Λένε, πως η ζωή γράφει τα πιο ευφάνταστα σενάρια. Καθημερινές καταστάσεις που βιώνονται στον απόλυτο βαθμό, με πρωταγωνιστές τον κάθε έναν από εμάς. Ο έρωτας, η αγάπη, η φιλία, η οικογένεια, η κοινωνία και γενικότερα οι σχέσεις των ανθρώπων, μέσα σε κάθε μικρό ή μεγάλο κοινωνικό σύνολο, είναι, όμως, και στοιχεία του ομολογουμένως πολύπλοκου σεναρίου της πιο επιτυχημένης σειράς Maestro, του Χριστόφορου Παπακαλιάτη. Εικόνες, λέξεις, τοπία και μια εξέλιξη που μας κρατά καθηλωμένους με αγωνία και λαχτάρα για το τι θα συμβεί σε κάθε επεισόδιο. Κι όσο ταυτιζόμαστε με τους χαρακτήρες και τις προσωπικές τους ιστορίες, άλλο τόσο αγωνιούμε για το φινάλε.
Πώς θα τελειώσει άραγε το Maestro;
Ο ίδιος ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης έχει δηλώσει σε πολλές συνεντεύξεις του πως αν κι έχει αποφασίσει για το τέλος του σεναρίου, δεν το έχει γράψει ακόμη. Πιθανότατα, βέβαια, να έχει ήδη γραφτεί διότι οι δηλώσεις αυτές έγιναν πριν προβληθούν τα επεισόδια του δεύτερου κύκλου της σειράς. Το θέμα όμως δεν είναι αυτό. Εμάς μας καίνε τόσα πολλά ζητήματα αγαπημένε μας Χριστόφορε, που δεν μπορούμε παρά να αναρωτιόμαστε. Θα είστε μαζί τελικά με την Κλέλια; Τι θα γίνει με το παιδί που απέκτησες με την Αλεξάνδρα; Οι υπόλοιποι τι θα απογίνουν και πώς θα πορευτούν στις ζωές τους; Θα μαθευτεί ο ένοχος; Η Σοφία ζει; Και τι θα γίνει με τη Χάρις και τον αστυνόμο της;
Ένας σεναριογράφος, όπως κι ένας συγγραφέας ή οποιοσδήποτε καλλιτέχνης, οδεύει προς την ολοκλήρωση αυτού που έχει οραματιστεί και δημιουργήσει, μπορεί να αλλάξει αρκετές φορές άποψη μέχρι εν τέλει να δώσει ένα φινάλε στο έργο του. Κι είναι αλήθεια αυτό αφού στην ουσία ο κάθε δημιουργός είναι σε θέση να φανταστεί πολλές πιθανές εκδοχές. Να φλερτάρει με πολλά πιθανά σενάρια κι έπειτα να αποφασίσει σε ποιο από όλα θα κατασταλάξει. Με γνώμονα πολλούς παράγοντες και πολλές παραμέτρους.
Εμείς, με γνώμονα τις δικές μας εικασίες κι υποθέσεις είπαμε να τεστάρουμε τις μαντικές μας ικανότητες. Να βασιστούμε στην αίσθηση που μας άφησε το τελευταίο επεισόδιο του β’ κύκλου και να μαντέψουμε το φινάλε του Maestro. Πείτε μας τολμηρούς ή και τρελούς για τις υποθέσεις που κάνουμε, όμως αυτό δεν απέχει πολύ από τις παράτολμες κι ανατρεπτικές καταστάσεις που παρακολουθούμε στα μέχρι τώρα επεισόδια της σειράς. Πάμε λοιπόν να δούμε τις δικές μας τρεις πιθανές εκδοχές του φινάλε. Χριστόφορε μόνο μια παράκληση. Να είσαι επιεικής μαζί μας αφού οτιδήποτε διαβάσεις παρακάτω είναι βγαλμένο από την καρδιά μας και την αγάπη που έχουμε για τις λέξεις και τις σκέψεις σου.
Το Happy End
Δεν υπάρχει fan της σειράς που δε θα σου πει ότι θέλει τον Ορέστη με την Κλέλια να γεύονται το «έζησαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα». Μπορεί βέβαια ο Ορέστης να έχει αποκτήσει ένα παιδί με την Αλεξάνδρα, όμως να καταφέρουν με κάποιο τρόπο να βρουν τις σωστές ισορροπίες ώστε να είναι πιο μαζί από ποτέ. Ένα ευτυχισμένο φινάλε θέλει σχεδόν όλους τους χαρακτήρες να κατακτούν και να αγγίζουν τις επιθυμίες τους οπότε με βάση αυτό θα θέλαμε να είναι πλέον μαζί ο Αντώνης με τον Σπύρο, απαλλαγμένοι από όλες τις κοινωνικές νόρμες που βασάνιζαν τη μέχρι τώρα σχέση τους. Να είναι φανερά μαζί, ευτυχισμένοι και να έχουν την αποδοχή και τον σεβασμό που τους πρέπει από τις οικογένειες, τους φίλους και την κοινωνία. Η αγαπημένη μας Χάρις θα θέλαμε πολύ να βρει επιτέλους τον έρωτα στη ζωή της. Εξάλλου, με αυτή την αίσθηση μείναμε μετά το τέλος του β κύκλου αφού μπήκε στη δική της ζωή αλλά και των υπολοίπων ο εκκεντρικός συνταξιούχος αστυνομικός Δημοσθένης Κουβάς. Ας μην ξεχνάμε και το κοινό στοιχείο που έχουν αυτοί οι δυο. Είναι κι οι δυο πολύ δυναμικές προσωπικότητες.
Ένα ακόμη ζευγάρι που θα θέλαμε να δούμε ευτυχισμένο είναι η Σοφία με το Μιχάλη τον γιατρό του νησιού. Δεν έκρυψαν ποτέ τα συναισθήματά τους ο ένας για τον άλλον οπότε είναι καιρός πια να ανταμειφθούν για όλες τις θυσίες που απαιτεί ένας ανομολόγητος κι ανολοκλήρωτος έρωτας. Την αγαπημένη μας Μαρία θα θέλαμε πάρα πολύ να τη δούμε να αποχωρίζεται τις κατσαρόλες της ως μαγείρισσα στο μαγαζί της. Θέλουμε να ταξιδέψει. Να βρει την ευτυχία που τόσο πολύ της στέρησε ο βίαιος σύζυγός της ο Χαράλαμπος· τον οποίο σε αυτό το σενάριο, δεν αποκαλύπτεται ποτέ ποιος τον σκότωσε και η υπόθεση μπαίνει στο αρχείο. Να νιώσει πιο ελεύθερη από ποτέ όπως ευχόμαστε να συμβεί σε κάθε γυναίκα που έχει υπάρξει θύμα ενδο-οικογενειακής βίας. Κι όταν χορτάσει από εικόνες και μυρωδιές να επιστρέψει στο όμορφο νησί της και να αναλάβει το ωδείο σαν χώρο έκφρασης συναισθημάτων κι ενασχόλησης με τη μουσική που τόσο πολύ αγαπά. Να βγαίνει στην πόρτα του πανέμορφου και γραφικού κτιρίου του νησιού των Παξών και να βάφει το ηλιοβασίλεμα με χρυσοκόκκινο τα ξανθά της μαλλιά. Κι εκείνη να δακρύζει πλέον μόνο από χαρά.
Το έτσι κι έτσι φινάλε
Αν κρατήσουμε σαν δεδομένη την παραπάνω εξέλιξη κάποιων από τους χαρακτήρες της ιστορίας, σε αυτό εδώ το πιθανό φινάλε θα αλλάξουμε την κατάληξη μόνο κάποιων. Ο Ορέστης ίσως να αποφασίσει να εστιάσει στο μεγάλωμα της κόρης του αφού η Αλεξάνδρα αποφασίσει να εστιάσει και πάλι στην επαγγελματική της πορεία. Οπότε η σχέση του με την Κλέλια να μπει σε μια παύση με εκείνη να συνεχίζει τις σπουδές της στο εξωτερικό πια και τον έρωτα να τους περιμένει λιγάκι παρακάτω στο μονοπάτι της ζωής, αφού οι δρόμοι τους χωρίζουν. Ή τουλάχιστον έτσι να πιστεύουμε εμείς. Ο Σπύρος ίσως να μην καταφέρει να πάει κόντρα στα πρέπει της μικρής κοινωνίας του νησιού και να προχωρήσει σ’ ένα συμβατικό γάμο με το κορίτσι του τη Γιάννα κι ας γνωρίζει εκείνη πολύ καλά πως δεν την αγαπά με τον τρόπο που θα ήθελε να την αγαπά κι αργότερα, παίρνει πάνω του τον φ@νο του πατέρα του, για να προστατεύσει τον Αντώνη, όμως εν τέλει του αναγνωρίζονται ελαφρυντικά και βγαίνει με αναστολή, αφού η ετυμηγορία είναι πως βρισκόταν σε αυτοάμυνα. Τέλος, ο Φάνης να έχει όντως δ@λ@φονηθεί από τη συμμορία με τη Σοφία να φοβάται πλέον για τη δική της ζωή αλλά κι όλων των αγαπημένων της προσώπων, με αποτέλεσμα να αποφασίσει να τα πάρει και να φύγουν στην Αμερική. Η Χάρις, μένει στο νησί και γίνεται αδελφική φίλη της Μαρίας, η οποία και πάλι αναλαμβάνει το ωδείο και μαζί πια, είναι υπεύθυνες για το ετήσιο φεστιβάλ.
Το ανατρεπτικό φινάλε
Ο Ορέστης φεύγει με την Αλεξάνδρα στο εξωτερικό αφού εκείνη τον εκβιάζει με την πιθανότητα της πλήρους επιμέλειας της κόρης τους. Έτσι θα μπορεί να συνδυάσει τις δυο πολύ μεγάλες του αγάπες: εκείνη για το παιδί του και την καλλιτεχνική του πορεία στη μουσική. Η Κλέλια πληγώνεται ανεπανόρθωτα για μια ακόμη φορά αλλά κατανοεί πως αυτό δε γίνεται γιατί δεν την αγαπά. Ο Φάνης που είδαμε στο επεισόδιο να δ@λ@φονείται από τους μπράβους της συμμορίας μπροστά στα μάτια της γυναίκας του μέσα σε ένα σκάφος, δε σκοτώνεται τελικά αλλά ήταν όλο στημένο για να αποφύγει κάθε ευθύνη και κάθε κατακραυγή για την ανάμιξή του σε τόσα πολλά σκάνδαλα. Με κάποιο τρόπο καταφέρνει να παγιδεύσει τον Μιχάλη ώστε να μην είναι μαζί με τη σύζυγό του τη Σοφία. Ο ερευνητής ανακαλύπτει τα πάντα σχετικά με το θάνατο του Χαράλαμπου αλλά δεν αποκαλύπτει τα πάντα, αφού η επιρροή της γυναίκας που έχει πια ερωτευτεί είναι πολύ πιο μεγάλη κι έτσι θάβει την υπόθεση. Χάρις είναι αυτή πως να το κάνουμε.
Και πάμε τώρα στο τραγικό που θα μπορούσε να συμβεί. Ο Αντώνης δεν μπορεί να προχωρήσει στη ζωή του αφού μάθει πως χάνει τον Σπύρο μετά από τον επικείμενο γάμο του με τη Γιάννα. Αυτό, σε συνδυασμό με τον ευαίσθητο ψυχισμό του και τις τύψεις που νιώθει μετά το θάνατο του Χαράλαμπου, τον οδηγούν στο ερειπωμένο σπίτι που όλα συνέβησαν. Ξεθάβει το όπλο με το οποίο είχε γίνει το ατύχημα και δίνει τέλος στη ζωή του σκορπώντας στις ζωές όλων των υπολοίπων θλίψη και πόνο. Μια σύγχρονη ιστορία αγάπης με Σαιξπηρικό τέλος και πρωταγωνιστές τα θύματα μιας κοινωνίας που δεν μπορεί να δει πέρα από τις ανόητες κοινωνικές επιταγές.
Αυτές είναι οι τρεις δικές μας πιθανές εκδοχές του φινάλε μιας από τις πιο επιτυχημένες σειρές που έχουμε δει στην ελληνική τηλεόραση και που γνωρίζει παγκόσμια πλέον επιτυχία μέσω της πλατφόρμας του Netflix. Χριστόφορε, δε γνωρίζουμε πόσο έχουμε πλησιάσει αλλά ένα είναι το βέβαιο. Εμείς την προσπάθειά μας την κάναμε κι ανυπομονούμε να δούμε τι θα σκεφτεί και πάλι το απόλυτα δημιουργικό, ταλαντούχο κι ευφάνταστο μυαλό σου. Ο maestro Χριστόφορος Παπακαλιάτης που περίτεχνα κατάφερε να αποτυπώσει την ίδια τη ζωή μέσα σε ένα σενάριο θα ρίξει την αυλαία με τον τρόπο που μόνο εκείνος ως δημιουργός της έχει αποφασίσει.
Κι εμείς θα είμαστε όλοι εκεί για να την παρακολουθήσουμε. Avanti Maestro.