Millennials ονομάζουν οι ερευνητές την γενιά που γεννήθηκε μεταξύ του 1985 και 1995. Ο λόγος που έχουν τραβήξει το ενδιαφέρον σε ερευνητές, είναι κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τους, τα οποία πρώτη φορά αναγνωρίζονται τόσο μαζικά σε μία γενιά. Κάποια παραδείγματα χαρακτηριστικών είναι ότι οι millennials είναι η πιο μεγάλη σε πληθυσμό αλλά και η πιο μορφωμένη γενιά, είναι απόλυτα εξοικειωμένη με τη τεχνολογία και τείνει να ωθεί την επιχειρηματική δραστηριότητα. Επίσης, οι millennials έχουν μεγαλύτερη αίσθηση της κοινότητας και ένα μεγάλο ποσοστό, δεν διατηρεί πατριωτικές απόψεις αλλά νιώθει να ανήκει στον ευρύτερο κόσμο ή αλλιώς να αυτοαποκαλείται «Citizen of the world». Εμείς οι millennials που λέτε έχουμε πολύ λίγη υπομονή, δεν χρειάζεται πολύ για να χάσουν την εμπιστοσύνη τους και κυρίως, δεν εγκαθίστανται με τίποτε ούτε επαναπαύονται.
Κάτι άλλο που δεν ανέφερα, είναι ότι οι millennials είναι η γενιά που ενηλικιώθηκε την περίοδο της οικονομικής κρίσης, που δεν είχε άλλη επιλογή από το να μάθει να επιβιώνει σε περιόδους αστάθειας και αβεβαιότητας.
Τη γενιά των γονιών μας την ονομάζουν baby boomers. Αυτή είναι η γενιά που μας μεγάλωσε, η γενιά της σιγουριάς, της καλοπέρασης, των ακριβών αυτοκινήτων και τον μεγάλων σπιτιών. Η γενιά που όταν έβγαινε κέρναγε όλη την παρέα, που έκανε 3 διακοπές των χρόνων με χρήματα που δεν υπήρχαν. Ωστόσο, αυτή η γενιά ήταν η γενιά των ταμπού, που έμενε σε σχέσεις κατεστραμμένες, που φοβόταν να εκφράσει την πραγματική της ταυτότητα, που κρυβόταν πίσω από λούσα και Gala.
Έχοντας μεγαλώσει με αυτά τα πρότυπα, είναι λογικό επόμενο η γενιά μας να ψάχνει τις ίδιες ανέσεις, ξέροντας όμως ότι δεν είναι τόσο εύκολο να τις έχει. Μάθαμε να ελισσόμαστε, να αλλάζουμε δουλειές, φίλους και σπίτια σαν τα πουκάμισα και δεν είμαστε διατεθειμένοι να εγκατασταθούμε για οτιδήποτε λιγότερο από ευτυχία, ότι αυτό και αν σημαίνει για τον καθένα μας.
Οι millennials ανέβασαν τον μέσο όρο ηλικίας των γάμων και της τεκνοποίησης. Και αυτό ακριβώς γιατί αποφεύγουμε τις δεσμεύσεις οι οποίες μπορούν πιθανόν να μπουν εμπόδιο στα σχέδιά μας. Αποφεύγουμε τις δεσμεύσεις και όχι μόνο στα ερωτικά αλλά και στα επαγγελματικά, τα οικογενειακά ή ακόμα και σχετικά με το σπίτι μας, που πάλι αυτό έχει σχέση με την έλλειψη εμπιστοσύνης και την ανάγκη μας να περνάμε καλά. Στην Αγγλία και στην Αμερική, το νοίκι και η μετακίνηση με τα μέσα μαζικής επικοινωνίας είναι πλέον το λογικό, ακόμη και για εκείνους που έχουν την οικονομική δυνατότητα.
Δεν θέλουμε να ζούμε για να δουλεύουμε αλλά να δουλεύουμε για να ζούμε. Μιας και μεγαλώσαμε με λούσα γύρω μας, θέλουμε να δουλέψουμε σκληρά και να αξίζουμε όσα κερδίζουμε ή κάποιοι από μας τα σιχαθήκαμε και θέλουμε να τους γυρίζουμε την πλάτη. Είμαστε πιο φιλελεύθεροι, αποδεχόμαστε το διαφορετικό και θέλουμε να το γνωρίσουμε καλύτερα. Προτιμάμε να ξοδεύουμε τα χρήματα μας στην μόρφωση και στο να ανοίγουμε τους ορίζοντες μας. Κάποιοι από μας αυτοαποκαλούνται νομάδες, γιατί θέλουν πλέον να ζουν την ζωή τους μποεμικά χωρίς τίποτα να τους κρατάει δεμένους μονότοπα.
Θέλουμε να ταξιδέψουμε στα μέρη που οι baby boomers κώλωναν να μας πάνε γιατί ήταν ταμπού, θέλουμε να γνωρίσουμε νέες κουλτούρες και να κάτσουμε με ξένους να πιούμε μία μπύρα και να μάθουμε κάτι που κανένα βιβλίο και καμία γλώσσα δεν μας έμαθε: να επιβιώνεις και να επικοινωνείς μόνο με όσα είχες όταν γεννήθηκες: την ανθρωπιά σου. Αφήστε μας ταξιδεύοντας να ανακαλύψουμε μόνοι μας όσα διαβάζουμε τόσα χρόνια σε βιβλία.
Ο μέσος όρος ζωής μεγαλώνει αλλά σε μία εποχή αβεβαιότητας, η γενιά μας έρχεται να δείξει σε όλους πως καμιά φορά η βιασύνη να τα βάλεις όλα σε σειρά κάνει πολύ περισσότερο κακό παρά καλό. Αφήστε μας να αλλάξουμε δουλειές και να πειραματιστούμε. Αφήστε μας να ταξιδέψουμε τον κόσμο και να ζήσουμε για λίγο όπως τραβάει η ψυχή μας. Και υπόψη, όταν αποφασίσουμε να εγκατασταθούμε, δεν θα είναι όπως το περιμένετε! Στο τέλος όμως, μια χαρά θα επιβιώσουμε!
Πηγές:
https://www.theguardian.com/world/2016/mar/15/millennials-work-five-stereotypes-generation-y-jobs
http://luckyattitude.co.uk/millennial-characteristics/
http://www.bbc.co.uk/news/business-35460401
http://www.goldmansachs.com/our-thinking/pages/millennials/index.html?cid=PS_01_18_07_00_02_15_01&mkwid=9CvPx4mv
Επιμέλεια κειμένου: Κατερίνα Καλή