Ένα όνομα που θα μας έρχεται πάντα στο μυαλό όταν ακούμε για τη μεγάλη πορεία της Άννας Βίσση, θα είναι πάντα εκείνο του Νίκου Καρβέλα. Όχι μόνο από την πλευρά της μουσικής συνεργασίας, αλλά κι από εκείνη της προσωπικής τους σχέσης. Η συνεργασία τους ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ’70 στο άλμπουμ του πρωτοεμφανιζόμενου τότε συνθέτη Νίκου Καρβέλα, αλλά έβαλε γερά θεμέλια το 1981 όταν η Βίσση έβγαλε το τέταρτο άλμπουμ της με τις μεγαλύτερες μέχρι τότε επιτυχίες της. Μα ούτε που φανταζόμασταν τότε τα όσα θα ακολουθούσαν.
Κάπου εκεί είχαν αρχίσει να έχουν σχέση, σε ερωτική βάση πλέον, αλλά την κρατούσαν κρυφή γιατί ήταν και οι δύο σε σχέση με άλλα πρόσωπα. Την αποκάλυψη αυτή έκανε πριν λίγο καιρό η ίδια η Βίσση σε συνέντευξή της. Ο Καρβέλας σε δική του συνέντευξη θα μιλήσει για τον επεισοδιακό τρόπο που της έκανε πρόταση γάμου. Την ώρα που η Άννα τραγουδούσε στη σκηνή της «Νεράιδας», ο Νίκος ανέβηκε πάνω, πήρε το μικρόφωνο και της έκανε την ερώτηση, ενώ οι άνθρωποι του μαγαζιού προσπαθούσαν να τον βγάλουν έξω. Ο γάμος τους θα γίνει το 1983 και λίγο καιρό μετά θα έρθει στη ζωή η κόρη τους Σοφία.
Τότε περίπου ξεκίνησε και η πιο ποπ έκδοση της Άννας. Ο Νίκος ανέλαβε σχεδόν αποκλειστικά να της γράφει τραγούδια και η καριέρα τους εκτινάχτηκε στα ύψη. Το 1985 θα γράψουν μαζί ίσως τη μεγαλύτερη και διαχρονικότερη επιτυχία τους, το «Δώδεκα», μετά από έναν επεισοδιακό καβγά. «Πράγματα», «Τα μαθητικά τα χρόνια», «Έμπνευση» είναι κάποιες μόνο από τις μεγάλες επιτυχίες της Άννας, υπογεγραμμένες από τον Νίκο. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 όμως η σχέση τους άρχισε να παίρνει μια άλλη τροπή.
Το 1991 θα ανεβάσουν την ροκ όπερα «Δαίμονες» στο θέατρο «Αττικόν», λαμβάνοντας θετικές κι αρνητικές κριτικές και τον επόμενο χρόνο θα ανακοινώσουν τον χωρισμό τους. Παρ’ όλο όμως το τέλος που δώσανε στην ερωτική τους σχέση, συνεχίζουν να μένουν στο ίδιο σπίτι και να συνεργάζονται. Αυτή είναι μια περίοδος που τα ραδιόφωνα κατακλύζονται από τα αξέχαστα ντουέτα τους. «Αντίστροφη μέτρηση» (1990), «Ο τελευταίος χορός» (1991), «Εμείς» και «Φταίω» (1992). Ο Πέτρος Κωστόπουλος θα αποκαλύψει πολλά χρόνια μετά τον λίγο ανορθόδοξο τρόπο που ο Νίκος Καρβέλας έβαλε τέλος στη σχέση τους. Σε μια συναυλία πήγε ωμά και στεγνά και της είπε ότι δεν έχει πια ερωτική διάθεση για αυτήν και πρέπει να χωρίσουνε. Έτσι απλά, με λίγες λέξεις ξεκάθαρα δοσμένες σε μια ίσως άβολη στιγμή.
Τα βραβεία και οι μουσικές επιτυχίες ωστόσο θα συνεχίσουν να πέφτουν βροχή και η μουσική τους συνεργασία θα γνωρίσει ημέρες απαράμιλλης δόξας. Το 2002 θα ανεβάσουν στο θέατρο Παλλάς το μιούζικαλ «Μάλα: η μουσική του ανέμου» με την Άννα πρωταγωνίστρια, τον Νίκο στη σύνθεση και το σενάριο σε σκηνοθεσία του Γιάννη Κακλέα. Αν και πάλι εδώ οι κριτικές ήταν διφορούμενες, το άλμπουμ της παράστασης έγινε χρυσό και μέχρι σήμερα η παραγωγή παραμένει η μεγαλύτερη στα θεατρικά ελληνικά δρώμενα, καθώς όλο το θέατρο διαμορφώθηκε και τροποποιήθηκε για να μπορέσουν να στηθούν τα σκηνικά και να εγκατασταθούν ειδικά μηχανήματα για τη ροή του ήχου στην αίθουσα.
Η πιο συγκινητική στιγμή της σχέσης τους ήταν ίσως το τραγούδι «Ελένη» που έγραψαν για μια νεαρή δεκαεννιάχρονη κοπέλα, την Ελένη από τα Τρίκαλα, που έπασχε από μεσογειακή αναιμία και λίγο πριν φύγει από τη ζωή ζήτησε να γνωρίσει την Άννα Βίσση από κοντά. Το 1995 η κοπέλα θα φύγει και οι δύο φίλες της -και συμπάσχουσες- θα ζητήσουν από τη μεγάλη ερμηνεύτρια να γράψει ένα τραγούδι για την αδικοχαμένη κοπέλα. Η Άννα θα συγκλονιστεί από το χαμό της και ο Νίκος θα γράψει σε λίγα λεπτά το τραγούδι, του οποίου οι στίχοι απλά θα μείνουν στην ιστορία: «…θυμάμαι πόσα απογεύματα καθόσουνα δίχως να βγάλεις τσιμουδιά, μόνο με κοίταζες και χαμογέλαγες, σου στέλνω αυτό το τραγουδάκι μου για να σου κρατάει συντροφιά και να μην ξεχνάς να μου χαμογελάς…».
Ο εκκεντρικός και ιδιόρρυθμος χαρακτήρας του Καρβέλα και τα ταξίδια στο εξωτερικό της Βίσση θα φέρουν πολλά σκαμπανεβάσματα στη σχέση τους. Και οι δύο προχώρησαν με άλλες σχέσεις, δεσμεύτηκαν κι αποδεσμεύτηκαν. Παρ’ όλ’ αυτά σήμερα δηλώνουν ότι το τέλος της ερωτικής τους σχέσης ήταν ουσιαστικά η αρχή μιας ατέρμονης φιλίας. Αυτός θα τη στηρίξει και δε θα διστάσει να την υποστηρίξει δημόσια όταν κάποιοι θελήσουν να τη βάλουν στο στόχαστρο. Αυτή απλά θα δηλώσει ότι εκείνος είναι το άλλο της μισό.
Επιμέλεια κειμένου: Μαρία Ρουσσάκη