Η δραματική της ιδιοσυγκρασία σε συνδυασμό με την ευστροφία της, ήταν σίγουρα η αφορμή να γίνει μια σπουδαία κωμικός. Γι’ αυτό και η Ντίνα Κώνστα, υπήρξε αδιαμφισβήτητα η κολλητή φίλη όλων μας, μέσ’ από τον ρόλο της στους «Δυο ξένους» ως Ντένη Μαρκορά. Μια μάνα, πλούσια, που έρχεται σε αντιπαράθεση συνεχώς με τη Ρωσίδα βοηθό της κι ένα σωρό ευτράπελα γύρω από τη ζωή του παιδιού της. Παράλληλα, υπήρξε μια σπουδαία ηθοποιός του θεάτρου, της οποίας δύσκολα της αποσπούσε κανείς μια συνέντευξη.

Σπούδασε κρυφά από τους γονείς της υποκριτική, δίπλα στη Μαίρη Αρώνη στην Ελεύθερη Σκηνή. Σε συνέντευξή της δηλώνει ότι επέλεξε την υποκριτική γιατί ήταν ένας αυτοκαταστροφικός χαρακτήρας. Δεν παντρεύτηκε ποτέ, καθώς δήλωνε ότι ο γάμος καταστρέφει τις σχέσεις. Η Σαμιώτισσα ηθοποιός, ήταν από μικρή αντιδραστικό παιδί, καθώς πίστευε ότι οι άνθρωποι δεν πρέπει να συμμορφώνονται στα κοινωνικά «πρέπει». Αυτό ίσως να διαγράφεται και στην καλλιτεχνική της πορεία. Από τις μόνιμες προτάσεις, όντας σπουδάστρια υποκριτικής, σε δραματικούς ρόλους, εκτοξεύει την καλλιτεχνική της πορεία μέσω κωμικών ρόλων. Κι αυτό αργότερα θα την κάνει να δηλώσει πως δεν υφίσταται κωμικός χαρακτήρας χωρίς τη δραματική του μορφή.

Η παρουσία της στη μικρή οθόνη ξεκινά από τη δημόσια τηλεόραση. «Μια φορά κι έναν καιρό», «Έρωτας και επανάσταση», «Ο συμβολαιογράφος», «Οι φρουροί της Αχαΐας», «Το μινόρε της αυγής», είναι κάποιες από τις σπουδαίες της δουλειές. Μια εκρηκτική παρουσία στις «Τρεις Χάριτες», μια επιβλητική παρουσία στο «Σόι μας», ένα εκρηκτικό ταμπεραμέντο στο «Δις εξαμαρτείν», προμηνύουν ίσως μια από τις καλύτερες ηθοποιούς της γενιάς της. Κι αυτό φυσικά αποτυπώνεται απόλυτα στον ρόλο της Ντένης, με το σενάριο των Ρήγα-Αποστόλου να της πλέκει ατάκες που μέχρι και σήμερα μας συντροφεύουν. Κι ευτυχώς που ήρθαν έτσι τα πράγματα, καθώς οι σεναριογράφοι της σειράς την προόριζαν για τον ρόλο της Χρυσούλας Διαβάτη.

Ίσως να μη μεγάλωσε ποτέ, ίσως πάλι να ήταν ουσιαστικά ώριμη. Εκεί μόνο μπορεί να αποδοθεί η επιτυχημένη πορεία της σε κωμικά έργα. Η εξέχουσα ηθοποιός, που έφυγε εχθές σε ηλικία 83 ετών, δήλωνε ασυμβίβαστη γι’ αυτό και στο θέατρο επέλεγε σπουδαία έργα. Μποστ, Ντοστογιέφσκι κι Αριστοφάνης είναι λίγα από τα πολλά θεατρικά έργα στα οποία θα δώσει ρεσιτάλ ερμηνειών. Φυσικά, η ίδια απογειώνει και απογειώνεται στη ζωή της Σωτηρίας Μπέλλου που μεταφέρθηκε στο σανίδι και για τρία χρόνια παρέμενε επιτυχημένη παράσταση, με το κοινό πολλές φορές να την καταχειροκροτεί όρθιο. Εκείνη πάλι, επέλεγε πάντα να μιλά μέσ’ από τη σιωπή, καθώς δήλωνε πως τα πολλά λόγια είναι φτώχεια.

Στον κινηματογράφο θα ήθελε να κάνει περισσότερες δουλειές αλλά αυτό δεν αποτέλεσε φρένο για την αυτοεκτίμησή της. «El Greco», «Προστάτης οικογενείας» και «Η ηλικία της θάλασσας» είναι ταινίες που πλέκει με το ταλέντο της αυτό το ακριβοθώρητο ύφασμα που σήμερα δεν είναι πια κοντά μας. Μέσ’ από τον ρόλο της ως εθιμοτυπική πεθερά στις «Επτά θανάσιμες πεθερές», μπορεί κανείς να καταλάβει πόσο κόντρα είναι στα κοινωνικά φαινόμενα. «Είναι χειρότερη η μοναξιά ανάμεσα σε κόσμο» είπε σε μια σπάνια συνέντευξη, όταν ερωτήθηκε για το αν φοβάται τη μοναξιά.
Θα προτιμούσε να έχει πει περισσότερα «όχι» στις δουλειές, γιατί απέδειξε ότι ποτέ της δε φοβήθηκε να πληρώσει γι’ αυτά που αγάπησε.

Η Ντίνα Κώνστα, ζούσε στο κέντρο της Αθήνας για να είναι δίπλα σε κινηματογράφους, θέατρα, βιβλιοπωλεία και φίλους. «Οι ενδιαφέρουσες ζωές είναι οι ασυνήθιστες» θα πει σε άλλη της συνέντευξη, λες και μιλά για τη δική της. Μια ζωή γεμάτη από επιτυχίες που δεν έπεσαν ποτέ στην τιμωρία της έπαρσης. Μια ζωή γεμάτη από αγάπη και μοναχική πορεία. Μια ζωή που σίγουρα δεν κυνηγούσε τη σιγουριά και την ασφάλεια των κοινωνικών τάξεων. Μια ζωή γεμάτη ελευθερία.

Καλό ταξίδι,
Ντίνα μας.

 

Πηγή φωτογραφίας

Συντάκτης: Ιωάννης Σαββίδης
Επιμέλεια κειμένου: Ζηνοβία Τσαρτσίδου