Στην εποχή που ζούμε δεσπόζει η εικόνα, το διαδίκτυο κι η ταχύτητα με κάθε τρόπο. Ταχύτητα στις κινήσεις μας, στην ανέλιξη κάποιου, στον δρόμο, στις γνωριμίες και σαφέστατα ταχύτητα και στις σχέσεις. Σίγουρα έχεις παρατηρήσει ότι έχουν αλλάξει πολύ o τρόπος που συνδέεσαι αλλά κι ο τρόπος που προσεγγίζεις κάποιον, από τις ιστορίες που συνήθως μας διηγούνται οι μεγαλύτεροι. Έχουν αλλάξει τόσο πολύ οι συνθήκες, που πλέον αναρωτιέσαι αν όντως είσαι σε σχέση με το άτομο που σε ενδιαφέρει, απορείς αν όσα συμβαίνουν μεταξύ σας σημαίνουν το ίδιο και για τους δυο σας και συχνά δεν ξέρεις τι μπορεί να θεωρηθεί απιστία και τι όχι.
Παλαιότερα- θα ακουστώ σαν τη γιαγιά μου τώρα αλλά παραδέξου ότι το έχεις σκεφτεί κι εσύ- που δε χρησιμοποιούσε ο άνθρωπος τόσο τα social media, τα πράγματα ήταν πιο ξεκάθαρα. Σαφώς υπήρχαν παθογένειες, όμως στο κομμάτι της αποκλειστικότητας, ήξερες με τι δουλεύεις. Όταν κάποιος χρησιμοποιούσε τον όρο «απιστία», κάποτε, εννοούσε ότι ο/η σύντροφός του ανέπτυσσε συναισθήματα ή είχε σ3ξουαλική επαφή με κάποιο άλλο άτομο. Εξάλλου, η λέξη προέρχεται από τη σύνθεση του α στερητικού με το ουσιαστικό «πίστη», και σαν αποτέλεσμα είχε σχεδόν πάντα, το ίδιο, το να γκρεμοτσακίζεται η εμπιστοσύνη, να μπαίνει στη μέση μια ξεκάθαρη προδοσία και πολλές φορές να φέρνει και το τέλος της σχέσης.
Στην εποχή μας, όμως, η απιστία έχει πάρει διαφορετικές διαστάσεις κι ορίζεται από διαφορετικές παραμέτρους, αφού ενδέχεται να συμπεριλαμβάνει σ3ξουαλική επαφή με κάποιον, τετ-α-τετ φλερτ, συναισθηματικής φύσεως απιστίες, αλλά και διαδικτυακή αλληλεπίδραση.
Ίσως έχει περάσει κι από το δικό σου μυαλό κάποια στιγμή το αν το έτερον ήμισυ πατάει like στα stories κάποιου άλλου ανθρώπου, αν αντιδρά στα stories ή αν μπαίνει στη διαδικασία να πατήσει like σε παλαιότερες φωτογραφίες άλλου ατόμου. Εν τέλει, όμως, κάτι τέτοιο θεωρείται απιστία ή όχι;
Βάσει των αλλαγών που έχουν υποστεί τα τελευταία χρόνια οι μέθοδοι του φλερτ, η διαδικτυακή προσέγγιση των ατόμων που μας ενδιαφέρουν έχει εισβάλει στη ζωή μας κι αποτελεί τον πλέον διαδεδομένο τρόπο να δείξεις ενδιαφέρον. Αν αυτό όμως συμβαίνει ενώ είσαι με έναν άλλον άνθρωπο τότε ναι, είναι απιστία. Είναι απιστία να στέλνεις αντίδραση σε ένα stories, είναι απιστία να πατάς like σε stories άλλων ατόμων κι εννοείται ότι το μπεις στο profile τους και να καρδουλώσεις παλιά τους φωτογραφία είναι απιστία, αν αυτός είναι ένας από τους τρόπους που χρησιμοποιείς για να φλερτάρεις. Το γεγονός ότι γίνεται με απόσταση ασφαλείας, δε σημαίνει ότι δεν έχουν βαρύτητα οι πράξεις.
Όλα αυτά δηλώνουν το ενδιαφέρον κάποιου, δηλώνουν ότι το άτομο επιδιώκει μια κάποια επαφή, σηματοδοτεί ότι πρόσεξε αυτό που ανέβασαν και του άρεσε, σε βαθμό που ήθελε να το επικοινωνήσει κατ’ εξακολούθηση. Αυτά δίνουν στο άλλο άτομο το σήμα της διαθεσιμότητας που κανονικά δε θα έπρεπε να εκπέμπεις. Δίνουν το σήμα του «αν μου κάνεις κι εσύ τα ίδια, θα σου στείλω μήνυμα και κουβέντα στην κουβέντα, ίσως και να κανονίσουμε να βρεθούμε». Γιατί να μπεις σ’ αυτή τη διαδικασία; Μπορεί να σε εξιτάρει το παιχνίδι, ο στόχος, το να διεκδικήσεις κάτι που δεν έχεις, μπορεί να θέλεις να τεστάρεις λίγο τα νερά, κι αυτό ναι, είναι απιστία.
Με τέτοιες πρακτικές εκτός από το γεγονός ότι εκθέτεις τον άνθρωπο με τον οποίο είστε μαζί και ρισκάρεις να τον χάσεις αν μάθει για όσα κάνεις, εκθέτεις και τον ίδιο σου τον εαυτό αφού δείχνεις τη δυσκολία που έχεις να σεβαστείς το άτομο που είναι δίπλα σου. Από την άλλη, υπάρχουν οι άνθρωποι που λένε«πατάω όπου να ‘ναι, ούτε τα κοιτάω» κι όντως το εννοούν. Αυτή η αιτιολόγηση όμως, είναι καλή μόνο όσον αφορά τις δημοσιεύσεις που ενδέχεται όντως κάποιος να πατάει like μηχανικά και να μην προσέχει. Σε stories, reactions και παλιές φωτογραφίες δεν πάτησε ποτέ κανείς καταλάθος.
Πριν πας να κάνεις κάτι από αυτά, σκέψου˙θα άφηνες το σπίτι σου για να κοιμηθείς σε ένα ξενοδοχείο γνωρίζοντας ότι μπορεί να μην το βρεις εκεί όταν επιστρέψεις; Δε νομίζω. Να προσέχετε τα σπίτια σας, λοιπόν, και να αφήσετε τα ξενοδοχεία ώστε να πηγαίνετε μαζί με το έτερον ήμισυ διακοπές.