Υπάρχει ένα trend εδώ κι αρκετό καιρό στο tiktok για το οποίο έχει γίνει ντόρος ενώ οι αντίθετες απόψεις δίνουν και παίρνουν ως προς το τι παρουσιάζεται και πώς. Ο λόγος για τα βίντεο στα οποία κορίτσια 7 έως 10 ετών περίπου, παρουσιάζουν το skin care routine που ακολουθούν ή το make up routine που έχουν υιοθετήσει. Ακόμη κι αν τα προϊόντα που χρησιμοποιούνται είναι αντίστοιχα των ηλικιών τους, πόσο εθιστικό μπορεί να γίνει αυτό το trend; Ποια η χρησιμότητα αυτών των βίντεο πέρα από τη συγκέντρωση σε like και follow;
Το σενάριο των βίντεο είναι λίγο ή πολύ γνωστό σε όλους μας διότι δεν απέχει πολύ από τα επαγγελματικά βίντεο των skin experts, influencers και γενικότερα τα άτομα που ασχολούνται με τον χώρο του skin care. Βλέπουμε λοιπόν ένα κοριτσάκι, γλυκύτατο με τα κοτσιδάκια του και την ήδη τέλεια επιδερμίδα του, να μας δείχνει τι προϊόντα χρησιμοποιεί για την περιποίηση του προσώπου το πρωί πριν πάει στο σχολείο. Σε άλλο βίντεο θα δούμε πάλι κάποιο χαριτωμένο μικρό κοριτσάκι με τα γλυκά του σιδεράκια στα δόντια να μας δείχνει κάποια μικρά make up μυστικά. Βάζει λίγο ρουζ, λίγο lip gloss κι άλλα αθώα και παιδικά ίσως καλλυντικά αλλά μας δείχνει make up routine πριν πάει στο σχολείο ή πριν πάει σε μια φίλη της ή σε ένα παιδικό πάρτι που την έχουν καλέσει. Το ίδιο concept με άλλο προσωπάκι, στην ίδια λογική.
@lovekaykayk This is PART 2 🤍✝️ #jesuslove #GRWM #skincare #grwmroutine #grwm_aesthetics #genz #influencer ♬ original sound – Ka’Miyah 🎀 (GOD Daughter)💗
Αναρωτιέμαι, ποιος ο λόγος της ύπαρξης ενός οπτικού υλικού με ένα παιδάκι να μου δείχνει με τι σαπούνι πλένεται το πρωί, τη λοσιόν που βάζει, τη κρέμα ματιών με πόσες κυκλικές κινήσεις γύρω από τα μάτια κι όλα αυτά με μια απαράμιλλη εξοικείωση στον φακό της κάμερας που θα ζήλευαν κι οι επαγγελματίες. Αναρωτιέμαι επίσης για το γεγονός πως μιλάμε για μικρά παιδιά, ανήλικα τα οποία θα πρέπει να έχουν σαφέστατα την άδεια φαντάζομαι των γονιών τους ώστε να βγουν live σε ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης με παγκόσμια εμβέλεια και χρήστες κάθε λογής κι ηλικίας.
@only.one.yisty #grwm #guwm #skincare #tips #4u ♬ somebody pleasure x angel baby – GAMON DILL
Για το αν τελικά αυτό το trend είναι cute ή ενέχει σοβαρούς κινδύνους, αυτό είναι κάτι που θα το αποφασίσει ο καθένας από εμάς βλέποντας και κρίνοντας. Η αλήθεια όμως είναι πως κάποια πράγματα είναι τόσο εμφανή που φωνάζουν από μόνα τους. Μπορεί όντως να μιλάμε για βίντεο μικρής διάρκειας με χαριτωμένες μουσικές και προϊόντα με γλυκούτσικες μυρωδάτες συσκευασίες αλλά μήπως να σκεφτούμε λιγάκι την πιθανότητα να μιλάμε για παιδιά που είναι ταυτόχρονα και beauty addicts; Τι μήνυμα περνάει μέσα από την εικόνα ενός παιδιού στις ηλικίες του Δημοτικού σχολείου που δείχνει skin routine; Εννοείται πως έχουν το αντίστοιχο κοινό τους aka άλλα μικρά κοριτσάκια που ενημερώνονται για τα προϊόντα που βλέπουν ενώ αντιγράφουν κι εκείνες ιδέες για να κάνουν το ίδιο. Και κάπως έτσι, η ματαιοδοξία καλλιεργείται στον ύστατο βαθμό από τόσο μικρές ηλικίες κι αναπαράγεται με απίστευτη ευκολία.
@milasvlogsx sephora ten yr old friendly skincare routine! – this is lowkey real though all kids need is to wash their face, moisturize and protext with spf!! – @Evereden #grwm #sephora ♬ no scrubs – senia
Πολλοί είναι εκείνοι που πιστεύουν πως όλο αυτό είναι παράλογο αφού μιλάμε για παιδιά 7 έως 10 ετών που ενώ θα έπρεπε να ασχολούνται κυρίως με τα μαθήματα, τις δραστηριότητες και το πραγματικό παιχνίδι, πατεντάρουν τη συμπεριφορά ενηλίκων. Κοινώς βιάζονται να μεγαλώσουν. Δείχνουν και κάνουν πράγματα που κάνουν οι μεγάλοι κι όχι τα παιδιά. Δεν απολαμβάνουν την παιδική τους ηλικία κι ανάμεσα στα πρότυπα που έχουν είναι με βεβαιότητα οι top influencers που κερδίζουν άπειρα χρήματα μέσα από αυτό που κάνουν. Αντιγράφουν δηλαδή αυτό που βλέπουν ότι πουλάει ως περιεχόμενο κι αναπαράγουν το ίδιο. Με τι ηθικούς φραγμούς όμως και ποιες κόκκινες γραμμές; Μιλάμε για ανήλικα άτομα που δείχνουν τα πρόσωπα τους στην κάμερα ενώ κινούνται στον προσωπικό τους χώρο σε κάποιες περιπτώσεις. Άκρως επικίνδυνες καταστάσεις, αν σκεφτούμε σε τι κόσμο ζούμε πλέον και πόσο επικίνδυνο είναι το διαδίκτυο.
Από την άλλη, υπάρχουν κι εκείνοι που θα βρουν όλα τα παραπάνω κάπως υπερβολικά. Όχι όμως και οι υπάλληλοι των απανταχού Sephora ανά τον κόσμο που καταγγέλλουν για ορδές 10χρονων που έρχονται στα καταστήματα κι απαιτούν να λάβουν προϊόντα που δεν είναι ούτε για την ηλικία τους αλλά ούτε και για την ευαισθησία του δέρματός τους. Όσοι λοιπόν πιστεύουν πως δεν υπάρχει τίποτε το ανησυχητικό σε αυτή τη νέα τάση, βλέπουν με μια πιο αθώα ματιά το όλο θέμα.
Χαριτωμένα βιντεάκια με wannabe beauty experts ή μια γενιά που χάνει την ουσία αναπαράγοντας με τρελούς ρυθμούς κάθε τι που βλέπει στο διαδίκτυο; Ο κάθε ένας από εμάς καλείται να αναλάβει την ευθύνη της δικής του απόφασης ώστε να έχει όποια γνώμη κρίνει πως είναι σωστή. Η παρατηρητικότητα όμως δεν έβλαψε ποτέ κανέναν κι είναι καλό να παρατηρήσουμε πριν καταλήξουμε σε κάποια απόφαση. Να αναρωτηθούμε γιατί να συμβαίνει, τι προσφέρει, αν τελικά προσφέρει κάτι κι αν επιτηρείται από τους γονείς ώστε να υπάρχει η σχετική προστασία κι άδεια από πλευράς τους.
Τελικά, ξέρετε κάτι; Τα social media και το skin care routine έχουν κάτι κοινό. Μια λέξη που κάνει τη διαφορά. Detox. Ας επιλέξει λοιπόν πόσο και πότε θα κάνει ο καθένας.
Αφιερωμένο στις τάσεις που έρχονται να αλλάξουν τα δεδομένα.