Είναι εξαντλημένα», τα οποία μόνο αστεία δεν είναι για την Gen Z. Αλλά τι να κάνουμε; Δε θέλουμε να τους κακοκαρδίσουμε.
7. Facebook – αυτή η μάστιγα
Αν μία εφαρμογή θα μπορούσε να πάρει το βραβείο της επιτομής του cringe, αυτή θα ήταν οπωσδήποτε το Facebook. Τι να πρωτοπούμε για τη δραστηριότητα των millennials σε αυτήν την πλατφόρμα; Να πούμε για τα inspirational quotes; Να πούμε για τις «καλημέρες» που συνοδεύονται από κάποιο στιχάκι; Μήπως για τις selfies με εκείνα τα καθόλου κολακευτικά πλάνα; Ό,τι και να πούμε, μπορούμε όλοι να συμφωνήσουμε στο ότι το Facebook παίρνει επάξια την πρώτη θέση στην κλίμακα cringe.
Μπορεί οι millennials συχνά να θεωρούνται “cringe” από την Gen Z, όμως η αλήθεια είναι πως είναι κάπως γλυκούληδες έτσι όπως ενθουσιάζονται με όλα αυτά. Ας τους αφήσουμε λοιπόν να κάνουν αυτά που θέλουν και να ζήσουν τη ζωή τους όπως οι ίδιοι το επιθυμούν, και ας μην τους χαρακτηρίζουμε κατάμουτρα “cringe”. Έτσι κι αλλιώς, δύσκολα θα καταλάβουν αυτή τη σχετικά πολύπλοκη έννοια, γυρνώντας μας έτσι στο νούμερο 1.
Επιμέλεια κειμένου: Αγγελική Θεοχαρίδη